• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • AnAngel

Tror spökveckorna infinner sig efter v elva och framåt... eller symtomen mattas oftast av mer och med då....

Men här mår jag lika illa... fast inte fullt hela dygnet nu, så lite bättre är de faktiskt, är i v 11+2 idag... igår kräktes jag som en gris hela morgonen, första gången, hoppas de va enda!
    Jag vill också till Ullared, ska försöka lura med maken dit i vår... hur tidigt behöver man vara där för att slippa köa i flera timmar?

• Summer

Hej tjejer!

Precis som mejola skrev så infinner sig spökveckorna i v. 10-16 pga kroppen har vant sig vid graviditeten. From den dagen jag gick in i v 11 så försvann min mage, den lilla kula jag fått, jag hade ingen molvärk och brösten ömmade inte heller. Jag fick PANIK. Men sen läste jag om spökveckorna och har hållt huvudet kallt och nu har molvärken kommit tillbaka för fullt, illamåendet är värre än tidigare och jag har yrsel/känner mig sjösjuk (kräks nästan en gång om dagen).

På tisdag går jag in i vecka 12 och jag bara längtar och vill att tiden ska gå!
    2 december gör jag mitt KUB och hoppas verkligen att allt ser bra ut då *nervös*

Hur mår ni andra? Har inte varit på tråden på ett tag..

• mjauen
    stina84 skrev 2009-11-22 10:09:54 följande:
    haha, du bara måste ju åka till Ullared! Det är sååå billigt där och de har ju allt! Vet att det går flyg från Norrland till Ullared, så poppis är det alltså De har ju en camping så du får väl dra med ett par vänninor och åka ner över en helg och shoppa gärnet Perfekt att handla till bebisen där nere. Man får myyyycket för pengarna. Jag åker dit 1 gång/ halv år och hanldar en massa grejer Vad roligt att få se den lille på tisdag! Jag längtar som bara den till mitt kub nu, har det den 2 december. Imorgon ska jag ta prover inför kub. Å längtar så efter att få se den lille leva! ♥ Först då kommer jag kunna slappna av
    Ja, skulle gärna åka dit, men även om det är hur billigt som helst där så tvivlar jag på att det skulle lönas i längden. Bor ju i Finland o bara resan till Sverige är ju inte direkt gratis.

Det är ju "bara" en o en halv vecka kvar då till ditt kub. Jag är väl en av de få som tycker att tiden gått fort ändå. Ok i början gick den i snigelfart men sen mitt i allt var man i v.11. Idag är jag i v.11+1 så nu vågar jag börja hoppas att allt ska va bra.
  • mjauen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-22 11:49:28 följande:
    Vad gör ni idag i skitvädret?
    Här hade vi fint väder på förmiddagen, så då passade vi på att ta en promenad ner till stranden. Mina föräldrar bor så långt ute i skärgården så man ser öppet hav en bit därifrån. Man kan se båten som trafikerar mellan Vasa - Umeå när den åker förbi.
    Nu har det börjat regna, men det gör inte mig nåt för jag tänker ändå inte gå ut mer idag
  • mejola
    Summer skrev 2009-11-22 16:59:06 följande:
    Hej tjejer!Precis som mejola skrev så infinner sig spökveckorna i v. 10-16 pga kroppen har vant sig vid graviditeten. From den dagen jag gick in i v 11 så försvann min mage, den lilla kula jag fått, jag hade ingen molvärk och brösten ömmade inte heller. Jag fick PANIK. Men sen läste jag om spökveckorna och har hållt huvudet kallt och nu har molvärken kommit tillbaka för fullt, illamåendet är värre än tidigare och jag har yrsel/känner mig sjösjuk (kräks nästan en gång om dagen).På tisdag går jag in i vecka 12 och jag bara längtar och vill att tiden ska gå!2 december gör jag mitt KUB och hoppas verkligen att allt ser bra ut då *nervös*Hur mår ni andra? Har inte varit på tråden på ett tag..
    hoppas denna degklump försvinner snart, magen är supersvullen. Ja har alltid haft magrutor men nu har ja rena rama ölmagen haha
    de är ju kul när bebismagen växer men detta är mest småjobbigt haha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • stina84

haha det märks att det är helg! Gubbarna är hemma och det skrivs inte lika mycket i tråden

