• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Vilda Tiger skrev 2009-11-17 13:02:11 följande:
    Jag gillar HMs tröjor och klänningar men inte deras gravidbyxor. Det är supertighta och jag gillar INTE att det är stuprör på alla. Jag är en baggybrall-tjej. lite ego nu då: Jag var hos bm idag och fick höra hjärtljuden, efter lite tjat. Mycket mysigt. Och så tyckte hon att livmodern var högt upp - redan halvvägs till naveln, där den brukar vara i v 16, men vi alla vet ju att magen kan komma tidigare med nummer två. Jag tycker dock inte jag ser gravid ut alls, bara tjock. Men jag kan inte dra in magen, så något är det ju där inne. Jag fick ingen tid för RUL men ska troligen får tiden om en vecka. Men hon talade om veckan mellan jul och nyår, då jag är i v 19.
    Vad mysigt att du fick höra hjärtljuden och vilken tur att hon prickade rätt din BM Min bm kommer väl måta sf måttet först i v.20. Då är nästa besök. Men jag kan själv känna nu och livmoderns kant går en bra bit ovanför blygbenet
    haha jag ser inte heller gravid ut än, bara pluffsig som min kompis sa
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-17 13:36:13 följande:
    haha! Jag skyller mitt sviktande minna på graviditets hormonerna Ja det ser skitskumt ut! Ingen mer som har det så?? Fast jag tycker nog den känns ganska så mkt större än en apelsin.. Tror dock inte jag är längre gången än vad jag är, isåfall är det nog åt andra hållet, så var det förra gången. inte mycket iofs. Diffade 2 dagar. Sedan gick jag ju ändå över tiden med 9 dagar. Haha, man snöar in sig på BF datumet!Men vi är ju andragångsföderskor nu med så det kan ju vara så att livmodern växer snabbare nu Längtar som bara den till KUB nu, bara få veta att allt är bra ♥
    Hehe, jag har ruskigt dåligt minne så jag ska inte säga ett ord;)
    Jag är inte längre gången det är jag hundra på.. Tog sig på försök nr 2 och efter första försöket gjorde jag säkert 10 gravtest.. (testoman jag vet=) och sen testade jag med ÄL-test i en vecka ungefär, och jag vet att jag har 14 dgr mellan äl och mens. Shit vad jag svamlar, haha.. Hoppas du kan läsa vad jag skriver=D
    Det är ju första barnet för mig.... Så det kanske är lite konstigt! Men pratade med en kompis i v 23 igår och hon hade oxå så här i dessa veckor, första barnet..

Finns det fler i tråden som har en knöl på magen på morgonen??? Nyfiken=)
  • Vilda Tiger

Stina

Ja, hon mätte ju inte sf utan hon bara kände för att hitta var bebisen låg. Det var mysigt! Vi kunde höra hur den sparkade där inne, så nu längtar jag ju efter att få KÄNNA det med.

Det låter roligt med dinskeva mage. Lustigt att den är störst på morgonen, då är min som plattast (eller - rättare sagt - minst pluffsig).

