Jag börjar undra om dottern har slutat va intresserad utav maten. På lunchen e hon långt ifrån att vilja äta en hel portion, vilket e helt ok såklart. Men de e inget jag räknar me heller efter en månad me smakisar, utan vet att de kan dröja. Fast gröten har hon gillat å den har hon kunnat äta drygt en ½ port av två ggr per dag å blivit mätt av. Men igår så va hon inte alls villig å gapa vid någon måltid förutom när hon fick ersättning å när hon fick äpple efter lunchsmakisen , de va samma förut när hon fick gröt. Ändå la jag i äpple som hon tycker e gott, tack vare att jag hade i äpple så fick hon i sej lite iallafall.
Vet inte hur jag ska gå vidare, om de nu ens e nån ide?! Undrar ju om vi ska ta en break ifrån maten, men samtidigt så tycker hon om all frukt hon har fått hittills å gröten har hon ju ätit bra av förut. Vissa grönsaker har hon ätit med god aptit, så helt ointresserad har hon inte vart. Hon e ju inte så gammal ännu (blir 5 mån nästa vecka), men vi har ju ändå hållt på i en månad nu me smakisar å lite längre me gröten så jag vet inte om de e kanske dumt å lägga ner de helt oxå. Någon som kan komma me nåra kloka ord?
Igår fick hon min hemlagade kycklingrätt å tänkte fortsätta ge henne den i 2 dagar te. Men jag ska idag köpa morotspure (kan inte göra en egen bra pure av morot), för de gillade hon skarpt i början när vi hade börjat me smakisar. Så hon ska få de idag istället, bara för att jag vill se hur villig hon e att gapa då.