• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Golvmoppen skrev 2009-11-20 13:32:54 följande:
    stina84: Jag är inte speciellt anonym och har inte varit heller. Sedan finns det inte många kort på mig, för jag gillar inte att bli fotad. Men det finns bilder i mitt galleri, inte så värst uppdaterade, men men det finns.Ännu så länge har jag inte lagt ut ngn synlig gravidräknare, då det finns vissa här på FL kollar i mitt krypin som inte vet.Lägger väl upp gravidräknaren, då vi varit på RUL och riktat hjärtUl och allt ok.
    Nej, givetvis var ju inte det inlägget riktat emot alla Men det blir ändå mer personligt att prata med någon som har bilder och skriver lite om sig själv på sin press. Så tycker jag iallafall. Inte lätt att ha koll på alla nick här inne tycker jag och då underlättar det ju om man har en bild också
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Golvmoppen

Det var inte så jag menade stina84, utan att det var ok att ta en titt.
    Sedan har jag inte skrivit ngt om denna graviditet, då det lite mer som ska falla på plats, då jag ska göra lite extra UL. Går ju på SpecMVC och det ska gå iväg lite remisser till olika instanser.

Ingen bra dag idag el de senaste dagarna. Fick ett rejält migränanfall igår kväll, antagligen släppte mkt efter Osteopatbeh. Har fått bäcken/fogsmärta o idag har Sjg ringt o bokat tid till nästa v. Kommer bli akupunktur. Bäckenet var snett igår igen, var bara 2v sedan jag var förra ggn hos Osteopaten. Han fick rätt på det och det är mkt bättre idag, visst har jag ont - men helt ok.

• Thesso

Pratade med en mamma på sonens dagis som jobbar på sjukhus. Sa att jag var völdigt skeptisk, speciellt eftersom man inte verkar kunna och veta så mycket om biverkningarna. Hon berättade då om när mässling/påssjuka och vad det nu är mer man vaccinerar sina barn för på bvc om ni vet vad jag menar. Då var det liknande prat som är nu ang denna vaccinationen, då var folk oroliga över att barnen skulle bli förståndshandikappade. Bara där kan man se hur fantasin kan springa iväg. Säger inte att sprutan är helt ofarlig utan även jag är som sagt skeptisk men har tagit den själv och till 99% för min sons skull.

