• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Mollystar

Tack för alla svar jag är lite lugnare nu. Vilken tur att man kan prata av sig här och fråga om det man är orolig för. :)

• Summer
    Mollystar skrev 2009-11-22 22:59:59 följande:
    Tack för alla svar jag är lite lugnare nu. Vilken tur att man kan prata av sig här och fråga om det man är orolig för. :)
    Det är det vi är till för :)

Gottnatt allihop!
  • Thesso

God morgon tjejer!
    Ser att det är väldigt många som inte känner sig vidare gravida och det gäller även här. Tycker inte magen är lika spänd längre då jag kan ha ett av de byxor jag ratade för nåra veckor sedan utan större problem. Skönt!
    Vågen står på + ca 3-4 kilo fortfarande så det är skönt att den inte stigit heller och den sjukliga hungern jag har haft på kvällen är inte alls lika stor längre.
    Även tröttheten har avtagit.
    Jaa, man kan väl säga att det enda som säger gravid i min kropp är tuttarna som är lite ömma fortfarande. Eller inte så lite heller men dom känns inte lite hårda som tidigare.

Här är det riktigt skit väder idag. Blåser som attans och regnar massor! Hoppas det blir bättre sen för jag tänkte försöka ta mig ut och gå lite. Kanske gå till dagis och hämta sonen sen men det gör jag INTE om det fortsätter så här.

För övrigt ska jag till vc idag pga min hårbotten. Har nåt där som liknar psoriasis men vet inte säkert om det kan vara det eller inte. Ska bli skönt att få svar på det eftersom jag har gått med det sen 2004 ungefär. Har hört att det kan bli jätte bra när an är gravid och hormonerna ändras men än så länge är det ingen skillnad. Håller tummarna för det!

• MorV
    Thesso skrev 2009-11-20 08:58:22 följande:
    Det är ju mer som en kanyl som dom sätter i armvecket där dom kan ansluta rör till. Tror jag fick lämna 3 eller 4 rör. Men jag ska inte göra cub test. Det känns inte när dom tappar en på blod så du behöver inte vara rädd för det momentet. Kolla bort när dom gör det bara.När ska du dit och göra det?
    Jag ska på inskrivningen på fredag!!! Äntligen jättesnart!!! På första samtalet så tänkte jag, åh när det är dags för inskrivningen är jag i slutet på v 11, och då har jag gått långt! Haha. :)
    Det känns jätteskönt att få det bekräftat. ( som om inte måendet var nog )
    Hoppas verkligen att det inte är något tokigt. Men det kanske jag får veta först vid UL?
  • Thesso
    MorV skrev 2009-11-23 08:13:28 följande:
    Jag ska på inskrivningen på fredag!!! Äntligen jättesnart!!! På första samtalet så tänkte jag, åh när det är dags för inskrivningen är jag i slutet på v 11, och då har jag gått långt! Haha. :)Det känns jätteskönt att få det bekräftat. ( som om inte måendet var nog ) Hoppas verkligen att det inte är något tokigt. Men det kanske jag får veta först vid UL?
    Ja man väntar ju som ändå på att f någon form av bekräftelse. Jag frågade om jag kunde få höra på hjärtljud förra veckan när jag var där och då var jag i v 11, 10+2 tror jag och jag fick höra. Bara det gör att man fattar på ett helt annat sätt!!
  • MaraFara

Blir inskrivning för min del idag.. Ska höra med min Bm om det finns ngn kurator eller dylig kopplat till MVC som jag kan gå och prata av mig med efter allt som varit.. Känner att jag har ett stort behov att få prata av mig, och dom runt omkring mig har väl tröttnat vid det här laget på att höra mig :).. Dessvärre kommer jag behöva ta med min 8-åriga son, som igår insjuknade med feber.. Men jag känner att jag kan inte boka om en inskrivning som redan är i senaste laget.. Har även beställt tid för klippning och slingning imorron.. Känner att jag behöver fräscha upp mig i håret.. Å sen är det ultraljud på fredag (bokat privat).. Spännande..

När det gäller mage så börjar även patienter att kommentera på jobbet nu.. Märker av ryggen efter ngr timmar på jobbet, så man är inte lika pigg och fräsch längre.. Ska börja lägga nytt schema nu och insåg att det blir nog det sista schemat jag lägger på ett tag, eftersom jag har en stark misstanke om att jag inte kommer orka jobba tiden ut, utan kommer börja gå på havandeskapspenning (om den nu blir beviljad) Men att jobba på akuten borde ju anses som ett tungt jobb, men man vet ju aldrig hur Fk bedömer.. Har tänkt att ta ut lite semester innan också, så att jag går hemma från mitten av mars..

