• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • 0810
    vitvåonågratill skrev 2009-11-17 11:04:25 följande:
    Stackars lilltjejen...hur gammal är hon?
    Hon är snart femton månader.
  • Små Hjärtan

Tack. Kul att hitta fler som ska ha i Juni.
    Har 3 barn redan, två pojkar och en flicka.

Har inte behövt börja använda mammakläder än. Tur är väl det när man inte har några kvar sen dottern föddes för lite mer än 2 år sen.
    Jag brukar köpa begagnade på tradera eller så köper jag på H&M om man hittar något där.

• Vilda Tiger

Jag gillar HMs tröjor och klänningar men inte deras gravidbyxor. Det är supertighta och jag gillar INTE att det är stuprör på alla. Jag är en baggybrall-tjej.

lite ego nu då: Jag var hos bm idag och fick höra hjärtljuden, efter lite tjat. Mycket mysigt. Och så tyckte hon att livmodern var högt upp - redan halvvägs till naveln, där den brukar vara i v 16, men vi alla vet ju att magen kan komma tidigare med nummer två. Jag tycker dock inte jag ser gravid ut alls, bara tjock. Men jag kan inte dra in magen, så något är det ju där inne. Jag fick ingen tid för RUL men ska troligen får tiden om en vecka. Men hon talade om veckan mellan jul och nyår, då jag är i v 19.

• Lili73

Verkar vara många som ska på RUL den 12/1, jag med. :o) Men först är det kub-ul den 4/12, ska bli spännande. Annars väntar jag bara på att det här jä-la illamåendet ska släppa, känner mig helt osocial, orkar inte göra nåt.

• Sanna och Andreas

Hej hej! Nu har jag vart på inskrivningen på mvc, så härligt. Min barnmorska är underbar, hade henne när jag väntade dotter också. Datumet vart flyttat från den 27 till den 22 och jag har gått en vecka längre än jag räknat med imorgon går jag in i vecka 10 så härligt. Nu känns det lite mer verkligt och den 20 januari ska vi få titta på pyret, längtar dit. :)

• Joggi
    Yossan skrev 2009-11-16 20:34:38 följande:
    Hihi har också reagerat på det men varit lite finkänslig och inte kommenterat det...
    Hehe, jag försökte vara finkänslig men det gick inte så länge! *sorry*.....
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-17 10:10:03 följande:
    På morgnarna har jag världens svullnaste mage innan jag går upp ur sägnen. Blivit så de senaste dagarna. Man känner klart och tydligt att det är livmoderna (inte blåsan som jag skrev tidigare, förlåt Thesso )Den går precis under naveln och magen är jätte sne. Olika vilken sida från dag till dag. Beror på vilken sida jag legat på sist innan jag lägger mig på magen. Tar upp större delen av nedre magen.Någon mer som får så??Jag vet att jag fick så med dottern med men fick för mig att det kom lite senare.Gick in i v.12 idag Jippie! Inte långt kvar nu!
    Det va vi som pratade om det, men det är ingen fara alls. Jag va ju osäker jag med! Men visst ser det helt knasigt ut på morgonen innan man har kissat!?=) Min "apelsin" har bara varit på vänster sida och lite mer mot mitten än så länge..
    Är i vecka 12 nu 11+2.
  • Joggi
    Yossan skrev 2009-11-17 10:47:41 följande:
    Vilken hemsk natt det var i natt. Mådde illa när jag skulle gå och lägga mig, blev värre när jag låg ner. Fick skicka upp sambon efter Postafen och en spypåse. Låg sedan och ulkade mig till sömns med klarade mig från att spy. Vaknade på natten för att kissa - och då kom illamåendet igen (fast snällare, säkert pga Postafen). Varför denna helvetesnatt??
    Har oxå haft en helvetesnatt i natt! Mådde så fruktansvärt illa, jag bara låg och tittade in i väggen och önskade att det skulle gå över snart! Låg så stilla jag bara kunde för att inte kräkas..
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-17 13:19:10 följande:
    Det va vi som pratade om det, men det är ingen fara alls. Jag va ju osäker jag med! Men visst ser det helt knasigt ut på morgonen innan man har kissat!?=) Min "apelsin" har bara varit på vänster sida och lite mer mot mitten än så länge..Är i vecka 12 nu 11+2.
    haha! Jag skyller mitt sviktande minna på graviditets hormonerna Ja det ser skitskumt ut! Ingen mer som har det så?? Fast jag tycker nog den känns ganska så mkt större än en apelsin.. Tror dock inte jag är längre gången än vad jag är, isåfall är det nog åt andra hållet, så var det förra gången. inte mycket iofs. Diffade 2 dagar. Sedan gick jag ju ändå över tiden med 9 dagar. Haha, man snöar in sig på BF datumet!
    Men vi är ju andragångsföderskor nu med så det kan ju vara så att livmodern växer snabbare nu
    Längtar som bara den till KUB nu, bara få veta att allt är bra ♥
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!