Summer skrev 2009-11-22 16:59:06 följande:
    Hej tjejer!Precis som mejola skrev så infinner sig spökveckorna i v. 10-16 pga kroppen har vant sig vid graviditeten. From den dagen jag gick in i v 11 så försvann min mage, den lilla kula jag fått, jag hade ingen molvärk och brösten ömmade inte heller. Jag fick PANIK. Men sen läste jag om spökveckorna och har hållt huvudet kallt och nu har molvärken kommit tillbaka för fullt, illamåendet är värre än tidigare och jag har yrsel/känner mig sjösjuk (kräks nästan en gång om dagen).På tisdag går jag in i vecka 12 och jag bara längtar och vill att tiden ska gå!2 december gör jag mitt KUB och hoppas verkligen att allt ser bra ut då *nervös*Hur mår ni andra? Har inte varit på tråden på ett tag..
    Hej tjejen! Det var ett tag sedan man hörde dig i tråden. Här är allt bra, känner mig inte gravid för 5 öre... Ser att du ska göra kub den 2 december, det ska jag med I senaste laget, men men. Går in i v.13 på tisdag. Har en känsla av att de kommer flytta tillbaka mig någon dag på kub, det gjorde de när jag väntade dottern.. Hoppas du mår bättre snart!
    mjauen skrev 2009-11-22 18:08:23 följande:
    Ja, skulle gärna åka dit, men även om det är hur billigt som helst där så tvivlar jag på att det skulle lönas i längden. Bor ju i Finland o bara resan till Sverige är ju inte direkt gratis. Det är ju "bara" en o en halv vecka kvar då till ditt kub. Jag är väl en av de få som tycker att tiden gått fort ändå. Ok i början gick den i snigelfart men sen mitt i allt var man i v.11. Idag är jag i v.11+1 så nu vågar jag börja hoppas att allt ska va bra.
    Ajdå, ja det är ju en bit att åka... Men skulle ni av någon anlegning besöka Sverige, och då mellan Sverige, så måste ni ju bara åka dit  Jag håller f.ö med dig. Tycker tiden går jätte fort nu.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Summer
    mejola skrev 2009-11-22 19:46:36 följande:
    hoppas denna degklump försvinner snart, magen är supersvullen. Ja har alltid haft magrutor men nu har ja rena rama ölmagen haha de är ju kul när bebismagen växer men detta är mest småjobbigt haha
    Jag förstår att det känns extra konstigt/jobbigt om man har varit vältränad innan. Min mage har alltid varit mjuk hi hi! så jag hoppas mer att mjukheten ska formas om till en hårdare kula, men det lär ta ett tag... :)
  • Summer

stina84: Ja, kul med KUB samma dag! Hoppas att det går bra för oss båda :)

Har du alltså inga symptom alls? Då kanske det är spökveckor då..

• mejola
    Summer skrev 2009-11-22 20:00:51 följande:
    Jag förstår att det känns extra konstigt/jobbigt om man har varit vältränad innan. Min mage har alltid varit mjuk hi hi! så jag hoppas mer att mjukheten ska formas om till en hårdare kula, men det lär ta ett tag... :)
    ja jag vill också ha en hård bula på magen helst ska den röra lite på sig också men tiden går så ruskigt fort så man ska väl inte säga sånt för högt haha
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-22 20:03:52 följande:
    stina84: Ja, kul med KUB samma dag! Hoppas att det går bra för oss båda :)Har du alltså inga symptom alls? Då kanske det är spökveckor då..
    Klart det kommer gå bra för oss! Ska bli kul att höra hur det gått för dig sen
    Nej ingenting. Känner mig inte ens speciellt trött längre... Enda gången som jag tror på att jag har en bebis i magen är på morgonen innan jag kissat. Då är maggen sne på mig Tror deffinitivt det är spökveckor
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!