• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kronanskvinna

Hejhej :) Hur står det till med alla? Ser att det diskuteras för fullt ang vaccin & vem ni ska ha med er på förlossningen.. Kan svara att jag har tagit vaccinet & min sambo ( barnets pappa ) kommer följa med på förlossningen, har var ju självklart med när sonen föddes oxå men då kasta jag ut honom från rummet ;) haha!

Vet inte om jag frågat men ni som kan ska ni kolla könet?

• 0810

Jag har inte vaccinerat mig än, tänkte avvakta lite till, vill inte göra det innan fostret är helt utvecklat. Det är säkert ingen större risk att göra det tidigare, men OM något skulle vara fel på barnet skulle jag fundera på om det berodde på vaccinet eller ej, och då väntar jag hellre lite. Jag tror att vi ska vaccinera dottern som är 15 månader nästa vecka, eftersom hon börjar hos dagmamma i januari, och risken att hon ska bli sjuk är större då. De har ju vaccinerat småbarn i Norge ganska länge utan att se några konstiga biverkningar, så det är kanske därför man har ändrat reglerna här i Sverige också. Var väldigt tveksam till vaccinering tidigare, men jag har ändrat mig.

Vi kommer inte att kolla könet, vill att det ska vara en överraskning, även om man självklart är nyfiken!

Här är det också sambon som självklart ska med på förlossningen, han var ett riktigt bra stöd senast, även om han också har svårt för blod. Det jobbigaste tyckte han var att se mig ha ont, utan att kunna göra något åt det. Men jag skulle aldrig vilja gå igenom en förlossning utan honom, och han skulle aldrig vilja missa det heller.

• Små Hjärtan

Jag har inte tagit vaccinet. Var mycket en sak som min syster sa som fick mig att inte ta det. Där finns ju egentligen ingen som vet hur det påverkar barnet i magen. Där av att jag inte tog det. Räcker med att ha ett svårt sjukt barn redan (dottern)

I mitt fall är det pappan som ska vara med på förlossningen. Han har varit med vid de andra tre förlossningarna.

• Miss Johanna

Hej tjejer!

Jag tror att jag har fått svininfluensan!!!! Jag hade feber i tisdags och spydde tre gånger, sov i stort sett hela dagen, i onsdags hade jag lite feber och fick hosta. Igår försvann febern, men är nu tokförkyld och har mycket hosta. Är alltså på bättringsvägen. Jag har inte tagit sprutan och har varit i valet och kvalet om jag ska ta den eller inte. Så om jag nu fått influensan så är jag ju i så fall emun och det tycker jag vore toppen om jag nu slapp ta sprutan. Men jag ville ju ha ett klart besked på om jag hart influensan så jag har ringt runt till vårdcentralen, MVC och sjukvårdsrådgivningen och alla säger samma sak; att jag inte kan kontrollera om jag haft influensan. Nähä?! Så nu måste jag ta sprutan i alla fall även om jag är emun mot influensan! Jag sa att jag tyckte det var riktigt dåligt att man inte kan få bekräftelse, utan nu måste jag ta den där sprutan ändå. Undrar varför media skriver att nu är det si och så många "bekräftade" fall av svinifluensan? Jag blir så trött!

• Winterfresh

Vi kommer ta reda på könet, men kommer inte säga det till någon. Utan det blir en liten hemlighet mellan mig och sambon :)
    Skulle tagit reda på könet när vi väntade sonen men glömde bort att fråga när vi var på RUL.

Här har man varit hemma sen i tisdags med sonen som har hosta. Och det enda han vill göra är att titta på Pettson & Findus-kattonauten...Om och om igen..*pust*Den är på nu och vet inte i vilken ordning den går nu...Imorrn och på söndag är det dags för lite arbete igen, nästan så jag saknar det..*S*
    På måndag är det dags för Kub/ul och börjar bli mer och mer nervös, förstår inte varför egentligen men efter att man läst så mycket om folk som fått mf/ma så gryr oron inom mig, mest om nätterna...

