• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Thesso skrev 2009-11-19 11:35:35 följande:
    Bara jag som är fast i förlossningskliniken? Var lika dan när jag väntade första. Då var jag även manisk på riskförlossningar. Gubben tyckte jag var hel knäpp och sa att det var som att kolla på filmer om flygkrascher innan man skulle ut och flyga. Hahaha
    Jag tittar på det med, fast blir så irriterad över att alla ska föda likadant och i gyn ställning. Ingen fri vilja liksom. Dessutom så kan jag itne fatta hur de tillåter hela tjocka släkten vara med under förlossningen.
    Gubben vill inte se det så sittar han också och tittar så får jag snällt välja en annan kanal Jag har ju dessutom jobbat på förlossningen och sett ganska många förlossningar nu, och ingen upplevelse slår ju det Förutom ens egna förlossning då såklart
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Thesso
    stina84 skrev 2009-11-19 11:39:39 följande:
    Jag tittar på det med, fast blir så irriterad över att alla ska föda likadant och i gyn ställning. Ingen fri vilja liksom. Dessutom så kan jag itne fatta hur de tillåter hela tjocka släkten vara med under förlossningen. Gubben vill inte se det så sittar han också och tittar så får jag snällt välja en annan kanal Jag har ju dessutom jobbat på förlossningen och sett ganska många förlossningar nu, och ingen upplevelse slår ju det Förutom ens egna förlossning då såklart
    Nä jag fattar inte det där med att dom VILL ha med massa släktingar och sånt. Jag tycker verkligen det räcker med 1 person, helst pappan om det är möjligt.
    Förlossningen skulle jag så himla gärna jobba på. Kanske skulle utbilda sig till usk och försöka komma in där. Men det är väl iof inte så värst lätt kan jag tänka mig, inte bara jag som vill jobba där.

Nä gott folk. Nu åker jag och tar sprutan. Wish me luck!
  • Bustrollen

Var på infomöte om KUB-test igår. Fick en helt underbar människa, sympatisk och trevlig. Hon förklarade och sa sakerna precis så att jag förstod.
    Passade på att fråga om medicinen och den ologik jag tycket det var med att minska på den och fick faktiskt ett svar jag kunde köpa. Vilken skillnad det blir när man faktiskt förklarar för mig

Passade på att lämna prover inför nästa besök också, när vi ändå var i farten. Lika bra att ta det när vi ändå var hemma igår. Fick en jättebra sköterska då också...det gick på första försöket vilket är så skönt. Hon insåg att hon var tvungen att använda barnnålen på mig och då funkade det på en gång, plus att det inte gör lika ont med den nålen.

Bokade tid för kub igår med på kvällen så vi får se när de hör av sig. Det är ju inte så mycket tid att spela på egentligen, det måste ju göras innan v. 14, är på 10+6 idag så det närmar sig ju. Frågade om man får lugnande om man måste göra fostervattenprov men fick inget svar så det är väl ingen omöjlighet i alla fall då antar jag...hoppas det i alla fall.

• Bustrollen
    stina84 skrev 2009-11-19 11:39:39 följande:
    Jag tittar på det med, fast blir så irriterad över att alla ska föda likadant och i gyn ställning. Ingen fri vilja liksom. Dessutom så kan jag itne fatta hur de tillåter hela tjocka släkten vara med under förlossningen. Gubben vill inte se det så sittar han också och tittar så får jag snällt välja en annan kanal Jag har ju dessutom jobbat på förlossningen och sett ganska många förlossningar nu, och ingen upplevelse slår ju det Förutom ens egna förlossning då såklart
    Ja precis, de får inte välja ställning och jag får känslan av att de blir tvingade till ryggmärgsbedövning. Om de säger nej så tjatar de och hotar med att det kan vara för sent sen.
    Kan inte heller förstå hur man kan vilja ha släkten där. Så få som möjligt tack, jag kan ringa när allt är klart. De behöver inte ens sitta utanför vad jag bryr mig, vill ha lugn och ro och inga besök.
    Tycker det känns jobbigt att behöva ligga uppfläkt inför okända människor, trotts att de sett tusentals kvinnor nakna. De har inte sett mig och jag har inte varit naken inför okända människor tusentals gånger så jag tycker det är skillnad.

