Modesty Blaise skrev 2010-02-13 15:23:53 följande:
Funderar över det här med motion, jag går en timmes promenad om dagen i rask takt. Mer orkar jag inte. Däremot skulle jag möjligen orka gå, säg ... en halvtimme till på kvällen. Kan jag dela på det så eller är det meningslöst ur förbränningssynpunkt? Nu ska jag kolla upp det där receptet på hur man gör sin egen müsli!
Jag tränade och tänker inte träna alls

Träning för viktnedgång om man äter efter lchf är oväsentligt, motion är för kroppen ska må bra.
Ananas: Ananas är inte "godkänt" enligt lchf men å andra sidan får man ta ställning till vad man vill unna sig och vad man vill prioritera bort. Klart man kan äta sådant som inte är bra enligt lchf men man ska vara medveten om att högt kolhydratintag kan stanna upp viktnedgång om det är det man strävar efter. Man är olika känsliga för hur mycket sött man klarar av att äta men ändå gå ner i vikt. Jag tänkte som så att jag äter det jag vill, om jag vill men i mindre mängd. Skillnaden var att jag inte längre var sugen. Som när vi blev bortbjudna på fika/mat och det serverades kakor, bullar, godis, pommes/klyftpotatis osv. Jag kunde ta 2 godisbitar eller en kaka (ibland hoppade jag kakan helt och tog enbart kaffe och grädde) men sen var det bra. Potatis kunde jag unna mig också men till skillnad mot 3-4 som innan tog jag 1 eller skippade potatisen helt. Lchf är en livsstil men man får inte glömma bort att leva också för då är dte inget roligt heller om man hela tiden tänker att man inte får äta det och det, det handlar om att prioritera.