• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Miss Johanna skrev 2009-11-17 16:15:30 följande:
    En sak jag funderat på ett tag nu är om man kan har samma BF-dag men ändå vara i olika veckor? Jag är beräknad till 12 juni, och ska enligt FL vara i vecka 11 (10+2). Men har det med menscykeln att göra? Vet ju inte hur min menscykel ser ut...har bara chansat lite...
    Jag har själv funderat på det där. Tänker som så att jag är nu i v.11+0 och har BF 7juni. Då kan det inte stämma att någon är exakt på samma dag som mig, men har BF kanske 10 juni. På BF dagen ska man ju vara 40+0 och det stämmer ju inte då. Kan ju bara vara 1 dag då.
    Åh, så frustrerande. Ibland är det så svårt att förklara något när man sitter vid datorn och skriver, hoppas du förstår vad jag menar
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • smoolan

Min mage är också som minst på morgonen, sedan sväller den ut under dagen haha. Har iofs inte studerat den liggandes ner på morgonen, det har jag inte tid med då vill jag sova så länge som möjligt Och brösten växer också under dagen. Helt galet.

• stina84

Då måste jag bara passa på att säga till er alla att kolla era magar imorgon innan ni går upp ur sängen, syns extra tydligt om man håller in magen liggandes
    Skriv imorgon och berätta om ni såg något, kände något!

• Fargoli

Är det bara jag som ska göra UL detta år?

• vitvåonågratill
    Lili73 skrev 2009-11-17 13:04:06 följande:
    Verkar vara många som ska på RUL den 12/1, jag med. :o) Men först är det kub-ul den 4/12, ska bli spännande. Annars väntar jag bara på att det här jä-la illamåendet ska släppa, känner mig helt osocial, orkar inte göra nåt.
    Har oxå RUL den 12/1
  • vitvåonågratill

Vilda Tiger skrev 2009-11-17 13:50:23 följande:

StinaJa, hon mätte ju inte sf utan hon bara kände för att hitta var bebisen låg. Det var mysigt! Vi kunde höra hur den sparkade där inne, så nu längtar jag ju efter att få KÄNNA det med. Det låter roligt med dinskeva mage. Lustigt att den är störst på morgonen, då är min som plattast (eller - rättare sagt - minst pluffsig).
    Samma här, på magen är den som en halv pluffsig påse, på kvällen mer helpluffsig!
  • stina84

Hörni. Jag tror jag kände något idag... Kännde så väl igen det från förra gången, men så var det ju över lika fort som det kom så nu i efterhand blir man ju ändå tveksam.. Men det var vid denna tidpunkten som jag började känna de första rörelserna med dottern med..♥

• Joggi
    smoolan skrev 2009-11-17 16:36:59 följande:
    Min mage är också som minst på morgonen, sedan sväller den ut under dagen haha. Har iofs inte studerat den liggandes ner på morgonen, det har jag inte tid med då vill jag sova så länge som möjligt Och brösten växer också under dagen. Helt galet.
    Jag råkade känna på magen det va så jag upptäckte min "knöl" där=)
    Fargoli skrev 2009-11-17 16:48:30 följande:
    Är det bara jag som ska göra UL detta år?
    Jag med!=) Den 30/11 ska jag på UL=) LÄNGTAR!
  • hoppfull trots allt

Usch, idag har varit en skitkobbig dag.. Min svägerska har varit på rutin UL och fått reda på att fostret dött i v 12.. Lider verkligen med dom.. Var ju med om det samma fast i v14 innan vi fick Alice och man slungas snabbt tillbaka till samma känslor av maktlöshet man hade då..

• Joggi

hoppfull trots allt skrev 2009-11-17 18:04:04 följande:

Usch, idag har varit en skitkobbig dag.. Min svägerska har varit på rutin UL och fått reda på att fostret dött i v 12.. Lider verkligen med dom.. Var ju med om det samma fast i v14 innan vi fick Alice och man slungas snabbt tillbaka till samma känslor av maktlöshet man hade då..
    Nej, usch! Fruktansvärt, sånt borde inte få hända=(
Svar på tråden BF Juni 2010!