• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • längtar och väntar

Fast jag är inte så mycket för att köpa begagnat, vill prova så att det blir rätt storlek och så.

Tack annars för tipset!

Yossan skrev 2009-11-19 18:15:47 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:13:19 följande: Kolla in Tradera, där kan du göra fynd!
  • Yossan

längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:17:29 följande:

Fast jag är inte så mycket för att köpa begagnat, vill prova så att det blir rätt storlek och så.Tack annars för tipset!
    Det är så billigt där så passar de gör det inget! Du har knappt förlorat något. Annars kan du ju alltid kolla in Lindex eller H&M, de brukar väl ha snickisar?
  • längtar och väntar

JAg kollade på tradera och tyckte inte det var så himla billgt för att vara begagnade.. Vill veta att det är rätt färg och så också.

Lindex har inga mammakläder längre tyvärr.

Yossan skrev 2009-11-19 18:21:36 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:17:29 följande: Det är så billigt där så passar de gör det inget! Du har knappt förlorat något. Annars kan du ju alltid kolla in Lindex eller H&M, de brukar väl ha snickisar?
  • Joggi

längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:13:19 följande:

Jag vill verkligen inte filma förlossningen, känns inte som något jag vill titta på senare. Dessutom, var ska man rigga kameran, eller ska mannen hålla i den?Frågar igen om någon vet var man kan köpa snickarbyxor?
    Hittade en tråd om gravid-snickarbyxor när jag googla. Har dock inte läst den och kollade inte in fler sidor så om du inte får tips där så kan du googla=)

www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-11/m37585962.html
  • MalouG

längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:16:56 följande:

Men vill han verkligen missa förlossningen för den sakens skull? Han behöver ju inte titta mellan benen på dig..Själv är jag den av mig och min man som inte tål blod.. Eller jag har blivit lite bättre, då jag var tvungen att gå genom en massa förra hösten, efter en olycka.. Jag bävar dock för blodproven som ska tas hos bm på inskrivningen.
    Det säger jag också. Att han kan hålla ögonen mot mitt huvud istället... Men han kan ju inte klippa navelsträngen om nu den som är med får göra sånt här...
    Man vet ju aldrig. Kanske är han med ändå. Det får vi se den dagen. Jag kan ju bara hoppas att han kan vara med.
  • längtar och väntar

Fast navelsträngen behöver han inte klippa, det kan barnmorskan göra...

JAg skulle aldrig tillåtit att min man inte var med, men det är jag det..

MalouG skrev 2009-11-19 18:23:27 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:16:56 följande: Det säger jag också. Att han kan hålla ögonen mot mitt huvud istället... Men han kan ju inte klippa navelsträngen om nu den som är med får göra sånt här... Man vet ju aldrig. Kanske är han med ändå. Det får vi se den dagen. Jag kan ju bara hoppas att han kan vara med.
  • Fargoli

Min sambo gillar inte att se någon annan ha ont, som tex när vi va hos bm på inskrivning och skulle ta ven prov, jag är så sjukt rädd för sprutor och tycker just venprov gör ont. Sambon blev alldeles klen och snurrig. Undrar hur han kommer reagera när man ligger där med värsta värkarna och har ont
    Jag vill filma bara för att se hur jag själv var, men inte rikta den mot nedre delen. Utan på övre delen :P

• Winterfresh

Hade med min sambo på förra förlossningen men han blev utskickad av barnmorskan när mina värkar var som värst. Sen fick han sitta utanför tills allt var klart :( Har aldrig varit så förbannad på en person som jag var just då.
    Vet att sambo inte tycker om vare sig sjukhus eller att se andra ha ont. Men lite får man väl försöka klara av. Jag tycker inte om allt jag blir tvingad att göra :)
    Barnmorskan sa att hon inte ville ha nån som svimma när hon jobba så därför fick han gå ut, hade jag inte legat där jag låg hade jag klappat till henne, så arg var jag. Men allt gick bra och sambon fick komma in direkt efter att sonen var född, ville ej klippa navelsträngen...då hade han väl svimmat på stället :)
    Får väl se hur det blir denna gång, hoppas så innerligt att han stannar inne i rummet tills allt är klart, saknade stödet och puschet som bara han kan ge....

• smultronet77

Oj, vad det skrivs här!

Jag vill verkligen också att min sambo ska vara med på förlossningen! Tror att han skulle ångra sig jättemycket om han inte var med också. Det är ju ett minne för livet!

Var på inskrivning igår och det tog också väldigt lång tid. Över en timma! Har inte varit på något sådant hälsosamtal som jag läst att några gått på innan, så berättade om allt sådant också. Fick i alla fall en bra BM, så det känns tryggt. Tycker också att det känns bra att ha en BM som själv fött barn och som kan sätta sig in i ens situation :)

Svar på tråden BF Juni 2010!