• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • mejola
    MorV skrev 2009-11-23 09:08:49 följande:
    Jag var på Ullared för drygt någon vecka sedan. Jag kände mig som en riktig bov när jag befann mig in i en sån folksamling utan att vara vaccinerad. Gick och tvättade händerna hela tiden.I min försiktighet så ser jag att flera har med sin nyfödda (iaf yngre än 3-4 veckor) jag tycker att det ser jättehemskt ut. Kanske överreagerar jag, men vad tycker ni?
    jag ser väl inge fel med att ta med så ut till folkställen, men gekås i den värsta rusningen är däremot lite överdrivet mest för all stress.
    Men att ta med sina små till stormarknader och etc ser ja inge fel med, förkylningar härjar rätt rejält och de är större risk att föräldrarna smittar sina barn än vad de är att Karlberil i kassan gör eller tant Agda som står bakom en i kön lyckats med.
    De är ju föräldrarna som tex tar i en frukt som en sjuk person kanske precis tagit i, sen så tar föräldrarna i barnet som då blir sjuk, då är de ju inte affärsfolkets fel precis, det kan lika gärna hända om barnet är hemma och föäldrarna inte tvättar händerna. Lite vett och etikett så är de absolut inga problem att ta med små bland folkmassor.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Thesso
    mejola skrev 2009-11-23 09:35:16 följande:
    jag ser väl inge fel med att ta med så ut till folkställen, men gekås i den värsta rusningen är däremot lite överdrivet mest för all stress.Men att ta med sina små till stormarknader och etc ser ja inge fel med, förkylningar härjar rätt rejält och de är större risk att föräldrarna smittar sina barn än vad de är att Karlberil i kassan gör eller tant Agda som står bakom en i kön lyckats med. De är ju föräldrarna som tex tar i en frukt som en sjuk person kanske precis tagit i, sen så tar föräldrarna i barnet som då blir sjuk, då är de ju inte affärsfolkets fel precis, det kan lika gärna hända om barnet är hemma och föäldrarna inte tvättar händerna. Lite vett och etikett så är de absolut inga problem att ta med små bland folkmassor.
    Nej men det är ju just det. Om man åker själv och handlar så tar man ju inte i barnet utan handlar och sen åker man hem och tvättar händerna. Det kan man ju som inte direkt göra när man är iväg så där..
    Går det att lösa så åker jag iaf hellre själv och handlar och så får gubben vara hemma med barnet.
    Alltså nu pratar jag om små små barn. Inte som tex en 2 åring utan spädbarn.
  • stina84

Godmorgon alla

Här har man precis varit och tagit blodprov inför kub. Nu börjar det närma sig

Känner mig skitglad idag, 12 veckor fullt gången Jippie, känns som lite av en milstolpe! Efter kub när man fått se att bebisen lever kommer jag kunna släppa allt och bara njuta

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mejola
    Thesso skrev 2009-11-23 09:55:07 följande:
    Nej men det är ju just det. Om man åker själv och handlar så tar man ju inte i barnet utan handlar och sen åker man hem och tvättar händerna. Det kan man ju som inte direkt göra när man är iväg så där..Går det att lösa så åker jag iaf hellre själv och handlar och så får gubben vara hemma med barnet.Alltså nu pratar jag om små små barn. Inte som tex en 2 åring utan spädbarn.
    jag tvivlar på att alla tvättar sina händer med sprit såfort de kommer hem, vanlig tvål tar inte bort bakterier som sätter sig på händerna, de tar bara bort den ytliga smuttsen.
    sen så är många överdrivet överbeskyddande, många barn får inte en chans att utsättas för bakterier så deras immunförsvar kan utvecklas, ja vet flera som kokar nappflaskan (de som flaskmatar) varje gång, till och med de som kokar den efter varje måltid. Man glömmer att bakterier har ett bra syfte också.
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Winterfresh

