• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-19 13:50:03 följande:
    Jag håller med, tiden går fort Jag ska filma min förlossning så den som vill inom familjen kan få se och känna som om de var där
    fast ja vill ju ha med för stöd, inte för extra publik
    majess skrev 2009-11-19 13:49:40 följande:
    åh vilka gulliga bilder du hittar!!!!vad häftigt att du vill ha me svärmor! ni måste ha bra kontakt,annars brukar ju just svärmor vara den sista man vill ha med ngnstans
    jag har blivit beroende av att leta bilder för varje vecka
    hon är som en nära vän mer än svärmor, kan prata om allt för henne. Men håller med, mina fd svärmödrar hade ja nog inte ens velat ha i samma byggnad hahaha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • stina84
    majess skrev 2009-11-19 13:47:05 följande:
    jag gjorde mitt vul i v 10 och ul i v 11 och på vul,et såg man massa rörelser och armar som vevade o ben som sparkade,på ul,var det som att det var så långt ifrån..man såg konturer men sedan var det tyvärr inte samma med rörelser o dyl...men självklart är det kanonkul iaf att få se hur det stårtill därinne.. jag ska göra kub/ul på måndag ser jättemycket fram emot det fast jag oxå är lite nervig.....men det hör väl till..
    Vad mysigt det låter Hoppas man ser bättre nu då. på mitt kub UL är jag i v.14 så då borde det väl synas? Ett par veckor gör ju ganska mycket faktiskt i hur mycket man ser.
    Jag är med nervös, och som du säger, det hör väl till
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • NellieMonique

Jag får skit ont i magen när jag nyser eller hostar. Det hugger som tusen knivar i nedre delen av magen. Så nu viker jag mig dubbelt om jag märker att en nysning är på g. Då känns det inte lika mycket :P

Läst att många är besvikna på ul. Att man inte ser lika mycket som på det vul.
    Hör man bebisens hjärtljud på första ultraljudet eller? Ska dit på tisdag.Längtar men ändå sjukt nervös!!!

• stina84
    mejola skrev 2009-11-19 13:52:01 följande:
    Det är lugnt haha, jag förstår vad du menar Jag skulle kunna tänka mig att ha med min mamma. Fast samtidigt tycker jag att det är en upplevelse mellan mig och pappan. Någon måste ju vara barnvakt med till våran dotter
    Tror faktiskt även att min man skulle ta illa upp om jag ville ha med min mamma, precis som om hans stöd inte var tillräckligt... Kul iallafall att ni har så bra kontakt! Jag älskar min svärmor, men jag skulle aldrig vilja ha med henne på min förlossning ALla är vi olika ,-)
  • mejola
    stina84 skrev 2009-11-19 13:55:20 följande:
    Det är lugnt haha, jag förstår vad du menar Jag skulle kunna tänka mig att ha med min mamma. Fast samtidigt tycker jag att det är en upplevelse mellan mig och pappan. Någon måste ju vara barnvakt med till våran dotter Tror faktiskt även att min man skulle ta illa upp om jag ville ha med min mamma, precis som om hans stöd inte var tillräckligt... Kul iallafall att ni har så bra kontakt! Jag älskar min svärmor, men jag skulle aldrig vilja ha med henne på min förlossning ALla är vi olika ,-)
    ja barnvakt behöver ju inte vi, förutom till kaninen då men den klarar sig själv några timmar utan problem.
    Upplevelse ser ja de som att de är ju inte att han får stå utanför haha, men såklart alla är olika Jag skulle tex aldrig i livet filma min förlossning och sen visa upp den, no way in hell
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Sojalattemamma

Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....

Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.

• stina84
    mejola skrev 2009-11-19 14:02:35 följande:
    ja barnvakt behöver ju inte vi, förutom till kaninen då men den klarar sig själv några timmar utan problem. Upplevelse ser ja de som att de är ju inte att han får stå utanför haha, men såklart alla är olika Jag skulle tex aldrig i livet filma min förlossning och sen visa upp den, no way in hell
    haha det lät nog lite missvisande med videofilmandet. Jag visar ju givetvis inte det för vem som helst och jag kommerj u inte filma mellan benen heller och förmodligen inte under själva krystvärkarna heller Jag minns nästan inget från min förra förlossning och vill inte riskera att det blir så igen, därav kommer jag filma, så jag kan gå tillbaka och titta om jag skulle få stora minnesluckor denna gången med.
  • stina84
    Sojalattemamma skrev 2009-11-19 14:17:04 följande:
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    Nämen fy vad tråkigt! Är du helt säker? Har du gjort någon undersökning?
    Lycka till du med i framtiden, hoppas det tar sig snart igen!
    kramar om
  • stina84
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    Glömde en sak! Självklart har DU INTE gjort något fel! Det var ju med största sannolikhet något fel på barnet och kroppen valde då att stöta det ifrån sig...
  • Miss Johanna
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som..... Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    Usch, vad tråkigt! Jobbigt när man är så nära v.12 också. Bättre lycka till er snart igen!
Svar på tråden BF Juni 2010!