Lumut skrev 2010-01-23 14:56:41 följande:
helen306: Jag vet slaggprodukter i artärerna? Ska verkligen ha ett snack med läkarna om detta och fundera på vad min vän menade eller funderar på egentligen.. Jag står fast vid att lchf kosten är bra, den passar för mig och att mina muskler bryts inte ner- bUllshit! Varför ska den göra det? Skillnad som du skrev att jag sätter kroppen på svältdiet men det gör jag inte. Och jag har energi konstant (tillskillnad från förut) tror faktiskt jag åt sämre innan. För mitt leverne var tröttare osv..ändå åt jag nyttigt, men jag åt för lite fett. Skrev till henne att jag går inte på ketosen precis..jag äter denna kost för att slippa ha problem med min ulcerös. Därför jag bytt bort stärkelserika produkter. jag af: Ska nu googla på Stefan Rössner, och se vad han säger. Tycker detta är intressant faktiskt. Men som sagt de fölesta börjar inse att storakolhydraterna+fett ihop ökar risker för atersklersos...men det säger ju sig självt.. ja tror på de naturliga... en barkbit+köttbit o en kvist salladsblad liksom ;) Inte 5dl pasta som är påhittat sen konstgjorda korvar klick ketschup och lite gurka. haha
Många är skeptiska till lchf och när jag körde i somras fick jag höra både det ena och det andra "vill du dö i hjärtinfarkt när du är 40 år?!" Varför skulle jag det? Det har ju bevisats nu att de som följt dietisters, hjärtläkares och diabetseläkares råd är de som varit sjukast. När de gjort tvärtemot har de blivit friska och behöver inte ta sina mediciner ändå förkastar folk lchf.
Jag kan bara se till mig själv, När jag bodde hemma lagade mamma alltid mat/sås av grädde. Jag vägde 58 kilo. När jag flyttade hemifrån åt jag självklart det goda jag ville äta men höll nere med lightprodukter. Jag gick upp och har fortsatt gå upp tills jag började äta lchf. Att på köpet vara mätt och må så ofantligt bra trodde jag aldrig!
Nu när jag är gravid får jag höra att jag
måste äta kolhydrater för bebisens skull. Ehh ... varför ska jag stoppa mig full med stärkelse och socker? Eftersom jag själv inte mår bra av det, gör då bebis det?? Nä, jag äter det JAG mår bra av och då blir det automatiskt att bebis mår bra

Min bm är helt på min linje och tycker att jag ska äta lchf om det är det som får mig att må bra, det är folk i min närhet som anser att jag måste äta kolhydrater (läs de som mumsar lightprodukter och annat skit och sitter där småfeta

).