Nyss hemkommen på KUB/Ul och allt såg superbra. Så skönt att få se ett tickande litet hjärta och en kropp som sprattlade lite då och då. Eftersom jag inte har haft några känningar på flera veckor blev detta verkligen ett bevis på att jag har något i magen som mår bra :)
    Blev tillbakaflyttad från 12+5 till 12+2 så inte så illa räknat. Får väl se sen när rul är hur mycket man blir flyttad :)
    Fick även 2 superfina Ul-kort med mig hem som jag tänkte jag skulle lägga in på min sida...
    Nu ska jag slänga mig på soffan och kolla på nån dansk thriller som går på canal+, innan jag ska hämta sonen på dagis :) Bäst att njuta på sin enda lediga dag på 8 dagar....

• Joggi
    Summer skrev 2009-11-22 20:19:18 följande:
    Jag hade magknip imorse men förövrigt har jag haft grym växtvärk de senaste dagarna, de lär växa så det knakar där inne :D
    Ja det är väl så att det helt enkelt växer så himla mkt så vissa dagar känner man av det mer... Hoppas bara att allt står rätt till!
  • Joggi
    Mollystar skrev 2009-11-22 21:39:43 följande:
    Hej på er, jag är lite orolig , har haft som kramp/spännvärk i snart 3 dagar kommer när jag ska resa mig eller rör mig för häftigt åt nått håll och kommer av sig själv ibland. Är så otroligt rädd att det ska vara nått på gång.  Har nån av er kännt nått sånt?  Det är inte som mensvärk utan en annan sorts värk. Ska ringa barnmorskan i morgon. Hoppas då på att få komma och kanske få lyssna om man hör hjärtat. Jag är i V 10 (9+3)
    Exakt så kände jag med hela Fredagen!
  • Summer
    Winterfresh skrev 2009-11-23 11:14:19 följande:
    Nyss hemkommen på KUB/Ul och allt såg superbra. Så skönt att få se ett tickande litet hjärta och en kropp som sprattlade lite då och då. Eftersom jag inte har haft några känningar på flera veckor blev detta verkligen ett bevis på att jag har något i magen som mår bra :)Blev tillbakaflyttad från 12+5 till 12+2 så inte så illa räknat. Får väl se sen när rul är hur mycket man blir flyttad :)Fick även 2 superfina Ul-kort med mig hem som jag tänkte jag skulle lägga in på min sida...Nu ska jag slänga mig på soffan och kolla på nån dansk thriller som går på canal+, innan jag ska hämta sonen på dagis :) Bäst att njuta på sin enda lediga dag på 8 dagar....
    Grattis till lyckat KUB+UL, måste kännas jätteskönt! Visst är det härligt att få en liten bild på bebisen, det är liksom "beviset" på att det finns något där inne :)
  • NellieMonique

Här är en till som inte känner sig gravid alls. Magen är inte lika uppblåst,inte så värst trött dock spyr jag ännu.
    Nu kan jag få på mig byxorna jag inte kunde ha för två veckor sen.....

Imorgon är det KUB test.Är jätte nervös,hoppas att allt är bra så att man kan slappna av lite,är i 12+0 idag så då kanske man kan njuta lite av graviditeten utan att vara orolig för missfall.

Ha en fin dag allihopa!!

• Babycakes79

Hej tjejer,

Tänkte också hoppa in här om det går bra. Går in i v 12 imorgon, bf 14 juni.

Gjorde ett vultest i v 9 och fick se den lilla, som såg ut att ha det bra. Jag såg hjärtat som tickade men skulle jättegärna vilja höra också..

Känns så läskigt med alla som fått ma efter v 12.. Men fostren kanske har dött några veckor innan.. Annars ska ju risken för missfall minska med 90 % efter 12 fullgångna veckor.

Usch jobbigt med alla tankar. Nu är det bara en vecka kvar tills jag är i v13, hoppas man kan slappna av lite mer då!

Svar på tråden BF Juni 2010!