• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Yossan
    AnAngel skrev 2009-11-18 17:03:49 följande:
    dum fråga... men känner ngn annan spänningar i underlivet? Känns som de pulserar emellanåt... å sticks (eller va jag nog ska säga...) kommit så sista 2-3 dagarna till och från... men så fort jag sätter mig så går de över... ngn som vart med om samma?
    Det där känner jag igen! Som hugg, stick nedåt ibland. Tror det är att det växer.
  • kela81

Hej tjejer!
    Hoppas att allt är bra med er! Min dator har stendött så jag har ingen möjlighet att komma ut på nätet just nu (lånat en dator lite snabbt här) Så jag har inte försvunnit från tråden, utan komemr tillbaka så fort maken fixat datorn! Kram på er!!!

• Fargoli

Jag känner som stickningar ibland, och typ som att nåt trycker på och att blåsan är full. Svårt att förklara.

• Vilda Tiger

Stina
    Gott att du inte gått upp mer. Jag är väl på fyra kg + nu, i v 13.

Jag ska också göra julklappsinköpen snart. Troligen handlar jag de flesta imorgon, på Gekås. Och så tar jag bussar jag vet inte är så fullastade med folk. En del bussar och tider är ju mer poppis än andra.

• JuliaIsabella

Hejsan vecka 11 nu bara går ner i vikt 3 kg sen inskrivningen har så svårt att äta mår illa usch och inte sugen på någon mat alls bara annanas och äppeljuice

• Thesso

Idag är det vaccination för mig som är på tapeten. Måste ändå erkänna att jag fortfarande är rätt så tveksam. Jobbigt det här tycket jag!!

För övrigt mår jag bara bra. Det onda i tuttarna kommer och går. I morse var det nästan ingenting men igår kväll var det jobbigt när man fick av sig bhn. Kan ju säga att jag har typ 85 DD minsts i storlek som vanligt så ni kanske förstår att jag inte är ett dugg intresserad av att få ännu större. Det enda positiga är kanske att dom blir lite mer fasta och det är ju inte dumt med tanke på den slapphet som dom normalt befinner sig i ;)

Om du blir lätt äcklad ska du nog inte fortsätta läsa nu.
    Någon mer än jag som har/haft svamp? Fick det bekräftat i tisdags när jag var på mvc och började behandling igår med pevaryl igår. Skickade gubben på apoteket och köpa. Skoja inte att han tyckte det var jobbigt. Brukar inte ha problem att köpa tamponger och sånt där annars men det här var inte kul. Hahaha

• Thesso

En fråga. Vi har tänkt berätta för folk i v 12, när den största risken är över. Innebär det när man gått 12 fulla veckor, alltså när man är i v 13, eller är det när man går in i v 12 som den största risken är över???

Tänkte inte säga det till folk utan bara blogga en bild på det digitala cd testet. Vad tror ni om det? Våra föräldrar vet ju redan om det och det är som dom som känns viktigast.

• 0810

Thesso; vad jag förstår så är det när man går in i vecka tolv som risken minskar, men vi tänkte nog vänta med att berätta tills jag har gått tolv fulla veckor. Roligt sätt att berätta på! Vi har beställt en tröja med trycket "storasyster" på, som Leona ska ha på sig när vi träffar svärföräldrarna nästa helg, då går jag precis in i vecka 13.

• Thesso
    0810 skrev 2009-11-19 08:02:57 följande:
    Thesso; vad jag förstår så är det när man går in i vecka tolv som risken minskar, men vi tänkte nog vänta med att berätta tills jag har gått tolv fulla veckor. Roligt sätt att berätta på! Vi har beställt en tröja med trycket "storasyster" på, som Leona ska ha på sig när vi träffar svärföräldrarna nästa helg, då går jag precis in i vecka 13.
    Det var ju oxå kul grej!! Ska på julbord med gubbens släkt samma dag som jag går in i v 13, kanske skulle sno din idé :)
  • majess
    Fargoli skrev 2009-11-18 21:31:51 följande:
    Jag känner som stickningar ibland, och typ som att nåt trycker på och att blåsan är full. Svårt att förklara.
    samma här! det sticker både här o där i de nedre regionerna......
Svar på tråden BF Juni 2010!