LCHF
Matillin skrev 2010-01-05 12:26:17 följande:
Jo det kanske är så.Jag har aldrig ätit så här tidigare så därför känns det som en omöjlighet att hålla hela livet när man är kolhydrafantast Men jag ska ge det ett försök.Tanken är väl att jag ska försöka gå ner i vikt och sen försöka äta bra helt enkelt.Jag går inte upp i vikt om jag bara äter vanlig husmanskost.Problemet är att jag i perioder frossat i godis och bullar och så går jag upp i vikt.Men det finns ju också andra dieter där man får äta lite kolhydrater också det kanske skulle passa mig bättre i längden sen.Men jag vill köra en rivstart nu och testa på det här så jag går ner i vikt och så får man se vilket sätt som passar bäst sen.Man får pröva sig framDe gånger jag kört VV har jag blivit helt manisk och tänket "jag får inte äta det eller det eller det och jag har inga points kvar" Det har alltid slutat med att jag hoppat av eftersom jag varit vrålhungrig på kvällarna och är jag hungrig vill jag inte äta frukt eller havregrynsgröt. Så jag smååt, smååt och smååt istället. Allt skåpätande och sug försvann med lchf och jag ser det som den största vinsten. Nu i efterhand har jag märkt hur kolhydratkänslig jag är. Jag menar, mina +14 kilo bevisar det ganska väl och det kan jag inte skylla på bebis i magen