• cid

JULGODIS!

Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
    Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
    Om inte annat så kommer det en tråd här!
    Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!

• Svar på tråden JULGODIS!
  • jessican

Jag tittade precis på tårtdecors hemsida men hittar inte någon knäcktratt. Är det jag som ser lite kasst eller har de helt enkelt ingen? Någon som hittat den där?

• Sigrid

Smurfan 81:
    Nu har jag skurit upp den franska nougaten. Tyvärr föll den isär så jag fick försöka trycka ihop varje bit, som modellera. Det tog lite tid. Kanske kokade jag sockerlagen för länge. Gott blev det i alla fall, men otroligt sött så det blir inte många bitar man tar åt gången.

• Cs mamma

två satser microknäck med knäcktratten och helsanerat köket på under 1timme

• Smurfan 81
    Sigrid skrev 2009-12-11 19:38:48 följande:
    Smurfan 81: Nu har jag skurit upp den franska nougaten. Tyvärr föll den isär så jag fick försöka trycka ihop varje bit, som modellera. Det tog lite tid. Kanske kokade jag sockerlagen för länge. Gott blev det i alla fall, men otroligt sött så det blir inte många bitar man tar åt gången.
    Skumt, min var ju bara en stor seg klump! Tydligen inte lätt det där!
  • josmoel

Idag blir det pepparkakshusbygge och chokladgodis som ska fixas

Älskar min växande familj
  • Niccipicci

Har inte läst igenom tråden så jag vet inte om ni pratat om detta med temperering.
    Vet ju att man ska temperera choklad för att den ska bli glansig. Men jag funderar..när man täcker med vissa chokladsorter, speciellt vanlig marabou mjölkchoklad så vill den bara smälta när man tar i godisen efteråt och även när den bara ligger framme i rumstemp.
    Vet någon om detta går att undvika med temperering eller gör jag bara nått galet eller blir det bara så med mjölkchoklad?

• cocacarro

Hej!

Jag har fått en kaka mörk blockchoklad över och undrar om ni har något tips på vad jag kan göra med denna. Jag har inte grädde, nötter eller russin hemma så det måste vara något som inte innehåller något av de.

• MissOsbourne
    Niccipicci skrev 2009-12-12 09:12:05 följande:
    Har inte läst igenom tråden så jag vet inte om ni pratat om detta med temperering. Vet ju att man ska temperera choklad för att den ska bli glansig. Men jag funderar..när man täcker med vissa chokladsorter, speciellt vanlig marabou mjölkchoklad så vill den bara smälta när man tar i godisen efteråt och även när den bara ligger framme i rumstemp. Vet någon om detta går att undvika med temperering eller gör jag bara nått galet eller blir det bara så med mjölkchoklad?
    Man ska tydligen temperera all choklad så smälter den inte! Om du kollar tillbaka i tråden så fick jag tips på just detta..=)
  • Nalle Puh73
    Sigrid skrev 2009-12-11 19:38:48 följande:
    Smurfan 81: Nu har jag skurit upp den franska nougaten. Tyvärr föll den isär så jag fick försöka trycka ihop varje bit, som modellera. Det tog lite tid. Kanske kokade jag sockerlagen för länge. Gott blev det i alla fall, men otroligt sött så det blir inte många bitar man tar åt gången.
    Jag testade också att göra den men för mig höll den ihop men när man stoppar dom i munnen känns det som man äter packat florsocker. Ska det vara så?
    Trodde dom skulle bli lite sega inte mjöliga i smaken. 
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • tisteln

Detta var en låååång tråd

Orkar inte läsa igenom hela

Någon som har ett bra recept på mintkyssar???

Svar på tråden JULGODIS!