• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill

Vet inte varför det blev länkat till två inlägg i min tidigare...det var inte meningen iaf...bara till Bjornis!

• stina84

Parlar: Hej och välkommen! Såg först nu att du var ny här

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • vitvåonågratill

Nu blev jag superorolig igen...fick ju oxå se hjärtat på lillfis i vecka 9....ska göra nytt UL om två veckor, och tänk om man då plötsligt får negativa besked? När vi gjorde UL så syntes det ju inte så bra eftersom jag råkat kissa precis innan, och bebisen såg ut som en liten böna då, även om pappan hade sett en arm...men hjärtat slog som sagt..däremot har så många av er andra sagt att era bebisar i den veckan haft både armar och ben så nu oroar jag mig för det, det kanske är något allvarligt fel på den som inte BM kunde avgöra då eftersom hon sa att hon såg så dåligt...svammelmaja nu känner jag men fy vad nojjad jag blev nu!

Nä fasen, detta SKA gå vägen! *bestämd* Ingen mer i denna gruppen ska lämna nu! *försöker peppa mig själv*

Suck...

• Små Hjärtan

Bjornis: Är verkligen ledsen för er skull.

Gud alltså, jag är jämt hungrig. Tycker inte man gör mer än bara äter hela dagarna.

• Joggi

Bjornis - Idag va ingen rolig dag att kika in här. Är så ledsen för er skull och sänder massor av styrkekramar och håller alla tummar och tår för att du får gå med i en septembertråd!

Nu vill jag inte läsa om fler mf/ma.. Nu får det vara nog!

• Winterfresh

Skickar många styrkekramar till Bjornis och er andra som fått mf/ma...Hoppas det tar sig snart igen för er.

Idag har jag känt mig vrålkonstig, blir anfådd för minsta lilla, orkar inte gå upp för trappen till övervåningen. Åkte en sväng till IKEA med sonen på förmiddagen och hade en molande värk i magen hela tiden, eller mer åt det stramande hållet. Kommer inte ihåg att jag hade så här när jag väntade sonen.
    Börjar bli nojjig för KUB ul på måndag, efter att suttit och läst om en massa som fått mf/ma så kan man inte annat än bli nojjig. Tycker så synd om er alla.
    Nu ska man försöka väcka sonen från middagslur och sen hitta på nåt innan sambo kommer hem från jobbet...

• stina84
    Winterfresh skrev 2009-11-18 14:19:11 följande:
    Skickar många styrkekramar till Bjornis och er andra som fått mf/ma...Hoppas det tar sig snart igen för er.Idag har jag känt mig vrålkonstig, blir anfådd för minsta lilla, orkar inte gå upp för trappen till övervåningen. Åkte en sväng till IKEA med sonen på förmiddagen och hade en molande värk i magen hela tiden, eller mer åt det stramande hållet. Kommer inte ihåg att jag hade så här när jag väntade sonen.Börjar bli nojjig för KUB ul på måndag, efter att suttit och läst om en massa som fått mf/ma så kan man inte annat än bli nojjig. Tycker så synd om er alla. Nu ska man försöka väcka sonen från middagslur och sen hitta på nåt innan sambo kommer hem från jobbet...
    Jag är med andfådd. Klarar ingenting längre. Man kan inte tro jag slutat röka. Tvärtom, precis som om jag hade rökt 2 pkt om dagen och inte rört mig på ett par veckor..
    Idag ska vi ner till vc. Gubben och dottern ska vaccinera sig. Vi vet ju faktiskt inte till 100% att vi haft svininfluensan så jag vill skydda min dotter och även mig själv. Jag går ju hemma hela dagarna och rör mig inte ute bland stora folksamlingar så mkt nu. Men gubben och lillan gör ju det så jag vill inte de blir sjuka och inte heller drar hem skiten till mig. SKulle jag dessutom bli sjuk så måste gubben vara frisk och orka ta hand om dottern..
    Jag är egentligen motståndare till detta vaccin. Tycker det är för oprövat. Samtidigt skulle jag aldrig förlåta mig själv om min dotter blev sjuk och inte klarade sig. Var de tvungna att ändra beslutet att barn mellan 6 månader och 3 år inte fick vaccin. Var lättare när någon fattade beslutet åt en....
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • smurfensmamma

Hela vår familj har vaccinerat sig nu...och det känns bra och tryggt. Tvivlade oxå innan men jag skulle aldrig förlåta mig själv om de blev svårt sjuka i influensan så det övervägde och de fick sprutan. Än så länge inga biverkningar...peppar peppar!

• Mrs Tercan

hmm, här e en till som e gravid ivecka 12 nu=) bf är 7 juni=))) Jag har sedan tidigare en dotter som är 2 år, vi var på två års kontroll idag och de ville vaccinera henne mot inflensan men vi valde för att vänta, dels för att det fortfarande verkar osäkert med vaccin till små barn o dels för att hon e lite förskyld... men det lutar mot att hon kommer vaccineras..

• Winterfresh
    stina84 skrev 2009-11-18 15:22:00 följande:
    Jag är med andfådd. Klarar ingenting längre. Man kan inte tro jag slutat röka. Tvärtom, precis som om jag hade rökt 2 pkt om dagen och inte rört mig på ett par veckor.. Idag ska vi ner till vc. Gubben och dottern ska vaccinera sig. Vi vet ju faktiskt inte till 100% att vi haft svininfluensan så jag vill skydda min dotter och även mig själv. Jag går ju hemma hela dagarna och rör mig inte ute bland stora folksamlingar så mkt nu. Men gubben och lillan gör ju det så jag vill inte de blir sjuka och inte heller drar hem skiten till mig. SKulle jag dessutom bli sjuk så måste gubben vara frisk och orka ta hand om dottern..Jag är egentligen motståndare till detta vaccin. Tycker det är för oprövat. Samtidigt skulle jag aldrig förlåta mig själv om min dotter blev sjuk och inte klarade sig. Var de tvungna att ändra beslutet att barn mellan 6 månader och 3 år inte fick vaccin. Var lättare när någon fattade beslutet åt en....
    Är också motståndare till vaccinet och är nu i valet och kvalet om jag ska vaccinera sonen. Var betydligt lättare förut när de hade 3 års gränsen :). Sambon är vaccinerad då han har astma, dock var han emot det också. Men har man en svärmor som är sjuksköterska i grunden går det ej att inte lyssna. Känner också som du att jag aldrig skulle förlåta mig om sonen skulle få svinflunsan och inte klara sig. Satt nyss och funderade på om jah skulle ta och åka till bvc med honom i hopp om att få vaccin. Orkar därimot inte stå i nån jättelång kö för att han ska vaccinerar. sambon hade stått i 1½ timme, hade jag velat ta sprutan hade jag behövt vänta typ max 5 min...Blev erbjuden vaccinet genom jobbet, men eftersom vi blivit avrådda att ta så tog jag inte...Många arbetskamrater som kallat mig för egoist och annat, tills de fick veta varför jag ej tog vaccinet :)

Har nyss kollat på Loranga, Mazarin och Dartanjang med sonen, eller sonen kolla och jag halvsov :) Så fort jag lägger mig ner i sängen somnar jag...*jobbigt* Nu väntar vi på att sambo ska komma hem så vi kan laga lite mat..
Svar på tråden BF Juni 2010!