Ja, gubben sitter i ett annat rum när jag tittar på det, han vill inte se säger han. Det räcker tycker han att han ska vara med på vår förlossning, han vill inte se människor ha ont.
  • 0810

Har inte kanalen som förlossningskliniken går på, däremot satt jag jämt och tittade på Barnmorskorna när jag väntade dottern, det var så mysigt! Tyckte verkligen att de lyckades fånga stämningen som det var inne på förlossningen, lugnt och skönt och inte alls stressigt. Hoppades på en ny säsong av Barnmorskorna, men det verkar det ju inte bli...

• hoppfull trots allt

oj oj vad det skrivs..
    Häftig mage stina84!

Har mått illa ett par dagar och i natt har jag haft ONT i magen hela natten.. Dottern har sovit urkasst, somnade inte riktigt innan kl 3 inatt. När man ligger vaken så och har ont är det lätt att tankarna vandrar iväg och man inbillar sig massor.. Hoppas det beror på min sega förkylning eller nåt..

Jag vill att det ska vara 30 nov IDAG! Vill ha ULet inför FVP gjort nu, har lite ångest för själva UL, vill inte uppleva en total tystnad och: Jag ska gå och hämta läkaren, igen.. Jag vill ha UL gjort och bevis på att allt ser bra ut men det vill vi ju alla..

• kristallen
    stina84 skrev 2009-11-19 11:35:01 följande:
    hH ja det beror på vilken sida jag legat på och sovit! Ligger jag på vänster sida så är magen sne på vänster sida.  Men det är så mysigt när det börjar synas
    jaha, min är samma sida jämt
    Älskar mina barn och maken också
  • Xtra
    0810 skrev 2009-11-19 12:14:05 följande:
    Har inte kanalen som förlossningskliniken går på, däremot satt jag jämt och tittade på Barnmorskorna när jag väntade dottern, det var så mysigt! Tyckte verkligen att de lyckades fånga stämningen som det var inne på förlossningen, lugnt och skönt och inte alls stressigt. Hoppades på en ny säsong av Barnmorskorna, men det verkar det ju inte bli...
    Har du inte vanliga fyran? Förlossningskliniken går varje vardag på TV4 kl 13.25-14.25 eller nåt sånt. Vet att den även går på TV4 fakta men den kanalen har inte jag heller, så jag är glad över att "vanliga" fyran visar programmet med.
  • Yossan

Kan sonen känna att något är på gång? Katten gör det ju
    Han är orolig, mörkrädd, sover dåligt, vill sova hos oss och så... Vi har inte berätta om pyret ännu, men kan han känna det på något sätt? Märka att man beter sig annorlunda? Vet inte. Eller så är det bara en utvecklingsperiod, han är 3 år i januari.

• Winterfresh
    Yossan skrev 2009-11-19 12:53:52 följande:
    Kan sonen känna att något är på gång? Katten gör det ju Han är orolig, mörkrädd, sover dåligt, vill sova hos oss och så... Vi har inte berätta om pyret ännu, men kan han känna det på något sätt? Märka att man beter sig annorlunda? Vet inte. Eller så är det bara en utvecklingsperiod, han är 3 år i januari.
    Sådär beter sig min son också, han blir 2 år i januari. Har svårt att somna på kvällarna och vi ska gärna ligga på en madrass bredvid honom tills han somnat + att han vaknar på natten och vill komma över till oss.
    Han vet inte om att han ska bli storebror, tror inte han förstår heller om jag skulle berätta för honom...
Svar på tråden BF Juni 2010!