Karo Lina skrev 2010-01-12 19:57:33 följande:
Jag känner mig också törstigare än vanligt. Men å andra sidan förlorar man ju väldigt mycket vätska i början (därav den stora viktnedgången).Ikväll åt jag pannkakor med hallongrädde till efterätt. VARFÖR får jag så fruktansvärt dåligt samvete??? Det känns så himla onyttigt och som att jag gått upp flera kilo!Imorgon har jag hållt på i en vecka, vi får se hur det har gått då för sista dagarna har jag bara gått upp i vikt.Är det samt att muskerna suger åt sig vätska och svullnar om man tränar hårt? Jag tränade ju 2½h igår, kan det vara därför jag gått upp i vikt?
Ja, musklerna drar åt sig vätska när du tränar. Jag brukar alltid känna mig svullen och mer fetare än vanligt när jag tränade. Inte den effekten jag ville ha
Du, världen går inte under för att man fuskar. Du måste tillåta dig att du kan få göra avsteg utan att det dåliga samvetet tar över men jag vet det knackar på. Jag tyckte det lättade efter ett tag. Jag ville kunna unna mig emellanåt, om jag ville. Var jag på fest ville jag kunna ta chips om jag ville och det gjorde jag men ibland kom jag på mig själv att jag inet tagit alls och hade jag tagit så hae det blivit typ 2 st. Lite skillnad mot de nävar man grabbade tag innan.