• Winterfresh
    Thesso skrev 2009-11-20 13:26:45 följande:
    Om du inte kommer att ge din son sprutan, som är i en väldigt hög riskgrupp ändå, tycker jag att du är lite egoistiskt faktiskt. Jag menar både du och jag kan förmodligen klara en influensa och kan ju känna på ett annat sätt när vi är sjuka men ett litet barn på 2 år. Jag själv har varit väldigt väldigt emot den här sprutan och har aldrig heller haft nån influensa. Men denna verkar ändå väldigt farlig eftersom många dör/blir väldigt väldigt sjuka. Hade jag inte haft barn hade jag aldrig tagit den. Tar den helt klart för min sons skull, att jag inte ska komma hemdragandes med den så han blir sjuk.
    Kanske ses jag som egoistisk när jag inte tänker ge min son sprutan. Dock är det så här att det finns inget vaccin till någon bvc här efter samtal med vc igår och de kan inte säga när nästa leverans kommer att komma. Ska jag varje dag behöva försöka få tag på vc för att höra om de fått in nåt vaccin och sen åka 2½ mil för att hämta sonen och 2½ mil för att komma till vc om jag jobbar, sen stå i kö i timmar och sen kanske få svaret att vaccinet är slut? Här vaccinerar de på bvc tis-tor 14-16 och är en hel del barn som ska vaccineras vilket gör att jag tror att vaccinet kommer ta slut, då de ej skickar så många doser till bvc/vc. Visst skulle jag hata mig själv om jag kom hem och smittade min son eller att han blev smittad på dagis det håller jag med om. Sambon har tagit sprutan då han är i riskgruppen, så får väl se hur jag gör med sonen, ska försöka ringa nästa vecka och se om de får inte nåt vaccin, men får hela tiden så luddiga svar att man blir förbannad.
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-20 12:41:32 följande:
    Ja det glömde jag! Dålig hy, det kan jag skriva under på. Har aldrig varit så finnig och fnöskig i ansiktet innan. Ser äckligt ut... Jag som aldrig får finnar eller kvesor annars..
    samma här!!min haka ser ut som klippiga bergen....usch fy!!!!
  • Thesso
    Winterfresh skrev 2009-11-20 13:58:31 följande:
    Kanske ses jag som egoistisk när jag inte tänker ge min son sprutan. Dock är det så här att det finns inget vaccin till någon bvc här efter samtal med vc igår och de kan inte säga när nästa leverans kommer att komma. Ska jag varje dag behöva försöka få tag på vc för att höra om de fått in nåt vaccin och sen åka 2½ mil för att hämta sonen och 2½ mil för att komma till vc om jag jobbar, sen stå i kö i timmar och sen kanske få svaret att vaccinet är slut? Här vaccinerar de på bvc tis-tor 14-16 och är en hel del barn som ska vaccineras vilket gör att jag tror att vaccinet kommer ta slut, då de ej skickar så många doser till bvc/vc. Visst skulle jag hata mig själv om jag kom hem och smittade min son eller att han blev smittad på dagis det håller jag med om. Sambon har tagit sprutan då han är i riskgruppen, så får väl se hur jag gör med sonen, ska försöka ringa nästa vecka och se om de får inte nåt vaccin, men får hela tiden så luddiga svar att man blir förbannad.
    Jag håller verkligen med om att det är skit dåligt att dom inte kan garantera att det kommer att finnas vaccin till alla. Dom kan väl se hur många som tillhöär bvc och ha lika många doser så att alla kan få. Pratade med vc här idag och hon sa att det skulle komma massor med nya doser nästa vecka om jag inte missminner mig. Hoppas det stämmer och att det gäller för hela landet!
  • majess
    Thesso skrev 2009-11-20 14:05:02 följande:
    Jag håller verkligen med om att det är skit dåligt att dom inte kan garantera att det kommer att finnas vaccin till alla. Dom kan väl se hur många som tillhöär bvc och ha lika många doser så att alla kan få. Pratade med vc här idag och hon sa att det skulle komma massor med nya doser nästa vecka om jag inte missminner mig. Hoppas det stämmer och att det gäller för hela landet!
    lika illa här på tjörn!!!! nada vaccin,maken har svår astma o 40 procents lungkapacitet....men icke....
  • Golvmoppen

Här har vi lyckats vaccinera hela familjen. Dottern o jag i fredags och mannen i måndags. Det var 1:a dagen i måndags för de mellan 30-40år som inte tillhör ngn riskgrupp. Mannen var då de öppnade o sedan hade verkligen kört massvaccinering. Det var 5 o 5 o 3 syrror som skötte det hela, så på 30min hade han lyckats ta sig både till o från jobbet o blivit vaccinerad. Riskgrupperna hade en egen kö, för där var det lite mer saker som skulle kollas.

• Thesso
    majess skrev 2009-11-20 14:11:33 följande:
    lika illa här på tjörn!!!! nada vaccin,maken har svår astma o 40 procents lungkapacitet....men icke....
    Oj men herregud. Men visst kan man ta den på andra vc?!! Det verkar det som i norrland iaf, är från Skellefteå men vet många som åkt upp till Piteå och tagi den.
    Där uppe kan man även ta sig till en vc i slutet på dagen och kolla om dom har kvar vaccin så får man ta då eftersom dom tydligen inte kan spara det ändå.
  • 0810

Åh, vården i Skåne verkar verkligen ha fattat hur man fixar det här med massvaccinering! Pratade med min mamma häromdagen och hon berättade just som du säger att de tar olika åldersgrupper i intervaller, min bror hade till och med fått en "kallelse" med tider då han kunde komma och vaccinera sig. Här i sthlms-trakten är det totalt kaos, vaccinet tar slut överallt, och man får köa i timmar...

Svar på tråden BF Juni 2010!