• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • hoppfull trots allt

Varma kramar till Björnis.. Tuff tid!

Välkommen Parlar! Känner igen dig från någon annan tråd (IVF)men minns inte riktigt var..
    Kikade in på din sida och ser att ni kämpat rejält med IVF, vad kul att ni äntligen plussat! Har ju en tjej 10 mån som kom till på 6e IVF försöket och nu är jag plötsligt spontangravid!

Har åkt på en riktig höstförkylning med snuvig näsa och rinninga ögon Dessutom har jag varit rejält illamående idag och en släng av halsbränna. Man hoppas det vänder snart

• Vilda Tiger

Välkomna, ni nya!

Bjornis
    Jag beklagar det tråkiga beskedet. Upp på hästen åter, jag vill se dig hänga i nån bf-tråd snart igen! Kramar till dig och din man.

Jag gillar inte den är lönnfeta känslan... har svårt att förlika mig med den. En skitsak, jag vet, men nåt problem ska man väl ha.

• stina84
    Mrs Tercan skrev 2009-11-18 16:14:36 följande:
    hmm, här e en till som e gravid ivecka 12 nu=) bf är 7 juni=))) Jag har sedan tidigare en dotter som är 2 år, vi var på två års kontroll idag och de ville vaccinera henne mot inflensan men vi valde för att vänta, dels för att det fortfarande verkar osäkert med vaccin till små barn o dels för att hon e lite förskyld... men det lutar mot att hon kommer vaccineras..
    Hej och välkommen! Vi har BF samma dag Det lär väl ändra sig efter RUL, men ändå
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Nu är det gjort! Efter 45 min väntan fick dottern och mannen sitt vaccin. Känns skönt nu ändå. Hoppas lillsnuttan inte mår alltför dåligt imorgon!
    Jag väljer att inte ta den, om jag ska ta den blir det efter v.28 någon gång. Får se när jag är där hur det ser ut med influensan då. Kanske har det bättre vaccinet nåt Sverige då, och kanske har de fått fram mer fakta.

Nu ska vi snart ner och påbörja kvällsmat. Sååå sugen på toast ikväll med kall oboy till

• stina84
    Vilda Tiger skrev 2009-11-18 18:36:06 följande:
    Välkomna, ni nya! BjornisJag beklagar det tråkiga beskedet. Upp på hästen åter, jag vill se dig hänga i nån bf-tråd snart igen! Kramar till dig och din man. Jag gillar inte den är lönnfeta känslan... har svårt att förlika mig med den. En skitsak, jag vet, men nåt problem ska man väl ha.
    jag känner mig med lönnfet!
    Har inte gått upp mer i vikt nu iallafall, skönt!
  • Thesso

pratade med sjukvårdsupplysningen idag ang sonen som är lite förkyld. Visste inte om man fick ta sprutan då eller inte så jag tänkte att det är lika enkelt att ringa och kolla istället för att åka ner och stå i kö hur länge som helst. Iaf så passade jag på och fråga lite om hur det funkar nu när man är gravid och att jag fortfarande är så himla osäker på hur jag ska göra. Då sa hon att det kan vara väldigt farligt med en feber så tidigt i grav och att om man skulle åka på influensan och råka få lunginflammation så är det ju betydligt värre saker dom proppar i en än vad vaccinet är. Har äöven hört från ett håll att influensan är på väg neråt och kommer vada lugn vid jul och på ett annat håll så har jag hört att den kommer att eskalera innan jul så det gör ju inte saken lättare heller. Plus att det kommer en till våg i april. Men jag har nog iaf bestämt mig för att ta den så i morgon ska jag till mvc för min spruta. Sonen får sin på lördag om inte han haft feber innan dess.

• Golvmoppen

Thesso: Efter mkt överläggande med mig själv, så tog jag sprutan i fredags. Dottern likaså och så lyckades mannen få sin i måndags.
    Visst kommer det komma fler toppar på den här influensan och säkert 1-2år framöver, för vad jag har hört så liknar den Spanska sjukan i sin spridning och toppar.
    V.44 ökade ju antalet fall markant och då var det lovvecka o fler i affärer, simhallar o andra offentliga plats. Kan bara tänka mig hur det blir under julhandeln och sedan hela jullovet.
    Försöker avverka julklappsinköpen så snart som möjligt, för att minska risken att bli smittad. Tar mig inte ens ut när jag vet att det är mkt folk i affärena etc.

• Joggi
    Golvmoppen skrev 2009-11-18 20:14:09 följande:
    Thesso: Efter mkt överläggande med mig själv, så tog jag sprutan i fredags. Dottern likaså och så lyckades mannen få sin i måndags.Visst kommer det komma fler toppar på den här influensan och säkert 1-2år framöver, för vad jag har hört så liknar den Spanska sjukan i sin spridning och toppar.V.44 ökade ju antalet fall markant och då var det lovvecka o fler i affärer, simhallar o andra offentliga plats. Kan bara tänka mig hur det blir under julhandeln och sedan hela jullovet.Försöker avverka julklappsinköpen så snart som möjligt, för att minska risken att bli smittad. Tar mig inte ens ut när jag vet att det är mkt folk i affärena etc.
    Jag ligger sjukskriven för illamående och har roat mig med att handla alla julklappar via nätet, kan ju vara en idè=)
  • Golvmoppen

dottan55: Har svårt med att handla över postorder och internet. Måste klämma o fundera på sakerna innan jag riktigt bestämmer mig för om det blir det eller det. JAg är alltid så, kvittar nästan vad jag ska köpa.

• Joggi
    Golvmoppen skrev 2009-11-18 20:20:38 följande:
    dottan55: Har svårt med att handla över postorder och internet. Måste klämma o fundera på sakerna innan jag riktigt bestämmer mig för om det blir det eller det. JAg är alltid så, kvittar nästan vad jag ska köpa.
    Aja, sj är jag impulsiv som bara den=)
Svar på tråden BF Juni 2010!