• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85
    MalouG skrev 2009-11-19 18:15:02 följande:
    Sambo ska inte med på förlossningen och det är hans eget val då han inte tål blod... Så vet inte, antingen blir man själv eller så blir det nån man plockar den dag det kommer.
    Men usch, ska du behöva föda ensam då? Då kanske de e dags för honom nu o försöka bota sin rädsla innan de e dags!
    Han måste väl ändå "ställa upp"?
    Eller jag tycker ju de e en självklarhet att mannen ska vara med, skulle min man inte varit me så ajöss, goodbye Neeej men skulle nog inte förlåta honom för det!
  • Yossan

längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:22:47 följande:

JAg kollade på tradera och tyckte inte det var så himla billgt för att vara begagnade.. Vill veta att det är rätt färg och så också.Lindex har inga mammakläder längre tyvärr.
    Men, men, visst har Lindex mamma kläder, iaf här i Kalrstad!
  • längtar och väntar

Vad jag har förstått har de inte det längre, inte i Malmö i alla fall.. I så fall kanske de i Karlstad har kvar kläder som de säljer eller något, för på Lindex hemsida finns inte heller mammakläder..

Yossan skrev 2009-11-19 19:48:00 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:22:47 följande: Men, men, visst har Lindex mamma kläder, iaf här i Kalrstad!
  • Yossan
    Sweetangel85 skrev 2009-11-19 19:42:24 följande:
    Men usch, ska du behöva föda ensam då? Då kanske de e dags för honom nu o försöka bota sin rädsla innan de e dags!Han måste väl ändå "ställa upp"? Eller jag tycker ju de e en självklarhet att mannen ska vara med, skulle min man inte varit me så ajöss, goodbye Neeej men skulle nog inte förlåta honom för det!
    Håller med, ska vi gå igenom förlossningen så får väl sambo/make klara av att vara där och stötta! Tål inte blod? Men, titta inte på blodet då! Man var liksom 2 om att skapa det lilla livet.... Då får man kämpa ihop när det ska ut också!
  • Yossan

längtar och väntar skrev 2009-11-19 19:50:22 följande:

Vad jag har förstått har de inte det längre, inte i Malmö i alla fall.. I så fall kanske de i Karlstad har kvar kläder som de säljer eller något, för på Lindex hemsida finns inte heller mammakläder..
    Då ska jag passa på att handla nu, medan de har kvar, om de nu ska sluta. Jag gillar Lindex mammakläder!
  • MalouG

:) Oj vilken härlig diskution det blev då jag nämde att sambon inte gärna skulle vilja vara med i närhet av massa blod då han höll på att svimma när han var med exet att ta ut pstav i armen.
    Dock är det även så att om jag föder för tidigt så kan det vara väldigt svårt för honom att komma ifrån jobbet. Men som sagt. Så låter det nu, men visst skulle han vilja vara där och jag skulle vara överlycklig om han är med. :)
    Så vi får se när det kommer till kritan så står han säkert där och håller mig i handen. Annars så kommer jag ändå inte att föda ensam, kommer säkert ha antingen min mor, hans mor eller min syster som har en son på 6 mån nu.

• längtar och väntar

Fast vad då svårt att komma från jobbet? Vad jobbar han med?
    Jag hade själv aldrig accepterat att min man inte följde med mig när det är dags för förlossning.. Hade nog aldrig förlåtit honom och han hade nog aldrig förlåtit sig själv heller..

Vill inte ha med någon annan än min man på förlossningen!

MalouG skrev 2009-11-19 20:02:06 följande:
    :) Oj vilken härlig diskution det blev då jag nämde att sambon inte gärna skulle vilja vara med i närhet av massa blod då han höll på att svimma när han var med exet att ta ut pstav i armen. Dock är det även så att om jag föder för tidigt så kan det vara väldigt svårt för honom att komma ifrån jobbet. Men som sagt. Så låter det nu, men visst skulle han vilja vara där och jag skulle vara överlycklig om han är med. :) Så vi får se när det kommer till kritan så står han säkert där och håller mig i handen. Annars så kommer jag ändå inte att föda ensam, kommer säkert ha antingen min mor, hans mor eller min syster som har en son på 6 mån nu.
  • MalouG

Han är så roligt som Lastbilschafför... Och kör typ varje dag i Sthlm, vi bor i Uppsala. Så är han ute och kör så är det svårt för honom att ta sig till UAS. Men detta är då om det blir för tidigt fött.. Då han sa senast idag att han ska ta semester över 2 v runt förlossningsdatum.

• hoppfull trots allt

det är ju detta att veta när bebben behagar anlända.. Min sambo jobbar i Oslo och har 1 1/2 tim bilresa hem om det inte är mitt i rusningen.. Sen har vi ytterligare 1 tim och 15 min till BB.. Mina förlossningar har gått snabbt och lätt, 1an: 4 tim på föslossningen, 2:an 50 min, 3an: 3 tim och 4an: 50 min..
    Sist förlossning hade vi turen att hon behagade komma på fred fm, han är borta på jobb mån-tors.. Dessutom gick jag över 14 dagar så det var nervöst på slutet
    Hade varit grymt besvikna båda två om jag fått åkt i förväg själv..

Skrattade lite åt han när förlossningen var klar och han frågade lite försiktigt. Skötte jag mig? Svarade att du käkade ett päron och gav mig saft 2 gånger,mer hann du inte med innan det var klart, vad av det kunde bli fel?

• majess

hoppfull trots allt skrev 2009-11-19 20:19:53 följande:

det är ju detta att veta när bebben behagar anlända.. Min sambo jobbar i Oslo och har 1 1/2 tim bilresa hem om det inte är mitt i rusningen.. Sen har vi ytterligare 1 tim och 15 min till BB.. Mina förlossningar har gått snabbt och lätt, 1an: 4 tim på föslossningen, 2:an 50 min, 3an: 3 tim och 4an: 50 min.. Sist förlossning hade vi turen att hon behagade komma på fred fm, han är borta på jobb mån-tors.. Dessutom gick jag över 14 dagar så det var nervöst på slutet Hade varit grymt besvikna båda två om jag fått åkt i förväg själv.. Skrattade lite åt han när förlossningen var klar och han frågade lite försiktigt. Skötte jag mig? Svarade att du käkade ett päron och gav mig saft 2 gånger,mer hann du inte med innan det var klart, vad av det kunde bli fel?
    vart bor du?
Svar på tråden BF Juni 2010!