Josefine85 skrev 2010-01-04 12:13:56 följande:
aaah, fy :(Nu är det snart lunch. De enda jag fått i mig är kaffe. Jaja. Har alltid haft svårt för frukost. Det bara är så :P
Har du svårt med frukost och inte är hungrig tycker jag inet du ska försöka tvinga i dig någon. Har du testat med att ha i kokosfett i kaffet? Det kan hjälpa dig att ge en mättnadskänsla och kokosfettet ger ingen smak men bra läppsmörj
Många äter även rester efter lunch/middag till frukost. Är man inte hungrig och inte känner behov av frukost kan man lika gärna skippa den, det gjorde Sten Sture Skaldeman bland annat. Var och en måste hitta sitt sätt.
Lullisgirl: TY innehåller 3,8g/100g om jag inte minns helt fel så den är ok men äter man en del/dag så drar det lätt iväg. Grädde är väl 5g/100g så det är samma sak där. Det är lätt att man pytsar på med lite extra grädde och sen rör sig inte vågen. Då får man tänka till med mejeriprodukterna och få in mer fett i kosten.
sariat: Jag tyckte också det var skumt i början med allt fett. Jag har varit Viktväktare innan och där blir man hjärntvättad med att undvika fett och allt ska vara så fettsnålt som möjligt. När jag märkte hur bra jag mådde och jag gick ner i vikt började jag tänka om

Till kyckling och currysås: som ovan föreslår eller en sallad? Jag gillar gröna oliver så jag kan mumsa i mig enbart det till kyckling och currysås.