Beträffande symtom så är det fortfarande ömma bröst, trötthet lite till o från, gasig i magen å sen vakna på natten för att kissa som är det mest dominerande.. Mensvärken har lagt sig, och ngt direkt illamående har jag heller aldrig haft..

• MorV
    Thesso skrev 2009-11-23 08:21:07 följande:
    Ja man väntar ju som ändå på att f någon form av bekräftelse. Jag frågade om jag kunde få höra på hjärtljud förra veckan när jag var där och då var jag i v 11, 10+2 tror jag och jag fick höra. Bara det gör att man fattar på ett helt annat sätt!!
    Åh!!! Vad roligt och häftigt att få höra hjärtljuden. Då måste det verkligen kännas på riktigt! Ett starkt bevis för att den lever!
    Det vill jag också! Ska fråga barnmorskan!
  • MorV

Jag var på Ullared för drygt någon vecka sedan.
    Jag kände mig som en riktig bov när jag befann mig in i en sån folksamling utan att vara vaccinerad. Gick och tvättade händerna hela tiden.

I min försiktighet så ser jag att flera har med sin nyfödda (iaf yngre än 3-4 veckor) jag tycker att det ser jättehemskt ut.

Kanske överreagerar jag, men vad tycker ni?

• Thesso
    MorV skrev 2009-11-23 09:08:49 följande:
    Jag var på Ullared för drygt någon vecka sedan. Jag kände mig som en riktig bov när jag befann mig in i en sån folksamling utan att vara vaccinerad. Gick och tvättade händerna hela tiden.I min försiktighet så ser jag att flera har med sin nyfödda (iaf yngre än 3-4 veckor) jag tycker att det ser jättehemskt ut. Kanske överreagerar jag, men vad tycker ni?
    Jag håller verkligen med. Det är samma som när vi var där i början på året eller om det var förra året, skit samma, men i typ januari februari tar man inte heller med sin nyfödda dit med tanke på rs viruset. Både jag och gubben reagerade, faktiskt han som gjorde det först.

I går var vi på Allum, ett ganska stort köpcentrum i Partille, och där såg (och hörde) vi oxå massor med småttisar. På det sättet skulle jag inte heller utsätta min bäbis. Hemskt och egoistiskt tycker jag!
  • Thesso
    MaraFara skrev 2009-11-23 08:24:44 följande:
    Blir inskrivning för min del idag.. Ska höra med min Bm om det finns ngn kurator eller dylig kopplat till MVC som jag kan gå och prata av mig med efter allt som varit.. Känner att jag har ett stort behov att få prata av mig, och dom runt omkring mig har väl tröttnat vid det här laget på att höra mig :).. Dessvärre kommer jag behöva ta med min 8-åriga son, som igår insjuknade med feber.. Men jag känner att jag kan inte boka om en inskrivning som redan är i senaste laget.. Har även beställt tid för klippning och slingning imorron.. Känner att jag behöver fräscha upp mig i håret.. Å sen är det ultraljud på fredag (bokat privat).. Spännande..När det gäller mage så börjar även patienter att kommentera på jobbet nu.. Märker av ryggen efter ngr timmar på jobbet, så man är inte lika pigg och fräsch längre.. Ska börja lägga nytt schema nu och insåg att det blir nog det sista schemat jag lägger på ett tag, eftersom jag har en stark misstanke om att jag inte kommer orka jobba tiden ut, utan kommer börja gå på havandeskapspenning (om den nu blir beviljad) Men att jobba på akuten borde ju anses som ett tungt jobb, men man vet ju aldrig hur Fk bedömer.. Har tänkt att ta ut lite semester innan också, så att jag går hemma från mitten av mars.. Beträffande symtom så är det fortfarande ömma bröst, trötthet lite till o från, gasig i magen å sen vakna på natten för att kissa som är det mest dominerande.. Mensvärken har lagt sig, och ngt direkt illamående har jag heller aldrig haft..
    Ja när du jobbar där hoppas jag verkligen du blir beviljad! Men det är ju som du säger att man vet aldrig med fsk. Men om du blir nekad tycker jag absolut att du ska överklaga!!

Typiskt att sonen skulle sjukna in just nu då. Har du ingen som kan ställa upp så du får gå till bm i lugn och ro?
Svar på tråden BF Juni 2010!