Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

LCHF

ia25 skrev 2010-01-20 16:11:57 följande:
    Vad bjuder ni på om ni får fikabesök? Tips önskas
    Eftersom ingen annan än jag och maken försöker äta lchf så bjuder jag besökande på vanligt fika: kakor, sockerkaka osv. Själv tar jag inget utan tar grädde i kaffet.

Jen nifer: Jag gör kryddsmör på smör men det spelar nog ingen roll egentligen.

Fick i mig en munk nyss ... dumt, skitdumt och nu mår jag pyton
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    Flapper skrev 2010-01-20 16:26:17 följande:
    Stort tack! Kom gärna med fler tips om du har. Just nu inväntar jag lite beställda kokböcker och sen drar jag igång!
    Jag går på sparlåga numera så jag tror du får mer tips av andras matintag här i tråden. Jag kör gärna på samma av ren lathet .. Just nu är Bullens varmkorv en favorit (lär få en unge som kommer ut med en korv i handen ) och det kan jag äta både till lunch och kvällsmat. Enformigt värre
  • helene306
    cindorella skrev 2010-01-20 16:56:09 följande:
    Någon som brukar använda kesella? Tänkte göra en efterrätt med det i, det står 3,5 kolisar per 100. då borde det vara okej va?
    Det är helt ok!
  • helene306

Nu jäklar ska maken ner några kilon så det är strikt lchf för honom som gäller Han var i Finland förra veckan och insåg att han var mest lönnfetast av alla där, det tog visst skruv Då kanske jag får mer ordning på mitt också, för nu kan det fuskas rätt ordentligt och jag lär mig ju aldrig för jag mår ju mest päck efteråt ...

• helene306

Står det inte på påsen??

Ogift Fru skrev 2010-01-20 19:23:55 följande:
    Låter bra! Tror att det är mycket enklare både praktiskt och psykiskt om det är fler i hushållet som äter LCHF.
    Ja, visst är det det! Nu har ju jag slarvat ordentligt eftersom maken gärna äter pasta och smörgåsar till kvällen och jag är ju inte sen att hänga på Sonen får självklart detta men vi kan ju ta annat. Jag är teälskare i perioder Just nu är jag det inte jag vill bara ha KALLT vatten!
  • helene306
    jagäraf skrev 2010-01-20 20:44:22 följande:
    Jag har köpt Bio food kokosfett på hälsokosten. Jag har hört att det silvriga paketet i vanliga mataffären inte är bra men jag kanske har fel.
    Det påstods det innan men nu har det tydligen kommit fram ny fakta (jag har inte läst men någon här i tråden skrev det) att det silvriga paketet i affären är lika bra som det från hälsokosten.

Lullisgirl: Jag har haft kokosfett i kaffe/te om jag har behövt få i mig mer fett. Det ger ingen smak men ger fin läppsmörj Härligt att du mår så bra av denna kost!
  • helene306
    curiosa skrev 2010-01-20 21:47:42 följande:
    spännade då kanske man skal testa det istället för att hålla på att skicka efter det från hälsokosten.Någon som vet nått om detta???
    Jag är ju så lat så jag åker inte till stan bara för att köpa cocosfett. Jag är ändå i affären minst 1 gång i veckan så då tar jag hellre den där.
  • helene306
    Ela007 skrev 2010-01-21 09:17:37 följande:
    Hej!jag tittar in när jag hinner.Känns fortfarande konstigt att man kan tappa i vikt av att äta massa fett,men första veckan gick jag ner 1,5 kg, fast jag druckit vispgrädde när sötsuget satt in, då försvinner mitt sötsug direkt, bra! tyvärr verkar ju mejeriprodukter ställa till det har jag föstått, för vissa. Varför då? vore ju jättesynd för mej som hittat en smart grej....Läste på en annan sida att Lchf inte är ett sätta att gå ner i vikt utan ett sätt att leva, få bättre värden,men det verkar ju vara en sanning med viss modifikation, det är ju jätte många som går ner i vikt, det är därför jag kör detta. Min förhoppning är att tappa ca 10-13 kilo till sommaren, är det en omöjlighet tror ni?
    Lchf anser inte jag heller är en bantningsmetod eller diet, det är en livsstil. Jag menar, äta lchf och gå ner i vikt: skulle man börja äta som innan igen så sitter man där med sina kilon igen. Lchf kallas inte njutningsmetoden för inte, man äter ju så gott och håller sig mätt!

Nu är jag inte helt säker men vissa personer kan reagera på mjölkproteinet eller om det är mjölksockret i mejeriprodukterna och viktminskningen stannar upp så är man känslig får man tänka till lite. Jag stannade upp ett tag när jag fick i mig för mycket mejeriprodukter men sen när jag tänkte till med övriga kolhydrater och la till mer fett började jag gå ner igen så visst har mycket mejeriprodukter påverkan. Men, vi är alla olika och olika känsliga. Var och en hittar sitt sätt.

Idag känner jag mig peppad att äta ordentligt! Gårdagens munk och överblivna våfflor slängdes ut till fåglarna. Här ska det minsann inte fuskas Jag tog mig en Finn crisp igår, jag var egentligen inte hungrig utan ville bara ha något att knapra på. Maken började direkt: det är ju massa kolhydrater i dem här. Jaja, nu ville jag ha en
  • helene306
    zummar: Lägger till dig i min blogglista direkt Jag lovar (nästan om jag vågar ) att jag lägger ut ett före-foto sen också när jag drar igång på allvar. Det är alltid kul att se hur det går framåt!
  • helene306

Matkontot: Jag tycker inte det blev värst mycket dyrare men de gånger jag köpte mycket kött drog det självklart iväg, fast slår man ut det så går nog allt jämt upp. Förr köpte jag grönsaker och frukt för det är ju nyttigt vilket resulterade i att allt blev gammalt/ruttet och vi fick slänga för vi är inga storkonsumenter av frukt och grönt.

Testade en variant av laxsoppa ikväll. Jösses, nu är jag proppmätt som bara den och maken var jättenöjd Recept finns i min blogg: www.helenesbaksida.blogspot.com

Svar på tråden LCHF