• Winterfresh

Miss Johanna skrev 2009-11-20 09:58:14 följande:

Hej tjejer!Jag tror att jag har fått svininfluensan!!!! Jag hade feber i tisdags och spydde tre gånger, sov i stort sett hela dagen, i onsdags hade jag lite feber och fick hosta. Igår försvann febern, men är nu tokförkyld och har mycket hosta. Är alltså på bättringsvägen. Jag har inte tagit sprutan och har varit i valet och kvalet om jag ska ta den eller inte. Så om jag nu fått influensan så är jag ju i så fall emun och det tycker jag vore toppen om jag nu slapp ta sprutan. Men jag ville ju ha ett klart besked på om jag hart influensan så jag har ringt runt till vårdcentralen, MVC och sjukvårdsrådgivningen och alla säger samma sak; att jag inte kan kontrollera om jag haft influensan. Nähä?! Så nu måste jag ta sprutan i alla fall även om jag är emun mot influensan! Jag sa att jag tyckte det var riktigt dåligt att man inte kan få bekräftelse, utan nu måste jag ta den där sprutan ändå. Undrar varför media skriver att nu är det si och så många "bekräftade" fall av svinifluensan? Jag blir så trött!
    Du ska kunna ringa till infektionskliniken på sjukhuset där du tillhör, de tar ett prov för att bekräfta om det är svininfluensan du har eller inte. Så gör dom här i örebro ialla fall.
  • Thesso
    Winterfresh skrev 2009-11-20 09:58:42 följande:
    Vi kommer ta reda på könet, men kommer inte säga det till någon. Utan det blir en liten hemlighet mellan mig och sambon :)Skulle tagit reda på könet när vi väntade sonen men glömde bort att fråga när vi var på RUL.Här har man varit hemma sen i tisdags med sonen som har hosta. Och det enda han vill göra är att titta på Pettson & Findus-kattonauten...Om och om igen..*pust*Den är på nu och vet inte i vilken ordning den går nu...Imorrn och på söndag är det dags för lite arbete igen, nästan så jag saknar det..*S*På måndag är det dags för Kub/ul och börjar bli mer och mer nervös, förstår inte varför egentligen men efter att man läst så mycket om folk som fått mf/ma så gryr oron inom mig, mest om nätterna...
    Jag känner igen den filmen kan man säga. Sonen gillar den oxå, den sitter i dvd spelaren som vi satt i vårat sovrum och i morse hade han tydligen lärt sig hur fjärrkontrollerna funkar för efter att jag varit på toan och kom tillbaka till sovrummet så satt han och kollade på den. Tur ändå att det är den filmen och inte nån teletubbies eller nån anna skit! :=)
  • 0810

Mmm, har en dotter som älskar teletubbies och drömmarnas trädgård... hoppas på att hon får bättre smak när hon blir lite större.

• Winterfresh
    Thesso skrev 2009-11-20 10:01:28 följande:
    Jag känner igen den filmen kan man säga. Sonen gillar den oxå, den sitter i dvd spelaren som vi satt i vårat sovrum och i morse hade han tydligen lärt sig hur fjärrkontrollerna funkar för efter att jag varit på toan och kom tillbaka till sovrummet så satt han och kollade på den. Tur ändå att det är den filmen och inte nån teletubbies eller nån anna skit! :=)
    Japps verkligen tur att det inte är teletubbies eller nåt sånt, då hade jag brytit sönder skivan :) Nere i sovrummet sitter just nu Lucky Luke i, sonen kollade på det imorse efter Emil och griseknoen..*S* Gött när man kan få sova lite extra :)
  • Thesso
    Winterfresh skrev 2009-11-20 10:05:51 följande:
    Japps verkligen tur att det inte är teletubbies eller nåt sånt, då hade jag brytit sönder skivan :) Nere i sovrummet sitter just nu Lucky Luke i, sonen kollade på det imorse efter Emil och griseknoen..*S* Gött när man kan få sova lite extra :)
    Ja vi satte in tvn för någon dag sedan och skoja inte att det är underbart!!
    har lite olika astrid filmer men dom ligger på datorn så dom får han se på nere, går inte att koppla in datorn till den gamla skrutt tvn som vi har i sovrummet tyvärr.
Svar på tråden BF Juni 2010!