• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Pärla
    stina84 skrev 2009-11-18 13:18:38 följande:
    Parlar: Hej och välkommen! Såg först nu att du var ny här
    Tack Stina! Härligt att vara här med er
  • vitvåonågratill
    Winterfresh skrev 2009-11-18 14:19:11 följande:
    Skickar många styrkekramar till Bjornis och er andra som fått mf/ma...Hoppas det tar sig snart igen för er.Idag har jag känt mig vrålkonstig, blir anfådd för minsta lilla, orkar inte gå upp för trappen till övervåningen. Åkte en sväng till IKEA med sonen på förmiddagen och hade en molande värk i magen hela tiden, eller mer åt det stramande hållet. Kommer inte ihåg att jag hade så här när jag väntade sonen.Börjar bli nojjig för KUB ul på måndag, efter att suttit och läst om en massa som fått mf/ma så kan man inte annat än bli nojjig. Tycker så synd om er alla. Nu ska man försöka väcka sonen från middagslur och sen hitta på nåt innan sambo kommer hem från jobbet...
    Har oxå varit grymt andfådd idag, värre än annars....inte fått andan till mig liksom! Och stramar gör min mage jämt, växtvärk gissade BM på men det känns mer som sammandragningar och det ska visst komma tidigt i graviditeten med enligt BM....för det gör liksom inte ont, mer obehagligt på något sätt.
  • vitvåonågratill

Välkommen hit Parlar...missade det förut...blev så tagen av Bjornis inlägg....

• Winterfresh
    vitvåonågratill skrev 2009-11-18 16:29:00 följande:
    Har oxå varit grymt andfådd idag, värre än annars....inte fått andan till mig liksom! Och stramar gör min mage jämt, växtvärk gissade BM på men det känns mer som sammandragningar och det ska visst komma tidigt i graviditeten med enligt BM....för det gör liksom inte ont, mer obehagligt på något sätt.
    Stramningarna gör inte ont känns bara lite obehagligt ibland. Så är nog som det ska vara, får se på måndag när det är KUB-test Ul.
  • vitvåonågratill
    Winterfresh skrev 2009-11-18 16:35:28 följande:
    Stramningarna gör inte ont känns bara lite obehagligt ibland. Så är nog som det ska vara, får se på måndag när det är KUB-test Ul.
    Ja, precis som här då. Stramar eller drar och spänner liksom...gör inte ont alls.
  • AnAngel

Välkommen hit alla nya! Händer mkt i tråden när man är borta 2 dar...

Bjornis: Beklagar verkligen, vet hur jobbigt ett ma är! Hopaps de snart tar sig för er igen! Stötta varandra, och prata,prata prata! Och gråt, sorgen måste bearbetas!

Usch, nu blev jag ju nojig och rädd, trodde de va lugnt nu när vi va på vul i v 9 och allt var bra... men tydligen så får jag fortsätta oroas... suck... mf/ma är så orättvisa!
    Hoppas tråden slipper fler sånt nu, blir gråtfärdig varje gång jag läser om de, får mig att tänka tillbaka till hur vi hade de i Juli!

Har fått tid för RUL nu, 8 jan, går in i v 19 den dagen (18+0). Tiden går såååå sakta.... men ser fram emot fredag, går in i v 12 då... BF 10 Juni....

• AnAngel

dum fråga... men känner ngn annan spänningar i underlivet? Känns som de pulserar emellanåt... å sticks (eller va jag nog ska säga...) kommit så sista 2-3 dagarna till och från... men så fort jag sätter mig så går de över... ngn som vart med om samma?

• Fargoli

Bjornis: Jag beklagar verkligen! Skickar styrkekramar!

• vitvåonågratill

Mrs Tercan skrev 2009-11-18 16:14:36 följande:

hmm, här e en till som e gravid ivecka 12 nu=) bf är 7 juni=))) Jag har sedan tidigare en dotter som är 2 år, vi var på två års kontroll idag och de ville vaccinera henne mot inflensan men vi valde för att vänta, dels för att det fortfarande verkar osäkert med vaccin till små barn o dels för att hon e lite förskyld... men det lutar mot att hon kommer vaccineras..
    Välkommen hit!
  • Pärla
    vitvåonågratill skrev 2009-11-18 16:32:08 följande:
    Välkommen hit Parlar...missade det förut...blev så tagen av Bjornis inlägg....
    tack så mycket
Svar på tråden BF Juni 2010!