• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • längtar och väntar

Vet någon var man kan få tag på snickarbyxor för gravida? Vill så gärna ha det och tycker det ser så mysigt ut!

• Winterfresh
    Joggi skrev 2009-11-19 16:23:19 följande:
    Va förresten på inskrivning idag som tog 1 timme och 15 minuter!! Hjälp så lång tid!Halvlyckat besök måste jag säga.....Först glömde jag mitt kiss hemma i kylskåpet. Fick ett rör förra gången som jag skulle ta med.. Typiskt! Fick klämma ut några droppar fast jag nyss hade kissat, det va jobbigt............. Sen när hon tappade mig på blod kände jag hur det svartnade så jag fick sätta mig ner med huvet mellan benen och andas. Helt tung och kallsvettig! Haha, vilken meeeees jag är! Får man skylla på att det är första gången jag får en nål i mig på det viset?? Pinsamt iaf........ Usch, jag skäms...... Trodde jag va en tuff tjej faktiskt=)Skönt att man slipper gå dit nu på ett tag, nästa besök v 24..
    Min inskrivning tog också 1 timme 15 min. Pratade massor fast att det var 2:a graviditeten och med samma bm :). Blodprov till KUB togs sist jag var i väg....6 rör *pust* Är livrädd för sprutor och svimmar bara jag ser nålen, så sa att det nog är bäst att jag får ligga ner när hon tar proverna så hon slipper ha mig på golvet :)
    Tog 45 min för henne att ens hitta en ven att sticka i, och då med hjälp av blodtrycksmanschetten. Så tillslut fick hon sina rör och jag fick ett stort blåmärke på armen...
  • Joggi
    majess skrev 2009-11-19 16:44:29 följande:
    hi hi hi du är tuff iaf det kan drabba vem som helst,mej bad dem kissa när jag var där 20 sek senare ska jag göra ul o den bm talade om för mej att det minsann inte var så mycket kiss i blåsan så att gjorde det ont så typ skyll dig själv....hmf.. )
    Hihi, ja det kan väl det antar jag=)
    Ja det va ju verkligen ditt fel!! *inte*.. Ibland funderar man=)
    Winterfresh skrev 2009-11-19 17:37:39 följande:
    Min inskrivning tog också 1 timme 15 min. Pratade massor fast att det var 2:a graviditeten och med samma bm :). Blodprov till KUB togs sist jag var i väg....6 rör *pust* Är livrädd för sprutor och svimmar bara jag ser nålen, så sa att det nog är bäst att jag får ligga ner när hon tar proverna så hon slipper ha mig på golvet :)Tog 45 min för henne att ens hitta en ven att sticka i, och då med hjälp av blodtrycksmanschetten. Så tillslut fick hon sina rör och jag fick ett stort blåmärke på armen...
    Jaha, trodde det skulle gå snabbt jag=) För min kompis tog det en kvart! Men hon är lite seg min BM, långa pausar mellan meningar och sitter och tittar en i ögonen bara. Så där kan vi nog dra bort en kvart minst=)
    Jag fick bara lämna ett rör, ett STOORT, och det brast när hon skakade den, då va det kört, haha=) 6 rör lät otroligt mkt, Ua!
    Hon frågade innan om jag ville sitta eller ligga och jag svarade att det så bra att sitta så=) Men nu vet man tills nästa gång.....
    Hon hittade rätt direkt och det hela gick väldigt fort, ändå blev det som det blev=)
  • AnAngel

sojalettemamma:beklagar ert mf! Vet hur jobbigt de är... men de gäller att stötta/prata ut med varandra... och sen ta nya tag när ni är redo!

Tycker de är en hel del mf/ma i tråden nu... är de vanligare att de upptäcks runt v 8-10??? När vi fick ma upptäcktes de också i v 10!

• Fargoli

sojalettemamma: Beklagar verkligen så mycket! Har själv fått ma i somras, vet hur jobbigt det är. Ta hand om varandra nu!

• Fargoli

Såg att ni pratat lite om förlossningen idag. Jag vill absolut inte ha med mig någon! Den ända som ska med är sambon. Jag vill även filma, bara för att se tillbaka sen och se hur det var.

• längtar och väntar

Jag vill verkligen inte filma förlossningen, känns inte som något jag vill titta på senare. Dessutom, var ska man rigga kameran, eller ska mannen hålla i den?

Frågar igen om någon vet var man kan köpa snickarbyxor?

• MalouG

Sambo ska inte med på förlossningen och det är hans eget val då han inte tål blod... Så vet inte, antingen blir man själv eller så blir det nån man plockar den dag det kommer.

• Yossan

längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:13:19 följande:

Frågar igen om någon vet var man kan köpa snickarbyxor?
    Kolla in Tradera, där kan du göra fynd!
  • längtar och väntar

Men vill han verkligen missa förlossningen för den sakens skull? Han behöver ju inte titta mellan benen på dig..

Själv är jag den av mig och min man som inte tål blod.. Eller jag har blivit lite bättre, då jag var tvungen att gå genom en massa förra hösten, efter en olycka.. Jag bävar dock för blodproven som ska tas hos bm på inskrivningen.

MalouG skrev 2009-11-19 18:15:02 följande:
    Sambo ska inte med på förlossningen och det är hans eget val då han inte tål blod... Så vet inte, antingen blir man själv eller så blir det nån man plockar den dag det kommer.
Svar på tråden BF Juni 2010!