• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 11:03:28 följande:
    Visst är det mysigt med omtänksamma fäder...min exman har vad jag minns aldrig någonsin pussat på magen om inte jag påpekat det typ...inte varit delaktig vid testet i början mer än att han köpte hem testet nån gång, inte direkt visat glädje även om jag ju såklart vet att barnen är hans ögonstenar! Nu är det såååå annorlunda...pappan till bebisen klappar på magen, skickar sms att han saknar sina kärlekar, dvs mig och bebis, och han pussar ofta på magen! Han kommer bli världens bästa pappa till både bebisen och bonuspappa till mina två sen innan!
    Ja det är jätte mysigt! Tycker lite synd om dem på ett sätt att de aldrig får uppleva att vara gravid. Aldrig få känna hur det känns när bebisen sparkar i magen, när den hickar osv.
    Han kommer säkert bli en toppenpappa! Förstår att du längtar tills ni kommer bo ihop
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Små Hjärtan

Jag hoppar gärna in här om det är ok??
    Väntar mitt fjärde barn.
    Mår halvtaskigt men inte heltkasst precis.

• Bustrollen

Små Hjärtan skrev 2009-11-17 11:27:18 följande:

Jag hoppar gärna in här om det är ok??Väntar mitt fjärde barn.Mår halvtaskigt men inte heltkasst precis.
    Välkommen!
    Skriv gärna in dig i BF-listan också om du vill.
  • vitvåonågratill

Små Hjärtan skrev 2009-11-17 11:27:18 följande:

Jag hoppar gärna in här om det är ok??Väntar mitt fjärde barn.Mår halvtaskigt men inte heltkasst precis.
    Välkommen hit!
  • vitvåonågratill
    Bustrollen skrev 2009-11-17 11:25:28 följande:
    Är det någon som har några bra tips på bra gravidkläder?Har insett att trotts att jag inte går upp i vikt så ömmar ju magen och vanliga kläderna funkar knappt längre så det börjar bli dags att shoppa lite kläder. Vill ju gärna kunna använda kläderna hela perioden också så mycket stretch vore ju bra tänker jag.Vad behöver man ha och var finns det skönast och billigast kläder?
    Jag köper på Tradera...då spelar det ingen större roll om man måste köpa nytt efter ett tag för det är så billigt där! Köpte ett par snygga byxor där med mjuk strech över magen...den delen var lite för stor nu men det gör inget, man kan bara vika ner den lite just för tillfället och sen vika upp när magen växt! Dom kommer nog bli favoriter! GeKå´s ska ha mammakläder med om du ska dit ner. Ska själv kolla där i dec när det är dags för julshoppingturen dit!
  • Milliemolly

H&M.s kläder är helt OK och Po.ps men de är lite dyra tycker jag!

Här kräkte jag för första gången i morse vecka 10+2

Drack apelsinjuice på fastande mage, cyklade till dagis och hem och sedan kräktes jag.

För att inte må illa måste jag äta atändigt.............än så länge har jag hållt min vikt +- 1 kg. Lyckas jag med det till den 1 dec har jag samma inskrvningsvikt som med dottern.

11 dagar till KUB och 14 dgr till inskrivning.

Ni som sak föda runt den 12 juni - när har ni fått RUL?

• Bustrollen
    Milliemolly skrev 2009-11-17 11:47:20 följande:
    H&M.s kläder är helt OK och Po.ps men de är lite dyra tycker jag! Här kräkte jag för första gången i morse vecka 10+2Drack apelsinjuice på fastande mage, cyklade till dagis och hem och sedan kräktes jag. För att inte må illa måste jag äta atändigt.............än så länge har jag hållt min vikt +- 1 kg. Lyckas jag med det till den 1 dec har jag samma inskrvningsvikt som med dottern. 11 dagar till KUB och 14 dgr till inskrivning. Ni som sak föda runt den 12 juni - när har ni fått RUL?
    Jag ska ha den 10-11 juni (beroende på vilken sida man räknar på) ska på rul den 12 jan
  • Trojanen

Jag har BF den 14 juni och ska på RUL den 18/1, när fick du tid? Ska även göra KUB men har inte tid förän den 8/12.

• stina84

Jag fick inte boka RUL än. Ska göra KUB den 2 december och när de då ser exakt hur långt gången jag är så bokar de en tid efter det
    Jag ska ha den 7 juni.

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sweetangel85
    Milliemolly skrev 2009-11-17 11:47:20 följande:
    H&M.s kläder är helt OK och Po.ps men de är lite dyra tycker jag! Här kräkte jag för första gången i morse vecka 10+2Drack apelsinjuice på fastande mage, cyklade till dagis och hem och sedan kräktes jag. För att inte må illa måste jag äta atändigt.............än så länge har jag hållt min vikt +- 1 kg. Lyckas jag med det till den 1 dec har jag samma inskrvningsvikt som med dottern. 11 dagar till KUB och 14 dgr till inskrivning. Ni som sak föda runt den 12 juni - när har ni fått RUL?
    Jag har BF 9 Juni o fick Rutin-UL den 7:e Januari. Går in i v.19 den dagen (18+0)
Svar på tråden BF Juni 2010!