JULGODIS!
Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
Om inte annat så kommer det en tråd här!
Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!
Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
Om inte annat så kommer det en tråd här!
Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!
Idag har vi klarat av:
Bountybollar, fast det blev rutor iår, och med lite vit choklad i också, ska bli spännande!
Cornflakescrisp, på tok för söta för min smak
Mozartkulor, fick lite nougat över som jag inte ville slänga!
Var på tomtemarknad här i stan igår och såg supersöta marsipansvampar jag tänkte kopiera. Har iof bara gul, grön och rosa marsipan hemma så det får bli flerfärgade svampar bla doppade i choklad.
På coop hade de även två pepparkaksdegar för 29 kr, tänkte baka ett pepparkakståg. Jag som redan gjort ett hus
.
Bakat pepparkakor och gjort KNÄCK i dag.
Blev mums.
Jag gillar inte hackad mandel i mina knäck så kör med mald.
Tycker det blir toppen då.
Hej hej! Mintkakor Trillingnöt Wienernougat Mockanougat Konfektrulle Gräddfudge Knäck
Vill bara tacka för en underbar tråd!
Jag har smygläst ett tag och inspirerats av era recept.
Vi ska ha knytkalas i jul och jag ska stå för julgodiset.
Hittills har jag lyckats få ihop:
Konjaks & Mint Tryffel
Recept finns på allt om du skulle vara intresserad av det...
Vi har också hunnit med att provsmaka nästan alla sorter och är MYCKET nöjda med resultatet!!
Jag har planer på att göra ett par saker till, men just nu är köket ockuperat av hantverkare, så vi får se om/när jag får möjlighet...
Tack än en gång för inspirationen!
/Tufons
Tror ni det funkar att göra polka- och lakritsKOLA istället för knäck?(kolareceptet med krossade polagrisar och turkisk peppar i)
Min lilla tuppaware-kanna som jag brukar använda gick sönder i helgen och jag vägrar stå med skedar och kladda och försöka få ner det i formar...
Jag gjorde Mariannetryffeln (på sid 1) igår. Mycket gegg för dåligt resultat. Jag äter hellre en påse Marianne.
Hej!
Har läst lite här i tråden och man blir ju väldigt inspirerad!
Och godissugen.
JAg skulle vilja prova göra tryffel. Smakade det på ett julbord i helgen och det var smarrigt!
Någon här som har nåt bra recept på det?