• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • längtar och väntar

Jag kommer inte äta sådant ändå.. Man vet inte om det är nygjort eller inte.. Bara för det är ruljans på maten behöver det inte vara nygjort..

Thesso skrev 2009-11-21 08:05:56 följande:
    Så här står det på Livsmedelsverkets sida om laxen ?Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum. och om det som sagt är ett fräscht ställe med stor rulljans på maten så känns det inte som att det ska vara nåt problem.
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-21 08:01:00 följande:

Du ska ju verkligen inte äta opastöriserad ost!!
    Nej, jag menade tvärt om. Att jag kommer att äta pastöriserad ost.
  • längtar och väntar

ok, för du skrev nämligen: "Jag tror jag kär på opastöriserad ost men inte i några jätte mängder."

Thesso skrev 2009-11-21 08:10:32 följande:

längtar och väntar skrev 2009-11-21 08:01:00 följande: Nej, jag menade tvärt om. Att jag kommer att äta pastöriserad ost.
  • Thesso

längtar och väntar skrev 2009-11-21 08:11:13 följande:

ok, för du skrev nämligen: "Jag tror jag kär på opastöriserad ost men inte i några jätte mängder."Thesso skrev 2009-11-21 08:10:32 följande:
    Jo jag såg det precis. men som sagt så menade jag tvärt om. Skrev fel!
  • längtar och väntar

ok Alla gör som de vill, jag vill inte riskera listeria, därför undviker jag alla matvaror som kan innehålla detta. Är bara 6,5 månader kvar av min graviditet

Thesso skrev 2009-11-21 08:19:50 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-21 08:11:13 följande: Jo jag såg det precis. men som sagt så menade jag tvärt om. Skrev fel!
  • Thesso

Så, härligt gravida kvinnor (och om det kanske finns någon man här inne oxå) Ska ni hitta på nåt trevligt idag?
    Här funderas det på om vi ska åka på julmarknad på Kobergs slott. Riktigt mysigt! Kanske lämnar sonen hos sin farfar så jag och gubben kan gå där och mysa i lugnet, det är i gamla stall och inte jätte mycket plats men mycket folk så därför känns det som lättast för alla 3 om han får leka av sig i garaget istället :)
    Kan som inte förstå att det är första advent om 1 vecka. Dom 10 plusgraderna ute gör inte saken lättare heller.

• Golvmoppen

Idag ska vi på bröllop och det ska bli trevligt. Hoppas bara jag håller mig ok idag.
    Mannen o dottern är och handlar nu, för i veckan ska han iväg på jobb och då är det gott för mig att ha mkt mat hemma. Behöver bara handla sådant som mjölk som går åt hela tiden.
    Efter handlignen åker de till centralen och hämtar min pappa som skall passa Fernanda, då vi ska på bröllop. Min pappa har tagit tåget fr Skåne och åker tillbaka imorgon vid lunch. Mamma var upptagen i helgen med massa annta, så därför blev det bara Morfar som kom upp, som Fernanda sa. De lär ha det skoj i em/kväll.

Nu ska jag stryka våra sista kläder som vi ska ha på oss idag.

• Mamsterbabe

Hejhopp!
    Jag ska jobba idag, började redan 07.15, usch!
    Det är hemskt med tidiga mornar när jag mår så illa som jag gör.
    Men det är bara att stå ut & härda.

Jag är fortfarande fundersam på om jag ska/kan boka tidigt UL/VUL ?
    Är i vecka 9-10,

• kozzan

Godmorgon allihopa... Jag ska nog promenera till sjön (5min så det är ingen längre sträcka) och mata änderna. Dottern tycker det är så kul... Nån som har nån aning om när julmarknaden i gamla stan börjar?

• Xtra

God solig lördagmorgon!

Jag ska ta mig ner på stan om en stund, ska gå omkring där med min gravida syster (som ska föda i januari) och ev. handla lite om jag hittar nåt. Ska bli mysigt - och speciellt idag då solen passar på och skiner!

Svar på tråden BF Juni 2010!