• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • majess
    MalouG skrev 2009-11-19 20:07:03 följande:
    Han är så roligt som Lastbilschafför... Och kör typ varje dag i Sthlm, vi bor i Uppsala. Så är han ute och kör så är det svårt för honom att ta sig till UAS. Men detta är då om det blir för tidigt fött.. Då han sa senast idag att han ska ta semester över 2 v runt förlossningsdatum.
    Min man är oxå lastbilschaufför!!!! det ha
    de jag inte en tanke på......
    min får helt sonika ta ut semester innan el.så får han tala om för speditionsplaneraren att han får hålla sig i närheten...
    förhoppningsvis så blir det ju planerat snitt så det gör ju det hela lite enklare
  • MalouG

Min sambo, han jobbar visserligen bara 4 dagar i v. Så om man missar hans semester han tänker ta ut så gäller det annars att pricka dom 3 dagar han inte jobbar eller rätt tidpunkt på dygnet så han slutat för dagen och innan han börjar nästa morgon...
    Och jag vet med säkerhet att om han kan så kommer han åtminstone köra mig dit och följa med så långt det går. Och då han haft "rädslan" så länge och svimmat ett antal gånger då han hade epilepsi som barn så vet han hur det känns innan det är dags och då kan han ju bara gå ut ur rummet. Så det är nog inga större problem förutom då han sitter i Sthlm mitt i trafiken eller på en firma och lastar eller lossar.

• hoppfull trots allt
    majess skrev 2009-11-19 20:29:53 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-19 20:19:53 följande: vart bor du?
    Bor i Årjäng, Värmland
  • Milliemolly

hej! är i vecka 10+4 och undrar så om jag gjorde rätt i att inte ta vaccianationen igår??????????????+

Jag var för rädd helt enkelt och orolig för hur det sak påverka bebben.

Jag kan tänka mig att ta den om 3 veckor när den viktigaste utvecklingen är klar och moderkakan tagit över näringen.

Hur har ni resonerat o vad säger era BM?

Jag har inte pratat med min om det än. Inskrivning 1 dec.

• Thesso
    stina84 skrev 2009-11-19 14:48:28 följande:
    haha det lät nog lite missvisande med videofilmandet. Jag visar ju givetvis inte det för vem som helst och jag kommerj u inte filma mellan benen heller och förmodligen inte under själva krystvärkarna heller Jag minns nästan inget från min förra förlossning och vill inte riskera att det blir så igen, därav kommer jag filma, så jag kan gå tillbaka och titta om jag skulle få stora minnesluckor denna gången med.
    Jag känner exakt lika dant!!
    Det här blir sista barnet, till 99,9%, så det vore kul att ha lite bättre koll på vad man gjort ;)
  • Winterfresh
    Milliemolly skrev 2009-11-19 21:07:43 följande:
    hej! är i vecka 10+4 och undrar så om jag gjorde rätt i att inte ta vaccianationen igår??????????????+Jag var för rädd helt enkelt och orolig för hur det sak påverka bebben. Jag kan tänka mig att ta den om 3 veckor när den viktigaste utvecklingen är klar och moderkakan tagit över näringen. Hur har ni resonerat o vad säger era BM? Jag har inte pratat med min om det än. Inskrivning 1 dec.
    Här blir man rådd att ej ta vaccinationen innan man passerat v.20 eller om det var v.28*kommer inte exakt ihåg*
    Innan jag blev gravid var jag inställd på att inte ta den och kommer inte ta den när jag passerat v.28 heller.
    Är mer i valet och kvalet om jag ska vaccinera sonen (20 månader) eller ej. Sambon är vaccinerad då han är astmatiker.
    Det som förvirrar mig mest är att först har de en gräns på 3 år helt plötsligt tar de bort den och sänker den till 6 månader. Känner att jag måste läsa på ordentligt innan jag ger min son sprutan. + att det inte finns nåt vaccin kvar på bvc här i Örebro och de kan inte svara på när nästa leverans kommer.
  • vitvåonågratill
    Sojalattemamma skrev 2009-11-19 14:17:04 följande:
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    Neeej! Fan, nu får det vara nog med detta! Stor kram!
  • längtar och väntar

Jag är i 11+6 och kommer INTE ta vaccinet! Tycker det är för dåligt testat. Har inte heller träffat min bm, det ska jag göra på tisdag, men jag kommer inte ta upp något kring det för jag har redan min åsikt. Kanske jag ändrar mig om det fortfarande är aktuellt när jag är i tredje trimestern, det är först då man som gravid blir riskgrupp.

hej! är i vecka 10+4 och undrar så om jag gjorde rätt i att inte ta vaccianationen igår??????????????+ Jag var för rädd helt enkelt och orolig för hur det sak påverka bebben. Jag kan tänka mig att ta den om 3 veckor när den viktigaste utvecklingen är klar och moderkakan tagit över näringen. Hur har ni resonerat o vad säger era BM? Jag har inte pratat med min om det än. Inskrivning 1 dec.
  • Niillis
    hej! är i vecka 10+4 och undrar så om jag gjorde rätt i att inte ta vaccianationen igår??????????????+Jag var för rädd helt enkelt och orolig för hur det sak påverka bebben. Jag kan tänka mig att ta den om 3 veckor när den viktigaste utvecklingen är klar och moderkakan tagit över näringen. Hur har ni resonerat o vad säger era BM? Jag har inte pratat med min om det än. Inskrivning 1 dec.
    alla gör som de vill med vaccinet. jag har tagit sprutan då var jag i v 8+2 och tyckte jag gjorde helt rätt iallafall då jag på morgonen hörde på nyhetsmorgon läkare som sa att vaccinet kommer aldrig in till fostert utan det är antikropparna som kommer in till det och antikropparna är ju bra. sen vart jag orolig om jag nu får svininfluensa och den bryter ut hårt då är ju feber inte bra överhuvudtaget när man är gravid.
    Jag bedömmer att alla väljer själv man ska inte ta det om man inte vill.
    BF 2010-06-19
  • längtar och väntar

Jag har haft vänner som legat i 39 graders feber flera dagar efter vaccinet, det är inte heller bra för barnet! Så även om man tar vaccinet så kan man råka på en variant av influensan!

Jag litar på de rönen jag hört om att man inte ska ta vaccinet förrän fostret är färdigutvecklat!

Nilla21 skrev 2009-11-20 07:10:24 följande:
    alla gör som de vill med vaccinet. jag har tagit sprutan då var jag i v 8+2 och tyckte jag gjorde helt rätt iallafall då jag på morgonen hörde på nyhetsmorgon läkare som sa att vaccinet kommer aldrig in till fostert utan det är antikropparna som kommer in till det och antikropparna är ju bra. sen vart jag orolig om jag nu får svininfluensa och den bryter ut hårt då är ju feber inte bra överhuvudtaget när man är gravid. Jag bedömmer att alla väljer själv man ska inte ta det om man inte vill.
Svar på tråden BF Juni 2010!