• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Pärla
    Babycakes79 skrev 2009-11-23 13:01:04 följande:
    Hej tjejer, Tänkte också hoppa in här om det går bra. Går in i v 12 imorgon, bf 14 juni. Gjorde ett vultest i v 9 och fick se den lilla, som såg ut att ha det bra. Jag såg hjärtat som tickade men skulle jättegärna vilja höra också.. Känns så läskigt med alla som fått ma efter v 12.. Men fostren kanske har dött några veckor innan.. Annars ska ju risken för missfall minska med 90 % efter 12 fullgångna veckor. Usch jobbigt med alla tankar. Nu är det bara en vecka kvar tills jag är i v13, hoppas man kan slappna av lite mer då!
    Jag är bara i v 9+0 Visst är jag överlycklig, men tror att det kommer kännas bättre vid v 12..Vill också komma dit Har räknat och ser i alla fall att jag är där innan jul. det kan vara skönt att fira då
  • stina84
    Winterfresh skrev 2009-11-23 11:14:19 följande:
    Nyss hemkommen på KUB/Ul och allt såg superbra. Så skönt att få se ett tickande litet hjärta och en kropp som sprattlade lite då och då. Eftersom jag inte har haft några känningar på flera veckor blev detta verkligen ett bevis på att jag har något i magen som mår bra :)Blev tillbakaflyttad från 12+5 till 12+2 så inte så illa räknat. Får väl se sen när rul är hur mycket man blir flyttad :)Fick även 2 superfina Ul-kort med mig hem som jag tänkte jag skulle lägga in på min sida...Nu ska jag slänga mig på soffan och kolla på nån dansk thriller som går på canal+, innan jag ska hämta sonen på dagis :) Bäst att njuta på sin enda lediga dag på 8 dagar....
    Å vad roligt! Ska kolla in din sida om det kommit upp några bilder SKönt att allt var bra och att få se ett tickande hjärta. BLir ju som du säger även en bekräftelse på att jag är ju faktiskt gravid!

Igår kände jag bebisen igen!!!! Sååå mysigt! Nu är jag helt säker på att det är bebisen jag känner, inget tvivel. Men jag måste ligga ner helt stilla och konsentrera mig, då känner jag det. SKulle aldrig känna det när jag är i rörelse.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Pärla skrev 2009-11-23 13:05:10 följande:
    Jag är bara i v 9+0 Visst är jag överlycklig, men tror att det kommer kännas bättre vid v 12..Vill också komma dit Har räknat och ser i alla fall att jag är där innan jul. det kan vara skönt att fira då
    Du är snart i v.12 du med Tiden går ruskigt fort tycker jag! Nästa onsdag ska jag få en tjuvtitt på bebis, har kub då *längtar*
  • Mollystar

Vad många det är som ska gör KUB , är det för att ni är efter 35 eller har ni valt det själv??

• stina84
    Mollystar skrev 2009-11-23 13:11:37 följande:
    Vad många det är som ska gör KUB , är det för att ni är efter 35 eller har ni valt det själv??
    I vårat landsting så erbjuds numera alla att göra kub. Åldersgräns finns inte längre och det är helt kostnadsfritt.
  • Joggi

Nån mer som har en cykel på 35 dgr eller så? Kom på att jag skulle fråga det.. När jag va hos BM och hon räknar hur långt gången jag är så räknar hon fel! Jag säger klart och tydligt att jag har en cykel på 5 veckor och hade ägglossning 3 veckor efter mensen och sen BIM efter yttligare 2 veckor.
    12+1 idag BF 5 Juni
    Enligt BM - 13+1 idag BF 29 Maj.
    Svaret jag får är "Ja om det är så, så är det ju som du säger, men vi väntar tills ultraljudet och ser"..
    Gud, jag blir arg! Tycker hon kan lita på mig, säger tom att jag testade med äl-test. Hon känns väldigt väldigt trångsynt och gammaldags och kan bara räkna på de som har en cykel på 28 dgr.....

• stina84

winterfresh: VIlken fin bild!!! Ser ju ut som om den lill* vinkar till er ♥

• Mollystar
    stina84 skrev 2009-11-23 13:14:36 följande:
    I vårat landsting så erbjuds numera alla att göra kub. Åldersgräns finns inte längre och det är helt kostnadsfritt.
    Jaha på så vis , tyckte nästan att alla skulle göra ett sånt test här inne. :)
  • Winterfresh
    Mollystar skrev 2009-11-23 13:11:37 följande:
    Här erbjuds alla att göra KUB-test vilken ålder man än må vara i.
    stina84 skrev 2009-11-23 13:15:35 följande:
    winterfresh: VIlken fin bild!!! Ser ju ut som om den lill* vinkar till er ♥
    Precis såg så himla kul ut :) så var tvungen att lägga in den bilden...
  • vitvåonågratill
    Joggi skrev 2009-11-22 20:16:02 följande:
    Idag har vi gått in i vecka 13 och jag trodde jag skulle känna mig lugnare, men tyvärr så är jag inte det=( Man kanske aldrig blir det?UL om en vecka då kanske man slappnar av lite.. Om allt ser bra ut då..I Fredags hade jag såna spänningar i magen, nån mer som kännt så? Det drog lixom hela dagen... Obehagligt!
    Nästan varje dag, oftast på kvällen...
Svar på tråden BF Juni 2010!