• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • majess
    Joggi skrev 2009-11-18 20:42:19 följande:
    Aja, sj är jag impulsiv som bara den=)
    jag med,handlade hela mitt kök på internet när vi byggde om....hade inte sett det live förräns vi packa upp allt...
    julklappar med,var på stan i fredags o skulle handla men hittade nada,åkte hem,gick ut på nätet o vips hade jag beställt både det ena o det andra..
  • längtar och väntar

Vi har redan börjat berätta för en massa människor. Jag är i 11+5 idag. Det har redan börjat synas på mig, så våra närmsta vänner vet, våra familjer och stora delar av släkten. Även våra kolleger har börjat få veta, och min chef vet också.

• ZettanA

Host ,Host och ännu mera host. Har nog aldrig varit så sjuk som jag varit de senaste månaderna... Den ena förrkylningen har bytit av den andra, har nog knappt jobbat nånting den senaste tiden. Kanske inte så konstigt när man redan har nedsatt imunförsvar pga graviditeten och småbarn på dagis. Men känns som om chefen verkligen har lessnat på mig *suck*.

Har faktiskt gått ner 2kg sen jag vart gravid.. gissar att det är för att jag inte kan äta nått onnyttigt för då får jag jätte ont i magen.

Har berättat för familjen å några vänner, chefen å så.. de vart inte så chokade,har tydligen synts på mig hela tiden, har ju varit så grymt trött.

• Bustrollen
    AnAngel skrev 2009-11-18 17:03:49 följande:
    dum fråga... men känner ngn annan spänningar i underlivet? Känns som de pulserar emellanåt... å sticks (eller va jag nog ska säga...) kommit så sista 2-3 dagarna till och från... men så fort jag sätter mig så går de över... ngn som vart med om samma?
    Jag har det på kvällarna främst. Går frammåtlutad eller ligger på sidan i soffan då. Det gör egentligen inte så ont, känns mest obehagligt och konstigt. Jag kan få ont och att det drar på ngt konstigt vis på sidorna när jag vrider på kroppen också, men jag antar att allt har att göra med att det växer.
  • Sweetangel85
    Thesso skrev 2009-11-19 07:51:36 följande:
    En fråga. Vi har tänkt berätta för folk i v 12, när den största risken är över. Innebär det när man gått 12 fulla veckor, alltså när man är i v 13, eller är det när man går in i v 12 som den största risken är över???Tänkte inte säga det till folk utan bara blogga en bild på det digitala cd testet. Vad tror ni om det? Våra föräldrar vet ju redan om det och det är som dom som känns viktigast.
    Jag har läst på de flesta ställena att risken minskar EFTER v.12.

www.barntotal.se/graviditetskalender/graviditetskalender/gravid_vecka_12/
    " Risken för missfall minskar kraftigt efter vecka 12"

www.gravid.se/8_calendar/vantabarn_13.htm
    "Risken för missfall har minskat med ca 65 % när man kommit in i vecka 13 och den första tredjedelen av graviditeten är tillända."

www.minbebis.com/gravid_vecka_12.html
    " Forskning har visat att det är de 12 första veckorna som är de mest kritiska i fostrets utveckling"

Så vad jag fattar de som så är väl den största risken över när man gått 12 fulla veckor. Alltså in i v.13
  • Fargoli

Enligt min bm så är det när man är i vecka 13+0. Vi ska berätta för mina syskon och släktingar och alla våra nära när vi åker till mina föräldrar första helgen i december. Ska ju göra ul måndagen innan, så när jag kommer dit ska jag ha min bebiströja på mig och ha med bilden sen ul Men jag tror dom flesta bara väntar på att vi ska säga nåt sånt igen :p

• Bustrollen

Vi har också berättat för ganska många faktiskt. Alla i min klass/grupp vet om det, det gick inte att dölja när jag mådde så illa och inte åt ngt.

Makens släkt berättade vi för ganska fort, hans pappa och hans sambo berättade vi dagarana efter vi testat. Vi hade varit uppe hos dem helgen innan och jag var superdålig så när vi berättade så förstod de varför och det var bra. När vi var där visste vi inte, trodde mest att jag hade magkatarr

De övriga i hans släkt har vi berättat pöompö för, när tillfälle har kommit. Dock så vet inte hans mamma eller mormor ngt än, tror inte han kommer berätta för dem heller faktiskt.

I min släkt vet inte så många än. Har berättat för mamma, efter mycket ångest (ringde henne ngr dagar efter det och beklagade mig över illamåendet och att jag spydde men fick bara som svar att det var onormalt att spy, hon hade minsann bara spytt en gång med oss 6 och det var pga åksjuka så att spy var sjukligt...så mycket sympati hade hon ).
    Mina 2 äldsta småsystrar har jag berättat för och mammas man vet nog också om det. Den övriga släkten, pappa, mormor osv vill jag inte berätta för men inser att jag måste så vi ska chocka dem vid jul tror jag.

• stina84

Var bara tvungen att lägga upp en bild på min snea morgonmage. Visst syns det!?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Winterfresh

Har berättat för sambos familj, min familj, chefen, arbetskamraterna på min avdelning och några vänner. Känner att bland vännerna kommer det spridas som en löpeld så får en veta det vet resten av vänskaran den ganska snabbt. Grannen fick veta i veckan då sambon försa sig..*S*
    Hade inte tänkt berätta något på jobbet förens runt jul, men då vi blev vaccinerade för influensan och jag vägrade blev de fundersamma och gav sig inte med att jag sa att jag inte ville :) Så då var det lika bra att säga sanningen.

Funderar på om jag håller på att bli förkyld eller nåt. Sonen har hostat och snorat sen ifredags, jag hade lite ont i halsen i måndags men inget mer men hostar nåt så gruvligt på kvällarna/nätterna. Har varit hemma med sonen sen i tisdags och ska tillbaka till jobbet i helgen :/ så hoppas jag inte blir sjuk nu.

• Winterfresh

stina84: så där såg min mage ut när jag väntade sonen :) han låg alltid på höger sida tills dagen innan förlossningen då låg han på vänster sida. Såg superroligt ut när magen var lite större..*S*

Svar på tråden BF Juni 2010!