Godisunge skrev 2009-11-25 14:20:08 följande:
Jag skulle fortsätta erbjuda mat. Vi började vid 4 mån (drygt 6 nu) och har haft ett par sådana perioder om några dagar då det inte är kul längre med mat. Har försökt ge sådant som hon gillar och inte truga men håller fram skeden så hon får smaka i alla fall. Morotspure har vi gjort helt enkelt med välkokt morot och lite smör och så mixat med stavmixer. Vad är det som inte har blivit bra med din?
Stavmixern jag har e gammal + att den va billig. Testade nämligen å använda den första gången jag skulle göra pure till henne, men då börja den låta konstigt. Sen kom de lite olja el nåt svart från den, så de hamna ju i puren så de va bara å slänga puren:-/ De enda som fungerar å använda stavmixern te e å vispa mjölk när jag dricker kaffe, då låter den inte konstigt å de kommer ingen olja el va de va ur den.
Har testat en gång efteråt att purea morot i matberedaren, men de gick inte å få den så slät då. Har även en mixer, som jag har lyckats med å purea ärtor, å fick den då slät även me skalet. Kanske får ge moroten en chans te å testa purea de i mixern då.
Men jag köpte iallafall en burk morot som hon fick te lunch å jag värmde halva burken å de åt hon upp. Fast istället så ville hon inte ha min äpplepure efteråt
Jag försöker fortsätta erbjuda henne mat, så får jag se vart de leder.