• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Golvmoppen

Ang. mage, så har jag fått detta. Var inte så smärt innan, men det har omfördelat sig. Tappat lite varstans och det har lagt sig framtill. Kan inte ha vanliga byxor längre, utan det är mjukis el. mammabyxor.
    Igår gick jag in i v.13 enl. FL och BM snurran, men enl. UL jag gjorde så var det redan i torsdags.

Bröllopet var trevligt som jag var på igår, men ack vad trött o seg jag är idag. Mår inget vidare och antar att jag kommer må ännu sämre imorgon.

• mejola
    stina84 skrev 2009-11-22 20:20:29 följande:
    haha ja det ser roligt ut Har du tagit kort på din mage? Det har jag, bild finns i mitt galleri om du villse
    kul att de syns så väl
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Mollystar

Hej på er, jag är lite orolig , har haft som kramp/spännvärk i snart 3 dagar kommer när jag ska resa mig eller rör mig för häftigt åt nått håll och kommer av sig själv ibland. Är så otroligt rädd att det ska vara nått på gång.  Har nån av er kännt nått sånt?  Det är inte som mensvärk utan en annan sorts värk. Ska ringa barnmorskan i morgon. Hoppas då på att få komma och kanske få lyssna om man hör hjärtat. Jag är i V 10 (9+3)

• Golvmoppen

Lilla my: Är värken i magen eller sitter den längre ner?

• Mollystar

Värken sitter i livmodern eller på sidorna av den i bland, är olika från gång till gång.

• Golvmoppen

Lilla My: Ok. Antar att det växer, så det knakar där inne, men ta kontak med BM imorgon och rådfråga.

• Mollystar

Frågade en kompis som nyss varit med barn och hon sa att man kan ha alla möjliga värk i livmodern men att jag skulle ringa barnmorskan och prata med henne. men hon trodde det inte var nån fara . Men jag ville fråga er oxå ni som är gravid som mig nu.

• Mollystar
    Golvmoppen skrev 2009-11-22 21:45:57 följande:
    Lilla My: Ok. Antar att det växer, så det knakar där inne, men ta kontak med BM imorgon och rådfråga.
    Ja jag hoppas ju det är det. :) Tack för att du svarade.
  • Summer
    Mollystar skrev 2009-11-22 21:39:43 följande:
    Hej på er, jag är lite orolig , har haft som kramp/spännvärk i snart 3 dagar kommer när jag ska resa mig eller rör mig för häftigt åt nått håll och kommer av sig själv ibland. Är så otroligt rädd att det ska vara nått på gång.  Har nån av er kännt nått sånt?  Det är inte som mensvärk utan en annan sorts värk. Ska ringa barnmorskan i morgon. Hoppas då på att få komma och kanske få lyssna om man hör hjärtat. Jag är i V 10 (9+3)
    Hej! Jag tror inte du behöver vara orolig, det där har jag hört från flera håll. Det kan vara dragningar i de ligament som håller den växande livmodern på plats. Den är ju upphängd på olika "gummiband".
  • mejola
    Mollystar skrev 2009-11-22 21:39:43 följande:
    så har jag också från och till, inget att vara orolig över, de är mycket som händer i kroppen som ska klaffa så saker och ting kan komma ikläm, få växtvärk, bli uttänjt, ska flytta på sig etc etc så ont måste man nog räkna med att de gör från och till innan allt är på plats
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!