• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill

hoppfull trots allt skrev 2009-11-17 18:04:04 följande:

Usch, idag har varit en skitkobbig dag.. Min svägerska har varit på rutin UL och fått reda på att fostret dött i v 12.. Lider verkligen med dom.. Var ju med om det samma fast i v14 innan vi fick Alice och man slungas snabbt tillbaka till samma känslor av maktlöshet man hade då..
    Fy fan rent ut sagt...
  • Thesso

Var hos bm idag, hade gått upp 4 kilo. Det är nästan 1 kilo i veckan. Men minst 1 kilo kan man skylla på att man slutat röka för ämnesomsättningens ändras så jag gör det :)
    Frågade även när man får lyssna på hjärtat, då log hon bara och sa att hon och den bm lärlingen (vad det nu heter) hade pratat om det tidigare. MEN hon sa även att det kommit nya studier där det visats att det finns en risk att barnet får en störning. Vad för störning undrar man ju då och det menas på att det kan få schizofreni av maskinen. Hur stor procent då, typ 0,0000001% eller. Hon bara log när hon berättade och verkade tycka att det var lite löjligt. Men hon sa att hon var tvungen att informera. Efter den infon sa jag bara att vi kör! Fick höra hjärtljudet, riktigt häftigt. Låg runt 160 slag och det var normalt när det var så tidigt. Sen fick jag höra när h*ns hjärta slog samtidigt som min puls. Häftigt ljud.

Fick även veta att jag ska börja äta järntabletter i v 20. Hmm. tror inte det var nåt mer.

• Små Hjärtan

Usch, idag har varit en skitkobbig dag.. Min svägerska har varit på rutin UL och fått reda på att fostret dött i v 12.. Lider verkligen med dom.. Var ju med om det samma fast i v14 innan vi fick Alice och man slungas snabbt tillbaka till samma känslor av maktlöshet man hade då..
    Nä men fy vad hemskt. Usch, vet inte vad jag ska säga.
  • Milliemolly
    stina84 skrev 2009-11-17 17:46:43 följande:
    Hörni. Jag tror jag kände något idag... Kännde så väl igen det från förra gången, men så var det ju över lika fort som det kom så nu i efterhand blir man ju ändå tveksam.. Men det var vid denna tidpunkten som jag började känna de första rörelserna med dottern med..♥
    Jag tycker också att jag känner något.............är faktiskt nästan säker.

Det är ju min tredje grav. men andra barnet och jag känner igen det.

Mysigt. det är kasnke 1-3 gånger per dag som jag känner det.
  • Fargoli

Stina84 & Milliemolly: Vilken vecka är ni i?

Dottan55: Härligt! Ska göra rul den 28:e vi

Hoppfull trots allt: Fy vad hemskt! Vet inte vad jag ska säga :-/

• Mamsterbabe
    Thesso skrev 2009-11-17 18:46:34 följande:
    Var hos bm idag, hade gått upp 4 kilo. Det är nästan 1 kilo i veckan. Men minst 1 kilo kan man skylla på att man slutat röka för ämnesomsättningens ändras så jag gör det :) Frågade även när man får lyssna på hjärtat, då log hon bara och sa att hon och den bm lärlingen (vad det nu heter) hade pratat om det tidigare. MEN hon sa även att det kommit nya studier där det visats att det finns en risk att barnet får en störning. Vad för störning undrar man ju då och det menas på att det kan få schizofreni av maskinen. Hur stor procent då, typ 0,0000001% eller. Hon bara log när hon berättade och verkade tycka att det var lite löjligt. Men hon sa att hon var tvungen att informera. Efter den infon sa jag bara att vi kör! Fick höra hjärtljudet, riktigt häftigt. Låg runt 160 slag och det var normalt när det var så tidigt. Sen fick jag höra när h*ns hjärta slog samtidigt som min puls. Häftigt ljud.Fick även veta att jag ska börja äta järntabletter i v 20. Hmm. tror inte det var nåt mer.
    Åh vad mysigt! :) Vilken vecka är du i?
  • Winterfresh

Thesso: Också slutat röka dock går jag inte upp nåt i vikt, snarare gått ner typ ½ kg i veckan sen 3-4 veckor tillbaka :/
    Igår kväll kom första suget efter en cigg, gick förbi en person som precis hade rökt och kände att gud vad gott det vore...Annars har jag hela tiden tyckt efter att jag slutat att det luktar fruktansvärt och varje gång jag umgåtts med svägerskan som röker, frågat min sambo om jag verkligen luktar så illa när jag rökt...Men idag har jag inte haft nåt sug alls och hoppas det fortsätter så. Kan därimot se mig själv sitta på altanen i sommar med ett glas vin och en cigg...Får väl se vart det leder sen när väl bebisen kommit

• Bjornis

Oj, idag hörrni har jag fått cravings på mjölk! Jag dricker inte mjölk, lite halvt laktosintolerant men bäljade i mig ett stort glas ÄNDÅ. Haha. Sen har jag fått sushicravings nu. Inte kunnat tänka på sushi innan men i förrgår kom längtan tillbaka och idag fick jag äntligen äta det. Vill ha mer nu. Hehe. Sushi och mjölk. Ja, kunde ju va ostkrokar och kakor så jag är nöjd.

• stina84
    usch vilket jobbigt besked...Förstår att det får dig att minnas...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-17 19:24:00 följande:
    Jag tycker också att jag känner något.............är faktiskt nästan säker. Det är ju min tredje grav. men andra barnet och jag känner igen det. Mysigt. det är kasnke 1-3 gånger per dag som jag känner det.
    Ja! Jag kände det igen innan, blev riktigt paff denna gången med! Vilken vecka är du i?
    Fargoli skrev 2009-11-17 19:49:09 följande:
    Stina84 & Milliemolly: Vilken vecka är ni i?Dottan55: Härligt! Ska göra rul den 28:e vi Hoppfull trots allt: Fy vad hemskt! Vet inte vad jag ska säga :-/
    Jag är i 11+0. Kände ungefär vid denna tiden med när jag väntade dottern
    I v.17 med dottern kände man jätte tydligt utanpå magen med
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!