• stina84
    Joggi skrev 2009-11-17 13:47:45 följande:
    Hehe, jag har ruskigt dåligt minne så jag ska inte säga ett ord;)Jag är inte längre gången det är jag hundra på.. Tog sig på försök nr 2 och efter första försöket gjorde jag säkert 10 gravtest.. (testoman jag vet=) och sen testade jag med ÄL-test i en vecka ungefär, och jag vet att jag har 14 dgr mellan äl och mens. Shit vad jag svamlar, haha.. Hoppas du kan läsa vad jag skriver=DDet är ju första barnet för mig.... Så det kanske är lite konstigt! Men pratade med en kompis i v 23 igår och hon hade oxå så här i dessa veckor, första barnet.. Finns det fler i tråden som har en knöl på magen på morgonen??? Nyfiken=)
    Jag förstår vad du menar! och sorry, var säker på att det var ditt andra barn... Men som du skriver det kan ju synas väldigt tidigt på förstisar med
  • stina84
    Vilda Tiger skrev 2009-11-17 13:50:23 följande:
    StinaJa, hon mätte ju inte sf utan hon bara kände för att hitta var bebisen låg. Det var mysigt! Vi kunde höra hur den sparkade där inne, så nu längtar jag ju efter att få KÄNNA det med. Det låter roligt med dinskeva mage. Lustigt att den är störst på morgonen, då är min som plattast (eller - rättare sagt - minst pluffsig).
    AHa okej, varför gjorde hon det? Var det för att du ville och var nyfiken eller fanns det någon annan anledning?
    Vad mysigt det låter! Jag längtar också!
    Ja magen är skitskum! Har du studerat din mage innan du går upp på morgonen och kissat? När man ligger på rygg i sängen så är det en hård bula nedanför naveln som är jätte sne. Tror det har med blåsan att göra, som dottan55 skrivit tidigare Den trycker liksom upp livmodern Mysigt är det iallafall
  • majess
    NellieMonique skrev 2009-11-17 11:23:27 följande:
    Någon mer som ligger i sängen och kan inte sova? Jag är jätte trött om dagarna men på kvällen kan jag verkligen inte somna. Skit jobbigt att ligga och titta i taket hela nätterna. Och mitt illamående har inte gett med sig är i 11+1 idag och inte gått upp nått gram,istället ner. Längtar så tills illamåendet går över och det tittar fram en liten mage under tröjan!!
    japp! samma här.kan nana hela dagen om det är så men på kvällen är jag klarvaken.....har inte heller gått upp ett gram...nästan så man blir lite orolig åt andra hållet,väger 55 kg o är 169 lång,mår inte illa heller...
  • Miss Johanna

Jag har BF 12 juni och har fått tid för RUL den 7 januari. Det blir min nästa träff på MVC. Känns väldigt långt kvar!

Idag har varit min värsta dag hittills!!! Jag kände när jag vaknade att något var skumt, tror jag har lite feber. Efter att ha tvingat i mig lite frukost så fick jag springa till toan och spy och sen en gång till efter någon timma. Har varit helt däckad i soffan och sovit ca 4-5 timmar idag på dagen och jag har inte kunnat äta något. Det är så konstigt för jag trodde mitt illamående hade gått över, har inte känt något alls nu på över en vecka. Och så kom det som en smäll idag! Hoppas att det går över tills i morgon, ska till malmö och redovisa i skolan då.

• stina84
    Miss Johanna skrev 2009-11-17 15:45:09 följande:
    Jag har BF 12 juni och har fått tid för RUL den 7 januari. Det blir min nästa träff på MVC. Känns väldigt långt kvar!Idag har varit min värsta dag hittills!!! Jag kände när jag vaknade att något var skumt, tror jag har lite feber. Efter att ha tvingat i mig lite frukost så fick jag springa till toan och spy och sen en gång till efter någon timma. Har varit helt däckad i soffan och sovit ca 4-5 timmar idag på dagen och jag har inte kunnat äta något. Det är så konstigt för jag trodde mitt illamående hade gått över, har inte känt något alls nu på över en vecka. Och så kom det som en smäll idag! Hoppas att det går över tills i morgon, ska till malmö och redovisa i skolan då.
    Du har inte blivit sjuk då? Hoppas du kryar på dig snart!
  • Miss Johanna

Det kan nog vara något jag åkt på. Hoppas bara inte att det är svinis, men jag är inte förkylt eller så, men det kanske bara är en vanligt magsjuka

• Miss Johanna

En sak jag funderat på ett tag nu är om man kan har samma BF-dag men ändå vara i olika veckor? Jag är beräknad till 12 juni, och ska enligt FL vara i vecka 11 (10+2). Men har det med menscykeln att göra? Vet ju inte hur min menscykel ser ut...har bara chansat lite...

Svar på tråden BF Juni 2010!