• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • MaraFara

Vi fick ju reda på i v4 att jag var gravid, och allt runt omkring honom uppdagades i v10, så jag hann ju gå i 6 v och tro att vi skulle bli "lyckliga" tillsammans.. På 6 v hinner man måla upp bilder om det mesta, och att helt plötsligt ha en bild som rasar ihop å sen på det ställa in sig på en abort.. Nej, det blev för mycket.. Jag älskar och älskade det lilla i magen redan, så abort var uteslutet..

• vitvåonågratill

Jag kommer självklart ha med bebisens pappa på förlossningen. Det är en sån sak man bara måste dela med varann, men självklart förstår jag att alla inte har samma möjlighet! Men kärleken har inga fobier för sjukhus eller blod eller annat så han ska med utan snack! Och vill det såklart med!

Vad gäller vaccinet så hade jag bestämt mig att ta det, men den enda dagen på veckan jag kan plockade BMG bort och ersatte med en av de veckodagarna jag absolut inte kan så jag vet inte hur det blir nu. Fick tips att ringa den MVC jag skulle tillhört och be att få ta den där men jag vet inte...där går några som jag inte vill ska veta att jag är gravid än, och att stöta på dom där vore pinsamt...VC är så liten så jag vet inte om jag ska be att få komma dit heller, säger jag varför jag vill ta den så kan någon sitta i väntrummet och höra och det vill jag inte heller riskera...och jag vill eg vänta till efter v 12 och jag är i v 11 nu. Svårt fortfarande alltså, att bestämma mig!

Alltså, jag tycker det är skitjobbigt att inte känna av graviditeten mer än jag gör. På morgonen när jag går ur sängen är brösten så tunga att det värker i dom när jag går upp, mår illa gör jag när jag inte ätit samt på kvällen när jag ska sova, igår fick jag kraftiga stick i magen som skrämde mig, men som jag minns att ngn härinne haft med väl? Annars känns det inte nåt i magen, ingen direkt molvärk heller...hur mycket symptom har ni andra nu? Jag är i v 10+6 idag...

Om 1,5 vecka, den 1 dec, ska vi få göra ett UL till, men det känns som en evighet dit...längtar som en tok men är samtidigt skitnervös såklart...speciellt efter senaste dagarnas tråkiga besked till några härinne!

Nu e det lunch!

• stina84
    Fargoli skrev 2009-11-20 10:26:47 följande:
    Men ändå är det inte bra att få influensan och ligga sjuk under 12 första veckorna. Och vaccinet sprutas in i en muskel och kan omöjligt gå över till barnet. Som ni nog märker är jag helt klart för vaccinet
    Klart det kan gå över till barnet! Det påstår ju en rad läkare och foskare. Socialstyrelsen är väl inga läkare och foskare? Det är ju de som kommer med alla råd och rön kring hur man ska göra med vaccinet.
    Om vaccinet inte spred sig via blodomloppet, hur menar du då att det ska srpida sig i sin kropp? Det hoppas ju knappast från muskel till muskel. De sprutar in vaccinet i en muskel, men givetvis transporteras det sedan runt i kroppen.
    Hade vi haft en annan form av vaccin i Sverige, utan kvicksiler, så hade pratet varit helt annat.
    Jag kan inte förstå hur de kan säga att vi ska ta detta vaccinet, som f.ö är så otestat, när vi inga andra vaccinationer ska ta som gravida.
    I Schweiz har de stoppat vaccinet helt, och Danmark ger heller inget till gravida.
    Jag kommer förmodligen ta vaccinet efter v.30, OM det fortfarande är illa med den nya influensan. Förhoppningsvis har det kommit fram mer fakta då krin vaccinering och kanske bättre vaccin.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • MaraFara

stina84 och vitvåonågratill; ni har fått i eran inbox av mig..

