• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • NellieMonique

Nu har jag börjat med Blutsaft. Så j*kla räligt. Får tvinga i mig det.
    Var hos bm idag och då låg hb:t på 100 så det är bara att skåla och svälja och hoppas jag blir piggare !!

• hoppfull trots allt
    NellieMonique skrev 2009-12-08 11:51:35 följande:
    Nu har jag börjat med Blutsaft. Så j*kla räligt. Får tvinga i mig det.Var hos bm idag och då låg hb:t på 100 så det är bara att skåla och svälja och hoppas jag blir piggare !!
    måste slå ett slag för järnsaft ist, jämför man den med blutsaft så smakar järnsaft himmelskt..
  • hoppfull trots allt

i dag har jag rullat köttbullar i massor. Ska ha julbord med ett kompisgäng till helgen, det ska bli trevligt. Är ju vissa saker man saknar som man inte kan äta på julbordet när man är på tjocken och kom på att det är 3dje julen i rad jag är gravid! Nästa jul ska jag äta allt!

• Joggi

hoppfull trots allt skrev 2009-12-08 13:11:38 följande:

i dag har jag rullat köttbullar i massor. Ska ha julbord med ett kompisgäng till helgen, det ska bli trevligt. Är ju vissa saker man saknar som man inte kan äta på julbordet när man är på tjocken och kom på att det är 3dje julen i rad jag är gravid! Nästa jul ska jag äta allt!
    Jag och sambon rullade oxå köttbullar ett tag häromdagen=)
    Gjorde till jul som vi ska frysa in, blev 110 st..

På "mitt" julbord är det bara brieost som jag får avstå. Vad är det du menar?

Laxen tänkte jag grava Måndagen före jul så då är det ju lugnt.. Verkar som om det är många som avstår från den gravade laxen pga de gamla rekommendationerna?
    De nya står på livsmedelsverkets hemsida.

Ska på julbord till helgen på mtt favvoställe och jag tänker äta laxen där med. Dom har så otroligt mkt folk så jag tvivlar på att laxen får stå speciellt länge...
  • NellieMonique

hoppfull trots allt skrev 2009-12-08 13:09:43 följande:

måste slå ett slag för järnsaft ist, jämför man den med blutsaft så smakar järnsaft himmelskt..
    aha vart kan man köpa det då?
    Oh gott med köttbullar,hur många har du ätit upp undertiden du gjorde dem :D?
  • majess

vad duktiga ni var här då! rulla köttbullar är det tradigaste jag vet....starkt jobbat )

jag sitter o gör handlalista över vad som skall inhandlas inför Jul,vi åker till Trysil o firar Julen där,skall bli jättemysigt men oj vad jag ska ha packat bilen(julgran,hyacinther,julmat,vanlig mat,kläder,utrustning....puh)

• Joggi
    NellieMonique skrev 2009-12-08 13:55:36 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-08 13:09:43 följande:
    aha vart kan man köpa det då?Oh gott med köttbullar,hur många har du ätit upp undertiden du gjorde dem :D?
    Jag åt iaf 5 st, sambon 1 och hunden 1.. Haha.. Värst som vanligt=D
    majess skrev 2009-12-08 14:16:26 följande:
    vad duktiga ni var här då! rulla köttbullar är det tradigaste jag vet....starkt jobbat )jag sitter o gör handlalista över vad som skall inhandlas inför Jul,vi åker till Trysil o firar Julen där,skall bli jättemysigt men oj vad jag ska ha packat bilen(julgran,hyacinther,julmat,vanlig mat,kläder,utrustning....puh)
    Ja det är riktigt riktigt trist! Gjorde på 1,6 kg färs... Det blev mkt det=)
    Ja man har ju en del att göra inför julen.. I år ska vi ha jul hemma för första gången så det ska bli skönt att slippa packa bilen=)
  • 0810

majess; så mysigt att fira i trysil! Vi åker dit varje år, fast lite mer på vårkanten. Åker till Idre över nyår i år i alla fall, så då får man lite snö och skidåkning!

• stina84

God eftermiddag i stugan

Hur står det till med alla?
    Här har man haft huvudvärk i stort sett hela dagen. Alvedonen tar bara bort toppen på den... Har haft det såhär, inte varje dag men ofta, i flera veckor nu... Är det någon mer som har det så?

Imorgon ska jag på anställningsintervju, börjar bli jätte nervös nu. Även om jag känner att jag inte får den oga min graviditet så vill man ju ändå göra ett bra intryck inför möjliga framtida lediga tjänster där...

Nu ska jag snart ner och ta en dusch. Trevlig kväll alla!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • hoppfull trots allt
    NellieMonique skrev 2009-12-08 13:55:36 följande:
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-08 13:09:43 följande: aha vart kan man köpa det då?Oh gott med köttbullar,hur många har du ätit upp undertiden du gjorde dem :D?
    jag köper min på hälsokosten där jag bor, ibland skickar jag efter.. Denna sort är det alla fall jag har haft..

http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Foer-kvinnor/Naeringstillskott/Ferronol.htm

Åhh jag tappade räkningen på mina köttbullar som slank ned gjorde "bara" på 1 kg. och ska tyvärr göra på ett till om någon dag..

Trysil älskar jag så nu blev jag riktigt avis på dig majess.. Sambons chef har stuga där som anställda får hyra billigt och det har varit perfekt men dom sista åren har firman vuxit så nu får man skriva upp sig när man önskar så lottas stugan ut, men det kanske är 4-5 familjer på samma vecka så vi har inte haft tur på länge , det ska ju passa med mycket, skollediga ungar od :-/

Tror möjligen att jag inte mår så illa längre! " kvällar i rad har jag klarat av nu och onte mått dåligt Måtte det hålla i sig!

Stina84: Hoppas du blir av med huvudvärken, det är påfrestande att dras med det, här går det av och till, men jag vet att mycket av min huvudvärk kommer från nacken.. Lycka till på intervjun i morgon! Håller tummarna!
Svar på tråden BF Juni 2010!