• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84

Vad trevligt med bröllop skånetös! Jag gråter alltid i kyrkan, det berör så

Thesso: Jag älskar julmarknader! Längtar som bara den tills det kommer hit till jkpg! Synd bara att man inte får dricka den goa vildmarksglöggen de brukar bjuda på och sälja. Det är ju alkohol i den... Men jag hittar nog någon alkoholfri glögg

Vi ska på 2 års kalas idag, dottern kusin fyller år. Lär bli high life i huset Får åka och köpa present sedan med, har inte hunnit det än.

På måndag ska jag ta prover inför kub. Nu börjar det närma sig Tiden går faktiskt riktigt fort

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Winterfresh

Här är en till som snart skall åka till jobbet för att "slava" till 21:30 för att sen åka de 2½ milen hem, kasta sig i säng så man hinner sova lite innan väckarklockan ringer 5:00 imorron för att åter åka till jobbet och jobba 7:30-20:30 :( Så ser min helg ut.
    Och trött som ett svin är jag idag, kanske sovit 3 timmar inatt :(, sambo var på fest med jobbet och ringer honom 22:30 för att höra om han sittet på bussen hem som han sa att han skulle. Nejdå han är på väg ut på krogen och säger att han åker med sin mamma hem som var fylleshaffis till svärfar igår. Icke kom han hem vid 0:30 som det var sagt. Kl 3 imorse vaknar jag av världens smäll och brak från altanen, blir livrädd och efter en stund hörs små knackningar på fönstret som stegrar allt eftersom. Vem står inte där om inte en pruttfull lerig sambo....Hade jag inte haft sonen sovandes hade han fått sig en sån j*la utskällning...Shit vad arg jag blev och efter det kunde jag inte sova + att sonen vakna vid 7 :( Så just nu ligger inte sambo på många + hos mig. *muttrar surt*
    Sen lovade han sonen att han skulle gå ut i trädgården med honom nu på förmiddagen och leka, vad gör han? Jo han ligger och SOVER.....*vilken idiot* Är så trött på dessa fester som hans jobb anordnar då jag vet att sambon inte känner av när han druckit förmycket. Så ikväll kommer han få sig den utskällningen han skulle haft inatt och sen är det förbjudning på fest tills han visar att han kan handskas med spriten...*så förbannad*
    Inte så jag har lust att lämna sonen hemma och åka till jobbet direkt...

(var bara tvungen att skriva av mig någonstans)

• Fargoli

God morgon tjejer. Orkar inte läsa igenom allt som ni skrivit. Idag har jag legat i och städat massa och packat. Vi flyttar ju till hus snart Men när jag hållit på utan nån paus i nästan två timmar fick jag fruktansvärd mensverk typ och blev illamående så jag fick lägga mig i soffan. Vet nån varför jag kan ha fått så ont? Jag blir så rädd när jag får ont i magen att jag knappt törs gå på toa

• Mamsterbabe
    Fargoli skrev 2009-11-21 11:30:50 följande:
    God morgon tjejer. Orkar inte läsa igenom allt som ni skrivit. Idag har jag legat i och städat massa och packat. Vi flyttar ju till hus snart Men när jag hållit på utan nån paus i nästan två timmar fick jag fruktansvärd mensverk typ och blev illamående så jag fick lägga mig i soffan. Vet nån varför jag kan ha fått så ont? Jag blir så rädd när jag får ont i magen att jag knappt törs gå på toa
    Det är säkert bara livmodern som spökar lite? Det har blivit så för mig också,
    & rätt så ofta får jag springa till toan för att göra nummer 2 :P
    Ibland är jag livrädd för missfall, men oftast tänker jag att jag väntar ju faktiskt barn, inte missfall.
    & så är det för dig med :)
  • Fargoli
    Mamsterbabe skrev 2009-11-21 11:43:09 följande:
    Det är säkert bara livmodern som spökar lite? Det har blivit så för mig också,& rätt så ofta får jag springa till toan för att göra nummer 2 :P Ibland är jag livrädd för missfall, men oftast tänker jag att jag väntar ju faktiskt barn, inte missfall.& så är det för dig med :)
    Jag är också livrädd för att få det igen. Speciellt nu när jag fick så ont i magen nyss. Eftersom förra gången hade jag ont hela tiden. Men med tanke på att symtomen är kvar och så då tänker jag inte oroa mig. Ska berätta för mina småsyskon idag iallafall
  • stina84

Nu håller man på med förnsterputsning! Kom på att nästa helg är det 1:a advent och då vill jag ha fina fönster tills jag sätter upp alla adventsljusstakar. Det är perfekt väder här idag med, 10 grader och halvmulet.

• stina84

winterfresh:
    Tyvärr känner jag igen det där alltför väl... Tycker inte man beter sig så när man har familj. Man dricker sig inte redlös som en 17 åring. Någon gång ibland så givetvis blir det så och det är ju inte hela världen, men det får ju inte bli varje gång...

• Ellie84

hejsan alla pinglor..
    Här i norr är det oxå alldeles för varmt för att vara november..
    Ingen snö att beundra..
    En vecka kvar till skyltsöndag, hopas det hinner komma liiite snö iaf så det är vitt på backen tills dess..
    Var på ul i tisdags.. blev bakflyttad fyra dagar men vet inte hur hårt man ska tro på det utan avvakta tills RUL i januari och bara ha i åtanke att man kan bli tebaxflyttad..
    Det lilla livet levde och hjärtat pickade och man såg armar ben huvud och kropp..
    Jösses så den sprattlade

• mejola

var ju och kollafe på vul vilken vecka ja var i, fick sen en bebis med sprattlande armar och ben och veckan stämde exakt med de ja trodde, in på bara dagen till och med
    Hade ju hoppas på bli framflyttad haha men vart ju inte bakflyttad åtminstonde

♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!