• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-20 13:48:48 följande:
    Pratade med en mamma på sonens dagis som jobbar på sjukhus. Sa att jag var völdigt skeptisk, speciellt eftersom man inte verkar kunna och veta så mycket om biverkningarna. Hon berättade då om när mässling/påssjuka och vad det nu är mer man vaccinerar sina barn för på bvc om ni vet vad jag menar. Då var det liknande prat som är nu ang denna vaccinationen, då var folk oroliga över att barnen skulle bli förståndshandikappade. Bara där kan man se hur fantasin kan springa iväg. Säger inte att sprutan är helt ofarlig utan även jag är som sagt skeptisk men har tagit den själv och till 99% för min sons skull.
    MPR vaccinet menar du nog...ja det snackades ju om att barnen kunde få autism eller ADHD...och jag fnös åt det men idag när vi precis fått diagnos ADHD på vår 8-åring så kan jag inte låta bli att fundera på om det låg lite sanning i det iaf...? Kan man ju aldrig få svar på....fast mina barn har fått svinvaccinet oxå!
  • stina84

Kul att så många av er kommer berätta vilka ni är sedan Det ser jag fram emot

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kozzan

ser att det skrivs flitigt om vaccin, medföljande på förlossningen osv. Vi har inte vaccinerat och ska inte göra pga skriverierna om ev biverkningar på foster å allt det där ni vet. Pappan ska med på förlossningen, vi vill att han ska ta emot barnet när det kommer, om det inte krävs massa hjälpmedel som måste hanteras på visst sätt.
    Jag tycker det är läskigt med dessa spökveckor, jag blir bara mer och mer uppsvälld av vätska och är trött men inga ömma bröst, växtvärk i magen eller illamåenda. Ibland vaknar jag på nattenm och kan inte somna om pga illamående men det är inget på dagen...

• majess
    kozzan skrev 2009-11-20 18:34:44 följande:
    ser att det skrivs flitigt om vaccin, medföljande på förlossningen osv. Vi har inte vaccinerat och ska inte göra pga skriverierna om ev biverkningar på foster å allt det där ni vet. Pappan ska med på förlossningen, vi vill att han ska ta emot barnet när det kommer, om det inte krävs massa hjälpmedel som måste hanteras på visst sätt. Jag tycker det är läskigt med dessa spökveckor, jag blir bara mer och mer uppsvälld av vätska och är trött men inga ömma bröst, växtvärk i magen eller illamåenda. Ibland vaknar jag på nattenm och kan inte somna om pga illamående men det är inget på dagen...
    det som är lite oroväckande är oxå att det ju faktiskt inte ens ger ett hundra procentigt skydd....40 procent,vad är det för skydd?? vet en lärare på min sons skola som ligger i svininfluensan trots att hon fått spruta..
  • kozzan
    majess skrev 2009-11-20 18:42:22 följande:
    det som är lite oroväckande är oxå att det ju faktiskt inte ens ger ett hundra procentigt skydd....40 procent,vad är det för skydd?? vet en lärare på min sons skola som ligger i svininfluensan trots att hon fått spruta..
    jo jag har hört massa olika siffror om skydd men jag har hört att dte är 75% efter första sprutan och 90%. Jag tror att risken är minimal att dö i svinis och och huvudsaken för mig är att jag överlever. jag tänker att det finns betydligt värre saker man kan drabbas av (cancer, ms mm). Kankse ärär lite långsökt att tänka så...
  • hemljuvahem

Såg när jag var på MVC att man inte behövde ta 2 sprutor längre om man var över 13 eller om det var 15 år... inkl gravida..

Det ska alltså vara fullgott skydd med en för oss gravida... någon som hunnit tagit 2?

Här kan man få en tid bokad på mvc för att ta sprutan, och så kommer dem ha fram tills jul. Även sambon kan bli inbokad har jag för mig.

• Mollystar

Jag har en fråga nu som börjar bli aktuell eftersom det är jul snart.
    Är det farligt tror ni om man äter gravad, varm/kall rökt lax , ost och kex när man ska gå på julbord. Jag menar att man bara äter det 1 gång  och bara lite grann och sen alldrig mer under graviditeten? Tycker ju sånt är så gott och vi ska på jul bord den 5  dec med min mamma och bror.

• Golvmoppen

Lilla my: Det räcker med 1ggn o det kanske inte går bra. Jag avstår från allt sådant, gravad lax o brie etc. Gillar sådant, men man är bara gravid i 9mån.

• Mollystar
    Golvmoppen skrev 2009-11-20 20:50:30 följande:
    Lilla my: Det räcker med 1ggn o det kanske inte går bra. Jag avstår från allt sådant, gravad lax o brie etc. Gillar sådant, men man är bara gravid i 9mån.
    Ja du har rätt. Vi har ju kämpat så länge för att få detta oxå. :)
    Jag hade tänk avstå oxå men villöe bara höra vad ni tyckte för dom av mina kompisr jag har frågat har gett mig olika svar. :)
  • vitvåonågratill
    Mollystar skrev 2009-11-20 21:14:56 följande:
    Jag avstår. Ska på julbord på torsdag och kollade så det inte var jultallrik (dvs en färdig med samma på alla) för då ville jag ha en special, men det är julbordsbuffé så jag kan plocka det jag får äta. Jag tänker inte chansa. Min ena kollega sa spydigt när vi pratade om det att hon åt minsann allt när hon väntade sina två barn och dom är det minsann inga fel på...men hon hade tur och slapp få den där ostbiten med listeria då kanske...blir så irriterad på henne....finns en orsak att det finns regler, vill man chansa så varsågod men JAG gör det då inte för jag litar på utvecklingen som skett sen bara 10 år tillbaka!
Svar på tråden BF Juni 2010!