• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Niillis
    längtar och väntar skrev 2009-11-20 07:33:23 följande:
    Jag har haft vänner som legat i 39 graders feber flera dagar efter vaccinet, det är inte heller bra för barnet! Så även om man tar vaccinet så kan man råka på en variant av influensan!Jag litar på de rönen jag hört om att man inte ska ta vaccinet förrän fostret är färdigutvecklat!
    den febern går bort efter två dagar influensan kan du få i flera dagar ibland veckor jag har också fått feber efter vaccinet barnet har inte dött.. nå som jag sa alla får göra som de vill. Jag svarade endast på Milliemollys fråga om hur vi andra gjort!
    BF 2010-06-19
  • MaraFara

Såg att ni haft en diskussion om vem som ska vara med på förlossningen.. I mitt fall så kommer jag (som jag känner idag) inte vilja ha med mig pappan till barnet, då vi knappt kan prata med varann.. Har fått höra så mycket elakheter dom senaste 3 veckorna sen jag kom på honom att haft en annan.. Istället har jag tänkt ta med min bästa kompis..

• Thesso
    hemljuvahem skrev 2009-11-19 18:27:08 följande:
    Jag är så ledsen att Lindex har slutat med mammakläder.. whyyy oh whyyy
    Jag håller med. Både KappAhl och Lindex har ju slutat. Frågade varför när jag var inne på Lindex och fick till svar att modet som är just nu gör att man lätt kan ha vanliga kläder. Tex leggings och hög midja och sånt. Själv är jag varken leggings eller hög midja tjej så det blir hm och tradera fullt ut. Men jag hittade en bra sida på internet som även hade en butik utanför Alingsås. sveali.se tror jag det var. Inte så himla dyrt som många andra internetbutiker kan vara när det gäller såna kläder.
  • Thesso
    Yossan skrev 2009-11-19 19:48:00 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-19 18:22:47 följande:
    Men, men, visst har Lindex mamma kläder, iaf här i Kalrstad!
    Dom kanske säljer ut det dom har haft i lagret eller nåt sånt.
  • Thesso
    Milliemolly skrev 2009-11-19 21:07:43 följande:
    hej! är i vecka 10+4 och undrar så om jag gjorde rätt i att inte ta vaccianationen igår??????????????+Jag var för rädd helt enkelt och orolig för hur det sak påverka bebben. Jag kan tänka mig att ta den om 3 veckor när den viktigaste utvecklingen är klar och moderkakan tagit över näringen. Hur har ni resonerat o vad säger era BM? Jag har inte pratat med min om det än. Inskrivning 1 dec.
    Jag har suttit i exakt samma sits. Tog den igår och var då 10+4. Har pratat med flera bm och sjukvårdsrådgivningen ett antal gånger och varit osäker. Var fortfarande osäker när jag satt och tog den igår. Hade jag inte haft barn hemma så hade jag inte tagit den.
    MEN dom säger ju att vaccinet inte går vidare till moderkakan och en annan grej som är bra är ju att barnet får ett skydd oxå. Nog för att det nu kommer vara mitt i sommaren och det känns inte som att influensan fortfarande är igång men OM det är så är det ju toppen.
  • MorV

Längtar och väntar:
    Jag ska också skaffa snickarbyxor!!! Det är ju det finaste som finns på en gravid, speciellt me en taight topp under?! Tyvärr håller inte sambon alls med :) Men det får han allt stå ut med :)
    Jag har iofs inte börjat leta än, men lovar att säga till om/när jag hittar några. Snälla, om du hittar några, så kan väl du meddela mig också?

Ni har nämnt blodprovet på inskrivningen en del.
    Jag är lite spruträdd, och trodde att det skulle vara ett helt vanligt blodprov i armvecket, är det inte det??? Hur många rör blev det för er?

• Trojanen
    MaraFara skrev 2009-11-20 08:09:39 följande:
    Såg att ni haft en diskussion om vem som ska vara med på förlossningen.. I mitt fall så kommer jag (som jag känner idag) inte vilja ha med mig pappan till barnet, då vi knappt kan prata med varann.. Har fått höra så mycket elakheter dom senaste 3 veckorna sen jag kom på honom att haft en annan.. Istället har jag tänkt ta med min bästa kompis..
    Har DU fått höra elakheter sen du kom på honom med en annan? Det låter ju helt absurt! Ska ni fortsätta tillsammans öht? Usch vilken jobbig situation, skickar ett gäng styrkekramar till dig!
  • Thesso
    MorV skrev 2009-11-20 08:46:04 följande:
    Längtar och väntar: Jag ska också skaffa snickarbyxor!!! Det är ju det finaste som finns på en gravid, speciellt me en taight topp under?! Tyvärr håller inte sambon alls med :) Men det får han allt stå ut med :)Jag har iofs inte börjat leta än, men lovar att säga till om/när jag hittar några. Snälla, om du hittar några, så kan väl du meddela mig också?Ni har nämnt blodprovet på inskrivningen en del. Jag är lite spruträdd, och trodde att det skulle vara ett helt vanligt blodprov i armvecket, är det inte det??? Hur många rör blev det för er?
    Det är ju mer som en kanyl som dom sätter i armvecket där dom kan ansluta rör till. Tror jag fick lämna 3 eller 4 rör. Men jag ska inte göra cub test. Det känns inte när dom tappar en på blod så du behöver inte vara rädd för det momentet. Kolla bort när dom gör det bara.
    När ska du dit och göra det?
  • Thesso
    MaraFara skrev 2009-11-20 08:09:39 följande:
    Nämen fy f*n vilken kille!! Tycker riktigt synd om dig!
    Måste bara fråga, men du behöver inte svara om du inte vill, visste du att ni inte skulle bli ett par eller var ni inte det när du blev gravid. Alltså var det lite mer av ett one night stand så att säga?
    Massor med styrkekramar härifrån!!
  • majess
    MorV skrev 2009-11-20 08:46:04 följande:
    Längtar och väntar: Jag ska också skaffa snickarbyxor!!! Det är ju det finaste som finns på en gravid, speciellt me en taight topp under?! Tyvärr håller inte sambon alls med :) Men det får han allt stå ut med :) Jag har iofs inte börjat leta än, men lovar att säga till om/när jag hittar några. Snälla, om du hittar några, så kan väl du meddela mig också? Ni har nämnt blodprovet på inskrivningen en del. Jag är lite spruträdd, och trodde att det skulle vara ett helt vanligt blodprov i armvecket, är det inte det??? Hur många rör blev det för er?
    det är ett vanligt blodprov i armvecket(venprov) på mej tog de tre rör(ett för hiv/syfilis,ett för blodgruppering,ett för kub) det känns knappt och går på tre röda..
Svar på tråden BF Juni 2010!