• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • 0810

xtra: aha, visste bara att det gick på TV4 Fakta, och den kanalen har vi inte. Är tyvärr aldrig hemma mitt på dagen, så jag missar det i alla fall när det går på "vanliga" fyran...

• majess

jag följer oxå de programmen slaviskt! har faktiskt gjort det innan oxå...har lite pippi på real life med sjukvård inblandat..
    Jag fattar inte heller det där med tjocka släkten etc...märks tydligt vilken kulturskillnad det är mellan oss o usa...jag tycker oxå att de anser att alla bebisar som väger över 3kg vid födseln är såååå stooora....hmmde börjar alltid oja sig vid 3,5 o yra om grav diabetes el snitt som de oxå gärna delar ut lättsamt..men kul att se iaf...

• stina84
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-19 12:27:35 följande:
    oj oj vad det skrivs.. Häftig mage stina84!Har mått illa ett par dagar och i natt har jag haft ONT i magen hela natten.. Dottern har sovit urkasst, somnade inte riktigt innan kl 3 inatt. När man ligger vaken så och har ont är det lätt att tankarna vandrar iväg och man inbillar sig massor.. Hoppas det beror på min sega förkylning eller nåt..Jag vill att det ska vara 30 nov IDAG! Vill ha ULet inför FVP gjort nu, har lite ångest för själva UL, vill inte uppleva en total tystnad och: Jag ska gå och hämta läkaren, igen.. Jag vill ha UL gjort och bevis på att allt ser bra ut men det vill vi ju alla..
    Tack Det känns lite ballt faktiskt
    Jobbigt när man inte får sin sömn. Det inda i magen kan ju ha berott på precis vad som helst, men förstår att du ändå funderar. Det hade jag ju med gjort.. Bara du mår bra nu så
    Bi ska med snart på UL, läääängtar. Även fast jag bara varit gravid en gång innan och den graviditeten gick hur bra som helst så är även jag orolig denna gången.. Beror nog på alla sorgsna berättelser man läser om här på FL och även IRL.
    Det kommer säkert se jätte bra ut! Tänk att vi snart ska få se våra små. Och denna gången kommer det vara full action där inne
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-19 13:27:10 följande:
    Tack Det känns lite ballt faktiskt Jobbigt när man inte får sin sömn. Det inda i magen kan ju ha berott på precis vad som helst, men förstår att du ändå funderar. Det hade jag ju med gjort.. Bara du mår bra nu så Bi ska med snart på UL, läääängtar. Även fast jag bara varit gravid en gång innan och den graviditeten gick hur bra som helst så är även jag orolig denna gången.. Beror nog på alla sorgsna berättelser man läser om här på FL och även IRL. Det kommer säkert se jätte bra ut! Tänk att vi snart ska få se våra små. Och denna gången kommer det vara full action där inne
    har du gjort vul hittils? jag har gjort bägge o måste säga att vul,et var mycket bättre! blev riktigt besviket på ul,et,man såg inte alls lika tydligt..btw vad coolt att din mage var så tydlig...två???
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-19 13:27:10 följande:
    Tack Det känns lite ballt faktiskt Jobbigt när man inte får sin sömn. Det inda i magen kan ju ha berott på precis vad som helst, men förstår att du ändå funderar. Det hade jag ju med gjort.. Bara du mår bra nu så Bi ska med snart på UL, läääängtar. Även fast jag bara varit gravid en gång innan och den graviditeten gick hur bra som helst så är även jag orolig denna gången.. Beror nog på alla sorgsna berättelser man läser om här på FL och även IRL. Det kommer säkert se jätte bra ut! Tänk att vi snart ska få se våra små. Och denna gången kommer det vara full action där inne
    har du gjort vul hittils? jag har gjort bägge o måste säga att vul,et var mycket bättre! blev riktigt besviket på ul,et,man såg inte alls lika tydligt..btw vad coolt att din mage var så tydlig...två???
  • stina84
    majess skrev 2009-11-19 13:36:53 följande:
    jag gjorde vul i v.5-6 någon gång. Jag såg inte ett jota. De sa bara att graviditeten låg där den skulle. OM det skulle kunna vara två så är det ju inte säkert att de såg det då. Men jag tror verkligen inte att det är 2. Fick mage tidigt med dottern med Fast hade iofs. blivit väldigt glad över 2 st
  • mejola

v.9 idag, bara jag som tycker att tiden går löjligt fort
    Ang flera på förlossningen så vill jag ha med mig min svärmor (och såklart pappa), inte vågat fråga än dock, rädd hon säger nej.

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-19 13:39:24 följande:
    jag gjorde vul i v.5-6 någon gång. Jag såg inte ett jota. De sa bara att graviditeten låg där den skulle. OM det skulle kunna vara två så är det ju inte säkert att de såg det då. Men jag tror verkligen inte att det är 2. Fick mage tidigt med dottern med Fast hade iofs. blivit väldigt glad över 2 st
    jag gjorde mitt vul i v 10 och ul i v 11 och på vul,et såg man massa rörelser och armar som vevade o ben som sparkade,på ul,var det som att det var så långt ifrån..man såg konturer men sedan var det tyvärr inte samma med rörelser o dyl...men självklart är det kanonkul iaf att få se hur det står
    till därinne.. jag ska göra kub/ul på måndag ser jättemycket fram emot det fast jag oxå är lite nervig.....men det hör väl till..
  • majess
    mejola skrev 2009-11-19 13:44:58 följande:
    v.9 idag, bara jag som tycker att tiden går löjligt fort Ang flera på förlossningen så vill jag ha med mig min svärmor (och såklart pappa), inte vågat fråga än dock, rädd hon säger nej.
    åh vilka gulliga bilder du hittar!!!!
    vad häftigt att du vill ha me svärmor! ni måste ha bra kontakt,annars brukar ju just svärmor vara den sista man vill ha med ngnstans
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-19 13:44:58 följande:
    v.9 idag, bara jag som tycker att tiden går löjligt fort Ang flera på förlossningen så vill jag ha med mig min svärmor (och såklart pappa), inte vågat fråga än dock, rädd hon säger nej.
    Jag håller med, tiden går fort Jag ska filma min förlossning så den som vill inom familjen kan få se och känna som om de var där
Svar på tråden BF Juni 2010!