• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso

Det är väldigt dåligt planerat. Här står det iaf i tidningen varje vecka vilka som vaccineras vilka veckor så lite bra är det ju men sen är det ju tyvärr itne alltid vaccinet räcker (tror jag)

• majess
    Thesso skrev 2009-11-20 14:17:29 följande:
    Oj men herregud. Men visst kan man ta den på andra vc?!! Det verkar det som i norrland iaf, är från Skellefteå men vet många som åkt upp till Piteå och tagi den. Där uppe kan man även ta sig till en vc i slutet på dagen och kolla om dom har kvar vaccin så får man ta då eftersom dom tydligen inte kan spara det ändå.
    nä,vi har kollat,man måste vara listad på den resp vc.....de reggar tydligen alla vaccindoser..
  • majess
    Thesso skrev 2009-11-20 14:17:29 följande:
    Oj men herregud. Men visst kan man ta den på andra vc?!! Det verkar det som i norrland iaf, är från Skellefteå men vet många som åkt upp till Piteå och tagi den. Där uppe kan man även ta sig till en vc i slutet på dagen och kolla om dom har kvar vaccin så får man ta då eftersom dom tydligen inte kan spara det ändå.
    nä,vi har kollat,man måste vara listad på den resp vc.....de reggar tydligen alla vaccindoser..
  • Winterfresh

När massvaccinationen började här så skulle det vara för människor födda 1980 och senare. Mestadels av de som stod i kön var 40-talister och äldre. Tog 1 vecka innan de bestämde att ha en barnkö men äldre stod ändå i den kön, folk har tydligen väldigt svårt att förstå regler, tänk om de kunde följa de riktlinjer som sätts upp så kanske det skulle gå fortare. Och anser också att de borde ta in den dos vaccin som det finns barn inskrivna på bvc, skulle underlätta väldigt.
    Här kan man ta vilken vc som helst.
    Sen är det ju synd att massvis med vaccin kastas när dagen är slut då det ej klarar sig till dagen efter.

majess skrev 2009-11-20 14:11:33 följande:
    lika illa här på tjörn!!!! nada vaccin,maken har svår astma o 40 procents lungkapacitet....men icke....
    Varför vaccineras han inte på närmaste sjukhus eftersom han verkligen tillhör riskgruppen? Sambo lider av astma men inte så mycket som din make, han vaccinerades på sjukhuset här.
  • majess
    Winterfresh skrev 2009-11-20 14:45:55 följande:
    När massvaccinationen började här så skulle det vara för människor födda 1980 och senare. Mestadels av de som stod i kön var 40-talister och äldre. Tog 1 vecka innan de bestämde att ha en barnkö men äldre stod ändå i den kön, folk har tydligen väldigt svårt att förstå regler, tänk om de kunde följa de riktlinjer som sätts upp så kanske det skulle gå fortare. Och anser också att de borde ta in den dos vaccin som det finns barn inskrivna på bvc, skulle underlätta väldigt. Här kan man ta vilken vc som helst. Sen är det ju synd att massvis med vaccin kastas när dagen är slut då det ej klarar sig till dagen efter. Varför vaccineras han inte på närmaste sjukhus eftersom han verkligen tillhör riskgruppen? Sambo lider av astma men inte så mycket som din make, han vaccinerades på sjukhuset här.
    vi har testat,fick svar att gå till vår listade vc...piss är det...
  • Winterfresh
    majess skrev 2009-11-20 14:52:48 följande:
    vi har testat,fick svar att gå till vår listade vc...piss är det...
    Konstigt...
  • Xtra
    stina84 skrev 2009-11-20 13:04:29 följande:
    Å vad jag längtar tills alla slutar vara så anonyma här inne Vill se lite bilder på er när ni skriver, kunna gå in på eran presentation och läsa om er, se bilder på era familjer....För ni kommer väl sluta vara så anonyma när ni paserat den mest kritiska tiden? *hoppas hoppas*
    Jag tänker vara mer öppen efter kub-UL den 4 dec har jag tänkt. Då sätter jag tillbaka bilden på mig och vovve och skriver nog även lite mer i min presentation. Det jobbigaste har varit att jag varit med här sen 2003 och har släktingar härinne som vet vad jag har för nick osv...  jag har varit lite ängslig att de varit in på min sida och snokat men turligt nog har jag inte sett en enda kika in på min sida sen jag fick veta att jag var gravid!

Skulle det hända nu så skulle det inte vara hela världen... men jag vill ändå avvakta tills jag sett på UL att allt ser bra ut innan jag går ut med nyheten. Då kommer jag vara i vecka 13, alltså 12+6. Exakt två veckor kvar idag!
  • Xtra

Fast bilden jag har som presentationsbild nu tycker jag väldigt mycket om ändå, så kanske jag behåller den. Min mamma dog sommaren 2008 och till hennes dödsannons gjorde jag en ritning av trollet på min bild. Mamma älskade nämligen troll och samlade på dem... så bilden har ett stort värde för mig. Det föreställer ett av mammas troll jag fotograferat.

• längtar och väntar

Jag måste tyvärr göra dig besviken. Jag kommer inte lägga upp någon bild på mig själv eller skriva något om mig själv.. Inte för att jag inte vill, utan för att detta är ett forum och jag vill inte att alla ska veta allt.

Å vad jag längtar tills alla slutar vara så anonyma här inne Vill se lite bilder på er när ni skriver, kunna gå in på eran presentation och läsa om er, se bilder på era familjer....För ni kommer väl sluta vara så anonyma när ni paserat den mest kritiska tiden? *hoppas hoppas*
  • vitvåonågratill
    Jag kommer outa mig här inne när alla som måste veta innan jag berättar, vet. Ser allt bra ut på UL den 1 dec så kommer min chef gå ut till dom det berör och jag kommer berätta för mina barn så veckan efter där kanske jag berättar här inne vem jag är. Men då genom att byta till min normala inloggning! Så håll utkik!
Svar på tråden BF Juni 2010!