• Sweetangel85
    MalouG skrev 2009-11-19 20:07:03 följande:
    Han är så roligt som Lastbilschafför... Och kör typ varje dag i Sthlm, vi bor i Uppsala. Så är han ute och kör så är det svårt för honom att ta sig till UAS. Men detta är då om det blir för tidigt fött.. Då han sa senast idag att han ska ta semester över 2 v runt förlossningsdatum.
    Min man körde oxå lastbil när jag väntade sonen men de gick ändå
    Osen tycker jag att de inte e en ursäkt bara för att han inte tål blod. Me vi kvinnor kan ju ha likadana fobier om inte värre, men vi måste ju bara ställa in oss på att föda, för att de inte finns ngt annat alternativ.
    Jag tycker de ska vara likadant för mannen, går man me på o skaffa barn från första början så vet man vad man får gå igenom, likaså för kvinnan som vet att hon måste genomgå en förlossning. Vilket jag hade en sjuk rädsla för, men var ju tvungen.
    O mannen e med "tvungen", tycker jag
  • stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-20 11:59:43 följande:
    Jag kommer självklart ha med bebisens pappa på förlossningen. Det är en sån sak man bara måste dela med varann, men självklart förstår jag att alla inte har samma möjlighet! Men kärleken har inga fobier för sjukhus eller blod eller annat så han ska med utan snack! Och vill det såklart med!Vad gäller vaccinet så hade jag bestämt mig att ta det, men den enda dagen på veckan jag kan plockade BMG bort och ersatte med en av de veckodagarna jag absolut inte kan så jag vet inte hur det blir nu. Fick tips att ringa den MVC jag skulle tillhört och be att få ta den där men jag vet inte...där går några som jag inte vill ska veta att jag är gravid än, och att stöta på dom där vore pinsamt...VC är så liten så jag vet inte om jag ska be att få komma dit heller, säger jag varför jag vill ta den så kan någon sitta i väntrummet och höra och det vill jag inte heller riskera...och jag vill eg vänta till efter v 12 och jag är i v 11 nu. Svårt fortfarande alltså, att bestämma mig! Alltså, jag tycker det är skitjobbigt att inte känna av graviditeten mer än jag gör. På morgonen när jag går ur sängen är brösten så tunga att det värker i dom när jag går upp, mår illa gör jag när jag inte ätit samt på kvällen när jag ska sova, igår fick jag kraftiga stick i magen som skrämde mig, men som jag minns att ngn härinne haft med väl? Annars känns det inte nåt i magen, ingen direkt molvärk heller...hur mycket symptom har ni andra nu? Jag är i v 10+6 idag...Om 1,5 vecka, den 1 dec, ska vi få göra ett UL till, men det känns som en evighet dit...längtar som en tok men är samtidigt skitnervös såklart...speciellt efter senaste dagarnas tråkiga besked till några härinne! Nu e det lunch!
    Jag har inte heller några symtom egentligen. Känner mig inte alls gravid. Är ofta svimfärdig, men det beror på det låga blodtrycket. Sedan är jag förstoppad haha Det är mina symtom det
    Jag ska med på UL, fast den 2 december. Det är ju Kub jag ska göra då Längtar som bara den! På måndg ska jag ner och ta proverna inför kub-testet. Hoppas få se en livlig krabat med pickande hjärta
  • 0810

Mina symptom (de få jag har haft) har också börjat gå över, kvar är bara lite illamående, kissnödighet och en massa finnar. Märks att man kommit in i spökveckorna!

• Sweetangel85

Angående vaccin så kommer jag, sonen o pappan nog inte vaccinera oss. Inte i nuläget i vilket fall.
    Min brorson på 5 år tog vaccinet men fick svininfluensan ändå, visserligen skyddar den första dosen bara upp till 40 % men ändå. Mamman som e gravid i v.26 fick oxå svinis. men min bror fick den inte trots att han inte vaccinerat sig.

Angående o kolla könet så gör vi nog inte det denna gång heller.. har övervägt o känslan man får när barnet kommer upp på magen o man får veta vad de e, o alla första samtal till alla är så sjukt stor tycker jag, så då e de inte "värt det".
    O framför allt nu när man har en pojk o man kanske vill ha en flicka, då e de extra spännande

Och mannen ska självklart följa med, finns inga OM eller MEN här inte

• Bustrollen
    Sweetangel85 skrev 2009-11-20 12:32:54 följande:
    Min man körde oxå lastbil när jag väntade sonen men de gick ändå Osen tycker jag att de inte e en ursäkt bara för att han inte tål blod. Me vi kvinnor kan ju ha likadana fobier om inte värre, men vi måste ju bara ställa in oss på att föda, för att de inte finns ngt annat alternativ. Jag tycker de ska vara likadant för mannen, går man me på o skaffa barn från första början så vet man vad man får gå igenom, likaså för kvinnan som vet att hon måste genomgå en förlossning. Vilket jag hade en sjuk rädsla för, men var ju tvungen.O mannen e med "tvungen", tycker jag
    Precis. Jag är rädd för nålar och mår dåligt bara jag ska vara i närheten av läkare, (onda j-vlar ). Jag vet att jag måste sen, så jag får står ut. Det kommer vara jobbigt men vad har jag för val? Inget!
    Maken vill inte se mig ha ont säger han...så han får väl blunda då. Han har inget val som sagt, han ska vara med.
  • stina84
    0810 skrev 2009-11-20 12:39:15 följande:
    Mina symptom (de få jag har haft) har också börjat gå över, kvar är bara lite illamående, kissnödighet och en massa finnar. Märks att man kommit in i spökveckorna!
    Ja det glömde jag! Dålig hy, det kan jag skriva under på. Har aldrig varit så finnig och fnöskig i ansiktet innan. Ser äckligt ut... Jag som aldrig får finnar eller kvesor annars..
Svar på tråden BF Juni 2010!