• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Bjornis skrev 2009-11-17 20:38:06 följande:
    Oj, idag hörrni har jag fått cravings på mjölk! Jag dricker inte mjölk, lite halvt laktosintolerant men bäljade i mig ett stort glas ÄNDÅ. Haha. Sen har jag fått sushicravings nu. Inte kunnat tänka på sushi innan men i förrgår kom längtan tillbaka och idag fick jag äntligen äta det. Vill ha mer nu. Hehe. Sushi och mjölk. Ja, kunde ju va ostkrokar och kakor så jag är nöjd.
    Är förmodligen något i mjölken (kalk kanske) som du saknar eller har brist på. Kroppen är verkligen fantastisk!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Thesso:
    Mysigt att få lyssna på bebisen! Jag längtar

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bjornis
    stina84 skrev 2009-11-17 21:08:24 följande:
    Är förmodligen något i mjölken (kalk kanske) som du saknar eller har brist på. Kroppen är verkligen fantastisk!
    Precis. Kalcium får jag bara i mig via ost och fil men tror att kroppen cravar efter lite mjölk nu när bebben ska bilda ben! Härligt med såna vettiga cravings liksom! Jag brukar inte ha det i vanliga fall. Hehe.
  • mejola

hej, jag har itne vart inne på några dagar nu, läser lite på denna sida, att läsa ikapp allt är ja för lat för
    jobbigt att få sånt besked vid rul, lider med dem

Själv är ja såååå sugen på pepparkakor och mjölk men är totalt proppmätt efter maten, dagens ilandsproblem. Hur sjutton kan man vara hungrig och mätt samtidigt ?

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Joggi
    mejola skrev 2009-11-17 21:23:05 följande:
    hej, jag har itne vart inne på några dagar nu, läser lite på denna sida, att läsa ikapp allt är ja för lat för jobbigt att få sånt besked vid rul, lider med dem Själv är ja såååå sugen på pepparkakor och mjölk men är totalt proppmätt efter maten, dagens ilandsproblem. Hur sjutton kan man vara hungrig och mätt samtidigt ?
    Jag skickade iväg sambon och köpte pepparkakor och åt dom till mjölk idag=) Har varit sugen på det i flera dgr och idag fick jag äta det=) Va så gott, och den kalla goa mjölken, mmm.....
  • vitvåonågratill
    Bjornis skrev 2009-11-17 20:38:06 följande:
    Oj, idag hörrni har jag fått cravings på mjölk! Jag dricker inte mjölk, lite halvt laktosintolerant men bäljade i mig ett stort glas ÄNDÅ. Haha. Sen har jag fått sushicravings nu. Inte kunnat tänka på sushi innan men i förrgår kom längtan tillbaka och idag fick jag äntligen äta det. Vill ha mer nu. Hehe. Sushi och mjölk. Ja, kunde ju va ostkrokar och kakor så jag är nöjd.
    Åt också min efterlängtade sushi idag! Så goooott!
  • mejola
    Joggi skrev 2009-11-17 21:24:48 följande:
    Jag skickade iväg sambon och köpte pepparkakor och åt dom till mjölk idag=) Har varit sugen på det i flera dgr och idag fick jag äta det=) Va så gott, och den kalla goa mjölken, mmm.....
    Vad gott
    Jag har ju en burk hemma, och köpte mjölk idag, men måste vänta lite så man får plats imagen igen för nu är de så fullt de kan bli
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • kronanskvinna
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-17 18:04:04 följande:
    Usch, idag har varit en skitkobbig dag.. Min svägerska har varit på rutin UL och fått reda på att fostret dött i v 12.. Lider verkligen med dom.. Var ju med om det samma fast i v14 innan vi fick Alice och man slungas snabbt tillbaka till samma känslor av maktlöshet man hade då..
    Usch blir riktigt ledsen när jag läser detta.. Massa tankar kommer upp, tänk om det är så för oss t.ex :( Vet att man inte ska tänka så men det blir så iaf.. Vet inte hur jag skulle klara av ett sånt besked!!

beklagar verkligen för deras skull :( så orättvist!!
  • majess

gomorron! nu har mitt äckel mot mat börjat lägga sig...puh!
    satt igårkväll kl 23.30 o bälja i mig nudlar......
    mina bröst ömmar inte om man inte klämmer dem men däremot så sticker det i dem på kvällarna!
    längtar till kub nästa måndag,tog blodprovet när jag var hos bm i fredags...
    jag har inga snea bulor på morgonen,men hade gärna haft o det känns så spänt därnere att jag vågar inte trycka för o känna efter var livmoderkanten är....blev frmflyttad tre dagar av bm,så idag enligt bm är jag i v.11+1. hur är det med er andra?

• vitvåonågratill

Godmorgon!

Jag känner mig svullen och jag har svårt att ha nåt som trycker på magen, DÅ mår jag illa...annars mår jag ganska bra! Kan få små illamåendeattacker ibland annars oxå men inget allvarligt. Däremot så är jag fortfarande inte sugen på nån speciell mat, det är olika från dag till dag och det är bara få grejer som funkar. Som min sushi jag köpte igår!

Trött, ja det är ja ju jämt ändå med, och det där ruskiga har lagt sig...nu e jag mer normalt trött så som den här damen är i vanliga fall! Har aldrig varit utvilad direkt, tror jag lider av trötthetssyndrom faktiskt...fick diagnosen fibromyalgi för många år sen men jag har inte SÅ mycket värk i kroppen så jag tror det skulle vara det, däremot är trötthetssyndrom liknande symptom men med en otrolig trötthet oxå...men men...orka kolla upp liksom, vem skulle ta en på allvar!? Har man små barn så är man ju alltid trött enligt alla läkare (även när dom sover hela nätterna sen dom föddes nästan...jojo)...

Nä, nu börjar man snart jobba! Tur man har nära till jobbet! Så sen ska man ut i regnrusket...brrr!

Ha en bra dag!

Svar på tråden BF Juni 2010!