• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sojalattemamma
    stina84 skrev 2009-11-19 14:50:06 följande:
    Nämen fy vad tråkigt! Är du helt säker? Har du gjort någon undersökning?
    Ja, jag hade av en "lycklig" slump beställt tid för UL idag så hon kollade och konstaterade att det var så. Skönt att slippa sitta på akuten faktiskt det är jobbigt nog ändå.

Och apropå det (nu kommer en lång utsvävning - sorry) så kan jag tipsa alla stockholmare om Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Jag fick tid för UL där utan problem (kostar i och för sig 500 när man inte har remiss). När jag fick tid för inskrivning på min ordinarie MVC (i Nacka) så nämnde jag att jag hade ett missfall/misstänkt utomkveds i somras och var lite orolig - det kunde dom inte hjälpa mig med sa dom eftersom jag skulle behöva göra ett VUL och någon sådan maskin hade inte dom (vilket jag tycker låter helt galet eftersom det ju är på sjukhuset)! Inte heller kunde de referera mig till någon annan mottagning utan sa bara att då får du söka akut (vilket ju kändes helt fel eftersom jag inte blöde ell något då) eller till "någon gynekolog". Och det var när jag ringde till en gynmottagning som dom tipsade mig om det där i Liljeholmen.
  • Yossan

Hörrni tjejer...
    Det här med sex. Hur fungerar den biten? Ska man ha dåligt samvete....?

• hemljuvahem
    Yossan skrev 2009-11-19 15:34:14 följande:
    Hörrni tjejer... Det här med sex. Hur fungerar den biten? Ska man ha dåligt samvete....?
    Har sexat 2 ggr sedan jag plussade typ.. känner mig dåligt och har sagt det.. han förstår som tur är..

Vill inte ha mercysex =)
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-19 15:34:14 följande:
    Hörrni tjejer... Det här med sex. Hur fungerar den biten? Ska man ha dåligt samvete....?
    Det är väl olika från person till person. Jag är varken mer eller mindre sugen nu än innan. För oss funkar det bra. Det enda som stör så det kanske inte blir lika ofta som innan är att jag somnar i soffan nästan varje kväll och är ju då inte så sugen på att bli väkt för sex och sedan sova igen.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joggi
    majess skrev 2009-11-19 09:28:38 följande:
    jag med,handlade hela mitt kök på internet när vi byggde om....hade inte sett det live förräns vi packa upp allt...julklappar med,var på stan i fredags o skulle handla men hittade nada,åkte hem,gick ut på nätet o vips hade jag beställt både det ena o det andra..
    Så himla lämpligt ju!=) Och mkt lättare att hitta saker tycker jag=)
    stina84 skrev 2009-11-19 10:23:41 följande:
    Var bara tvungen att lägga upp en bild på min snea morgonmage. Visst syns det!?
    Ja! Haha, exakt så ser det ut för mig med fast mest på vänster då=) Haha, ser så otroligt kul ut!
  • mejola
    Sojalattemamma skrev 2009-11-19 14:17:04 följande:
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    jag beklagar Självklart har du inte gjort nått fel, som någon sa så var de förmodligen något fel som kroppen kände av.

stina84 skrev 2009-11-19 14:48:28 följande:
    haha det lät nog lite missvisande med videofilmandet. Jag visar ju givetvis inte det för vem som helst och jag kommerj u inte filma mellan benen heller och förmodligen inte under själva krystvärkarna heller Jag minns nästan inget från min förra förlossning och vill inte riskera att det blir så igen, därav kommer jag filma, så jag kan gå tillbaka och titta om jag skulle få stora minnesluckor denna gången med.
    ja minns inte mycket mer än de vesentliga heller, känns för mig inte så nödvändigt heller att minnas de när man kommer ha själva skälet till sjukhusbesöket i famnen istället
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • smoolan

Sojalattemamma - Åh så tråkigt att höra! Fick själv missfall tidigare i år och vet hru hemskt det är. Tyvärr handlar det väl inte om att man gjort något fel, det bara händer ändå. Jag väntade en mens, och blev sedan gravid igen. Det kändes som en hel evighet, men i efterhand är jag glad att jag väntade.

För övrigt kommer jag också säga hej då här. Bebisen sitter där den ska, men jag känner att jag absolut inte hinner med i tempot här på sidan, och får bara sitta och läsa tillbaka en massa. Så jag väljer att hoppa av. Stort lycka till, till alla här inne!

• Joggi

Va förresten på inskrivning idag som tog 1 timme och 15 minuter!! Hjälp så lång tid!

Halvlyckat besök måste jag säga.....
    Först glömde jag mitt kiss hemma i kylskåpet. Fick ett rör förra gången som jag skulle ta med.. Typiskt! Fick klämma ut några droppar fast jag nyss hade kissat, det va jobbigt.............

Sen när hon tappade mig på blod kände jag hur det svartnade så jag fick sätta mig ner med huvet mellan benen och andas. Helt tung och kallsvettig! Haha, vilken meeeees jag är! Får man skylla på att det är första gången jag får en nål i mig på det viset?? Pinsamt iaf........ Usch, jag skäms...... Trodde jag va en tuff tjej faktiskt=)

Skönt att man slipper gå dit nu på ett tag, nästa besök v 24..

• majess
    Joggi skrev 2009-11-19 16:23:19 följande:
    Va förresten på inskrivning idag som tog 1 timme och 15 minuter!! Hjälp så lång tid! Halvlyckat besök måste jag säga..... Först glömde jag mitt kiss hemma i kylskåpet. Fick ett rör förra gången som jag skulle ta med.. Typiskt! Fick klämma ut några droppar fast jag nyss hade kissat, det va jobbigt............. Sen när hon tappade mig på blod kände jag hur det svartnade så jag fick sätta mig ner med huvet mellan benen och andas. Helt tung och kallsvettig! Haha, vilken meeeees jag är! Får man skylla på att det är första gången jag får en nål i mig på det viset?? Pinsamt iaf........ Usch, jag skäms...... Trodde jag va en tuff tjej faktiskt=) Skönt att man slipper gå dit nu på ett tag, nästa besök v 24..
    hi hi hi du är tuff iaf det kan drabba vem som helst,mej bad dem kissa när jag var där 20 sek senare ska jag göra ul o den bm talade om för mej att det minsann inte var så mycket kiss i blåsan så att gjorde det ont så typ skyll dig själv....hmf.. )
Svar på tråden BF Juni 2010!