• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • 0810

Nej, jag har aldrig haft så fin hy som jag hade när jag väntade dottern, så det här är verkligen helt tvärtom. Känner mig som en tonåring igen...

• Sweetangel85
    Precis. Jag är rädd för nålar och mår dåligt bara jag ska vara i närheten av läkare, (onda j-vlar ). Jag vet att jag måste sen, så jag får står ut. Det kommer vara jobbigt men vad har jag för val? Inget!Maken vill inte se mig ha ont säger han...så han får väl blunda då. Han har inget val som sagt, han ska vara med.
    Ja precis, vi har ju inget val överhuvudtaget? Det e ju ett faktum
    Klart männen får känna som dem känner o det e ju helt okej, men det är ju oxå en del av graviditeten som dom måste gå igenom, ngt delaktiga måste de ju vara.. de bär ju inte på barnet, föder inte fram de o ammar det inte, så självklart måste de väl ha ngn uppgift o fullfölja än att bara göra oss på smällen? haha
  • Bustrollen

Angående symptom då...är i v.11+0 för övrigt.
    Har följande symptom: Kissnödig, illamående, molvärk, finnar, humör, lågt blodtryck, blodsockret svänger fort, fruktansvärt rastlös. Ja...det är väl det.
    Har inte ont i brösten längre och något känns konstigt på något vis. Svårt att förklara. Innan har jag känt som om jag nyss fått reda på det och allt känns nytt och nervöst men nu vet jag inte riktigt... Känns som om allt är som vanligt och att jag bara är sjuk...skumt.

• Trojanen

Jag har inte heller tagit vaccinet, vill inte göra det heller. Om grissjukan fortfarande härjar när jag är en bit över 20 veckor gången så ska jag fundera på det. Jag tycker som flera här att det känns för osäkert att ta vaccinet, men det är ju helt upp till var och en hur man väljer att göra.

Angående vem som ska vara med på förlossningen så ser jag det som en självklarhet att min sambo är med. Vi har inte ens diskuterat det utan jag tror att vi båda ser det lika självklart, det är ju vi som ska ha barn.

• Bustrollen
    Sweetangel85 skrev 2009-11-20 12:45:08 följande:
    Ja precis, vi har ju inget val överhuvudtaget? Det e ju ett faktum Klart männen får känna som dem känner o det e ju helt okej, men det är ju oxå en del av graviditeten som dom måste gå igenom, ngt delaktiga måste de ju vara.. de bär ju inte på barnet, föder inte fram de o ammar det inte, så självklart måste de väl ha ngn uppgift o fullfölja än att bara göra oss på smällen? haha
    Haha, precis!
    Makens stora uppgift kommer vara att lugna mig. Jag fick smått panik bara de skulle sätta dropp på mig när jag var på akuten sist så...hans jobb är att hålla mig lugn och se till att de inte frågar dumma frågor som typ: Gör det ont?
    Jag blir lite arg och får kort stubin när jag har ont så han får nog skydda personalen om de ställer såna frågor...eller sätta munkavel på mig

När jag var på akuten satte de droppet i höger armveck...jag tycket det var väldigt obehagligt och läkarna tyckte jag skulle använda armen sen...jag vägrade! Nålen rörde ju på sig när jag rörde armen så armen var still, klippt still. Ville de hälsa på mig fick de godta att jag hälsade med vänster hand...inte så populärt. De tyckte inte det gjorde ont. Klart det inte gjorde....på dem! Korkade läkare...
  • stina84

Å vad jag längtar tills alla slutar vara så anonyma här inne Vill se lite bilder på er när ni skriver, kunna gå in på eran presentation och läsa om er, se bilder på era familjer....För ni kommer väl sluta vara så anonyma när ni paserat den mest kritiska tiden? *hoppas hoppas*

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bustrollen
    stina84 skrev 2009-11-20 13:04:29 följande:
    Å vad jag längtar tills alla slutar vara så anonyma här inne Vill se lite bilder på er när ni skriver, kunna gå in på eran presentation och läsa om er, se bilder på era familjer....För ni kommer väl sluta vara så anonyma när ni paserat den mest kritiska tiden? *hoppas hoppas*
    Bättre?
  • Thesso
    Winterfresh skrev 2009-11-20 10:35:05 följande:
    Kanske sant det, men att ligga med hög feber är inte heller bra och det kan man få utan att man har influensan. Det är tur att det finns några som är för vaccinet så nån går och tar sprutan :) Jag kommer deffinitivt inte ta den hur bra det än sägs vara. Har klarat mig från alla influensasmittor varje år utan att tagit nån spruta, då mina arbetskamrater legat vecka efter vecka i influensan och som tagit sprutorna.Lyssnar även på vad min bm säger, råder hon till en sak tar jag ställning till det, hade hon rått mig till att ta den tidigt i graviditeten hade jag kanske övervägt att ta den. Så enligt mig spelar det egentligen ingen roll, tar man sprutan kan man bli sjuk av sprutan och ligga i hög feber, tar man inte sprutan och får influensan ligger man också och är sjuk. Så hur man än gör så ligger man ju sjuk :)Och kommer även inte vaccinera min son på 20 månader...
    Om du inte kommer att ge din son sprutan, som är i en väldigt hög riskgrupp ändå, tycker jag att du är lite egoistiskt faktiskt. Jag menar både du och jag kan förmodligen klara en influensa och kan ju känna på ett annat sätt när vi är sjuka men ett litet barn på 2 år. Jag själv har varit väldigt väldigt emot den här sprutan och har aldrig heller haft nån influensa. Men denna verkar ändå väldigt farlig eftersom många dör/blir väldigt väldigt sjuka. Hade jag inte haft barn hade jag aldrig tagit den. Tar den helt klart för min sons skull, att jag inte ska komma hemdragandes med den så han blir sjuk.
  • Golvmoppen

stina84: Jag är inte speciellt anonym och har inte varit heller. Sedan finns det inte många kort på mig, för jag gillar inte att bli fotad. Men det finns bilder i mitt galleri, inte så värst uppdaterade, men men det finns.
    Ännu så länge har jag inte lagt ut ngn synlig gravidräknare, då det finns vissa här på FL kollar i mitt krypin som inte vet.

Lägger väl upp gravidräknaren, då vi varit på RUL och riktat hjärtUl och allt ok.

• stina84
    Bustrollen skrev 2009-11-20 13:23:58 följande:
    Bättre?
    haha japp, det artar sig Trevligt att se lite bilder tycker jag
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!