• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Yossan

Vilken hemsk natt det var i natt. Mådde illa när jag skulle gå och lägga mig, blev värre när jag låg ner. Fick skicka upp sambon efter Postafen och en spypåse. Låg sedan och ulkade mig till sömns med klarade mig från att spy. Vaknade på natten för att kissa - och då kom illamåendet igen (fast snällare, säkert pga Postafen). Varför denna helvetesnatt??

• vitvåonågratill
    Bustrollen skrev 2009-11-17 10:37:57 följande:
    Min bm är jättebra, förståendet och väldigt förklarande.Idag fick jag inte komma till henne utan skulle till en läkare. Jag gillar inte läkare...de är onda och sadister och gör allt för att plåga en. Maken bara skrattar åt mig...Sen hjälpte det väl inte riktigt att jag inte fick göra vul som jag förstått på bm tidigare att jag skulle göra idag och att läkaren tänkte ta mina överlevnadspiller Bara liiiiite känslig just nu
    Aha det var läkaren! Då e jag med! Nä, dom är okänsliga jävlar...första MVC läkaren jag kom i kontakt med fick mig att gråta varje gång....den andra var bättre men dom är inga mänskliga kreatur direkt, mer okänsliga monster!
  • 0810

Här har vi också haft en jobbig natt, stackars dottern vaknade vid två och spydde ner hela sängen, och hade jätteont i magen... Det var bara att gå upp och tvätta sängkläder och byta pyjamas, sen mådde hon bättre och somnade igen efter ett par timmar. Nu på morgonen var hon precis som vanligt, hungrig och på bra humör, så det måste ha varit något tillfälligt.

• vitvåonågratill
    Yossan skrev 2009-11-17 10:47:41 följande:
    Vilken hemsk natt det var i natt. Mådde illa när jag skulle gå och lägga mig, blev värre när jag låg ner. Fick skicka upp sambon efter Postafen och en spypåse. Låg sedan och ulkade mig till sömns med klarade mig från att spy. Vaknade på natten för att kissa - och då kom illamåendet igen (fast snällare, säkert pga Postafen). Varför denna helvetesnatt??
    Usch då, stackare! Ingen aning alls men hoppas det bara var tillfälligt!
  • vitvåonågratill
    stina84 skrev 2009-11-17 10:47:13 följande:
    Mitt på dagen så känner jag livmoderns kant en bit ovanför blygbenet men på morgonen är den jätte högt upp. Magen står rakt upp och är jätte sne. T.o.m blivande pappan som alltid är så skeptisk till allt jag säger och att jag överdriver blir helt lyrisk på morgnarna och säger: Här är min lilla bebis och så pussar han och klappar den Jag längtar med till jag är runt v. 20 och ingen tar miste på att man är gravid. Min kompis sa till mig igår att jag ser lite pluffsig ut! Sjysst! Fast å andra sidan förstår jag för de som inte vet att jag är gravid tror nog att jag gått upp i vikt... SKönt att snart så ser de sanningen
    Visst är det mysigt med omtänksamma fäder...min exman har vad jag minns aldrig någonsin pussat på magen om inte jag påpekat det typ...inte varit delaktig vid testet i början mer än att han köpte hem testet nån gång, inte direkt visat glädje även om jag ju såklart vet att barnen är hans ögonstenar! Nu är det såååå annorlunda...pappan till bebisen klappar på magen, skickar sms att han saknar sina kärlekar, dvs mig och bebis, och han pussar ofta på magen! Han kommer bli världens bästa pappa till både bebisen och bonuspappa till mina två sen innan!
  • vitvåonågratill
    0810 skrev 2009-11-17 10:57:34 följande:
    Här har vi också haft en jobbig natt, stackars dottern vaknade vid två och spydde ner hela sängen, och hade jätteont i magen... Det var bara att gå upp och tvätta sängkläder och byta pyjamas, sen mådde hon bättre och somnade igen efter ett par timmar. Nu på morgonen var hon precis som vanligt, hungrig och på bra humör, så det måste ha varit något tillfälligt.
    Stackars lilltjejen...hur gammal är hon?
  • Bustrollen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 11:03:28 följande:
    Visst är det mysigt med omtänksamma fäder...min exman har vad jag minns aldrig någonsin pussat på magen om inte jag påpekat det typ...inte varit delaktig vid testet i början mer än att han köpte hem testet nån gång, inte direkt visat glädje även om jag ju såklart vet att barnen är hans ögonstenar! Nu är det såååå annorlunda...pappan till bebisen klappar på magen, skickar sms att han saknar sina kärlekar, dvs mig och bebis, och han pussar ofta på magen! Han kommer bli världens bästa pappa till både bebisen och bonuspappa till mina två sen innan!
    Ja, det är så mysigt med engagerade makar/sambos/särbos (glömt ngn? )

Maken ligger och klappar mig på magen hela kvällarna och pussar på magen varje kväll innan läggdags. Så gulligt
  • NellieMonique

Någon mer som ligger i sängen och kan inte sova?
    Jag är jätte trött om dagarna men på kvällen kan jag verkligen inte somna. Skit jobbigt att ligga och titta i taket hela nätterna.

Och mitt illamående har inte gett med sig är i 11+1 idag och inte gått upp nått gram,istället ner.

Längtar så tills illamåendet går över och det tittar fram en liten mage under tröjan!!

• stina84
    0810 skrev 2009-11-17 10:57:34 följande:
    usch stackars liten. Det är så jobbigt när de små inte mår bra, speciellt om de kräks. Mins i vintras när dottern hade vinterkräkssjukan hon blev så ledsen när hon började må illa. Hon kunde ju heller inte säga att hon mådde illa, var och är för liten för att förstå vad det innebär. SKönt att hon mår bättre nu iallafall
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bustrollen

Är det någon som har några bra tips på bra gravidkläder?
    Har insett att trotts att jag inte går upp i vikt så ömmar ju magen och vanliga kläderna funkar knappt längre så det börjar bli dags att shoppa lite kläder. Vill ju gärna kunna använda kläderna hela perioden också så mycket stretch vore ju bra tänker jag.
    Vad behöver man ha och var finns det skönast och billigast kläder?

Svar på tråden BF Juni 2010!