• cid

JULGODIS!

Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
    Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
    Om inte annat så kommer det en tråd här!
    Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!

• Svar på tråden JULGODIS!
  • mrsIce
    Shadowcat skrev 2009-12-21 21:45:21 följande:
    åh det verkar vara den typ jag letar efter. Tack :)
    Va bra! Lycka till!!
  • TezzyBump

Har gjort en sats smörkola nu som jag smaksatte med pepparkakskryddor, förra året använde jag ett recept som jag hittat i en föräldratidning och då hade jag 1tsk mald nejlika, ingefära och kanel i tror jag det var. Men jag hittade inte igen det så testade med Leilas recept.
    Gjorde vanlig smörkola förra året enligt hennes recpet, gudagott!

www.recept.nu/1.126548/leila_lindholm/efterratter_godis/varldens_godaste_smorkola

• Kulan07

Nån som har recept på knäck i micro?? orkar inte kolla igenom hela tråden

• Smurfan 81

Nu hinns det inte med mer julgodis iår! Så här fick det bli:

Nigellas fudge med pistagenötter
    Wienernougat
    Mozartkulor
    Bountygodisar
    Knäck (vanliga + knäckstrutar)
    Mini pepparkakor
    Saffransbiscotti
    Cornflakescrisp

• gittan90
    Smurfan 81 skrev 2009-12-22 19:47:37 följande:
    Nu hinns det inte med mer julgodis iår! Så här fick det bli:Nigellas fudge med pistagenötterWienernougatMozartkulorBountygodisarKnäck (vanliga + knäckstrutar)Mini pepparkakorSaffransbiscottiCornflakescrisp
    Inte så illa.
  • joojoo
    tindistar skrev 2009-11-13 13:36:27 följande:
    Polkabräck 300 g vit choklad 2 msk kokos skal av 1/2 citron 1 dl polkagrisar Smält chokladen. Krossa polkagrisarna. Blanda ner kokos,polkagrisar och rivet citronskal i chokladen. Bred ut på bakplåtspapper. När smeten stelnat skär eller bryt i lagom stora bitar. Skickade lite för snabbt innan.
    Gjorde detta receptet idag. God smak, förutom att jag inte är så förtjust i kokos. Funderar på vad man skulle kunna ta istället. Kom bara på krossade havregryn. Någon som har något annat förslag?
  • Salmiak73
    joojoo skrev 2009-12-22 23:53:07 följande:
    Gjorde detta receptet idag. God smak, förutom att jag inte är så förtjust i kokos. Funderar på vad man skulle kunna ta istället. Kom bara på krossade havregryn. Någon som har något annat förslag?
    Jag gjorde med Polkagrisar och Rice Krispies.
    Blev Jättegott och krispigt.
  • TezzyBump
    Väntarochlängtar skrev 2009-12-23 09:02:48 följande:
    Jag vill göra någon smaskig fudge... Har redan gjort Marabou-fudgen.. Någon som har något förslag??
    leilas rocky road fudge, den är god ;) har gjort andra satsen nu
Svar på tråden JULGODIS!