• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-11-22 10:49:58 följande:
    Någon som vet vart man kan hitta lite roligare och annorlunda barnkläder? Har nästan ledsnat på lindex, hm och alla dom. Tycker det är kul att kolla lite, tänkte att jag om några veckor ska börja köpa lite Har ni börjat kolla på bebiskläder?
    jag hade vid den här tiden när jag väntade dottern börjat köpa lite kläder och annat. Nu har jag inte så brottom Har en massa kläder hemma som passar båda könen. Hade så mycket till dottern så jag han inte använda allt. Ska gå igenom vad jag har hemma. Sedan är det ju klartm lite nytt vill man ju ha med Men väntar nog iallafall tills efter RUL och handla
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fargoli
    Milliemolly skrev 2009-11-22 10:57:39 följande:
    Någon som vet när de sk spökveckorna infinner sig? Känner mig sedan igår nämligen inte gravid alls längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Usch så orolig jag är. Jag har KUB bokat den 28..............mardrömmen är att det inte ens lever då............hoppas att symptomen kommer tillbaka i veckan.
    Jag har ingen aning när dom kommer. Men jag känner heller inte av något nu, är i vecka elva. Mina bröst ömmar inte mer och jag mår inte lika illa. Jag har ul den 30, jag bara längtar tills dess just nu!
  • stina84
    Någon som vet när de sk spökveckorna infinner sig? Känner mig sedan igår nämligen inte gravid alls längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Usch så orolig jag är. Jag har KUB bokat den 28..............mardrömmen är att det inte ens lever då............hoppas att symptomen kommer tillbaka i veckan.
    Inte en aning. Men jag har inte haft symtom på över 2 veckor nu... Jag har kub den 2 december. Vilken vecka är du i nu? Jag är i v.11+5 idag.
    har du kännt bebis något mer? Det har inte jag. Men vet att det kan vara länge emellan gångerna i början...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • vitvåonågratill

Ja bebisgrejer fanns det massor på GeKå´s men blivande sambon vill att vi väntar med att köpa så han har fått lova att åka med ner till våren sen istället!

Nu har vi satt glögg med, men jag får ju vänta med att provsmaka till i sommar! Men kallglögg med is i ska heller inte vara så illa säger dom som vet! Mina föräldrar dricker det emellanåt på sommaren! Dock så luktar det nåt så otroligt gott här inne nu, JUL luktar det!!!!

Spökveckor har jag nog haft ett tag nu, eller spökdagar för ibland känner man av det men vissa dagar känner man sig helt...skum. Men det knatar på nu, snart bara en vecka kvar till UL igen. Och samma dag skriver vi kontrakt på vår blivande gemensamma lght.

Vad gör ni idag i skitvädret?

• NellieMonique

Vart köper ni era mammakläder?
    Känner att det börjar dra ihop sig mot ett par störrebyxor. Tröjor är lungt änslålänge,finns ju massa fluffiga tunikor nu.

• Sweetangel85
    Jag har för mig att det e runt v.15 o framåt, för då mår man oftast väldigt bra o käner sig pigg.. jag gick verkligen igenom de spökveckorna med sonen.
    Under den perioden sker de mkt intensvit på insidan för att de sedan ska komma synas på utsidan.
  • längtar och väntar

Jag är i 12+1 och för mig har spökveckorna redan infunnit sig. Dessutom har även magen börjat växa, så har jag lite tajta kläder så syns det tydligt att jag är gravid.

Sweetangel85 skrev 2009-11-22 12:38:54 följande:
    Jag har för mig att det e runt v.15 o framåt, för då mår man oftast väldigt bra o käner sig pigg.. jag gick verkligen igenom de spökveckorna med sonen. Under den perioden sker de mkt intensvit på insidan för att de sedan ska komma synas på utsidan.
  • Sweetangel85
    längtar och väntar skrev 2009-11-22 12:39:57 följande:
    Jo klart kan de vara olika för alla, men oftast mår man ju som mest illa o e som mest trött fram till v.12 för att de sedan ska komma o vända o bli bättre..
  • Milliemolly
    stina84 skrev 2009-11-22 11:07:04 följande:
    Inte en aning. Men jag har inte haft symtom på över 2 veckor nu... Jag har kub den 2 december. Vilken vecka är du i nu? Jag är i v.11+5 idag.har du kännt bebis något mer? Det har inte jag. Men vet att det kan vara länge emellan gångerna i början...
    jag är i 11+0 idag. jag har inte känt mer heller.

ÅH - vad jag längtar till t ex rutinUL är äver så man kan slappna av mer...............

men skönt på ett sätt att fler här inne inte heller känner så mycket!

Nu är det Robinson-repris
  • mejola
    Spökveckorna innfinner sig mellan v.10 till v.16
    det är runt då kroppen har vant sig och stabiliserat sig med allt nytt
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!