• Towanda

Högklackat = tortyr?

Jag har sett att det har ploppat upp kurser här och där där man lär sig gå i högklackat.

Är det bara jag som tycker att det är tortyr att gå i högklackat? Nästan hela tyngden hamnar på tån! Om Gud hade velat att jag skulle gå på tå så hade han inte gett mig en häl tänker jag! När jag har gått och stått i flera timmar så värker mina fötter, alternativt tappar jag känseln i dem (mer vanligt). Varför skulle jag betala för att se sexig ut i ett par tortyr-redskap?

Jag kan förstå om man måste lära sig gå i högklackat p.g.a. jobb. Jag kan också förstå det estetiska värdet av högklackat. Men hur kommer det sig att så många kvinnor prioriterar det estetiska och att uppfattas som sexig framför att ha full rörelsefrihet och slippa fysisk smärta?

Själv prioriterar jag att dansa, röra på mig. Att slippa sitta och titta på långa stunder för att fötterna skriker. Dessutom prioriterar jag män som unnar mig att ha värkfria fötter och inte bryr sig om att jag har tråkiga sköna skor. Men jag vill gärna höra andras syn på saken.

• Svar på tråden Högklackat = tortyr?
  • Fru U

och jag vidhåller att det då inte är rätt skor (om du får ont i fötterna, får du ont i ryggen så kan det vara skorna men förmodligen inte)

1000kr är mycket pengar men inte för högklackade som verkligen ska sitta bra utan att göra ont

• Loup Garou

Jag kan inte gå i skor med hög klack tycker det är snyggt om det inte FÖR hög klack, men det går inte att lära sig ens. Får jätte ont i fötterna oavsett hur bra hjälp man får eller vad skorna kostat!! Jag är helt enkelt inte gjord för det.

Liam vår sötnöt ~2009-07-14~ 10 dagar innan beräknat
  • elakaste barnet i sandlådan

Loup Garou skrev 2009-12-20 23:22:31 följande:

Jag kan inte gå i skor med hög klack tycker det är snyggt om det inte FÖR hög klack, men det går inte att lära sig ens. Får jätte ont i fötterna oavsett hur bra hjälp man får eller vad skorna kostat!! Jag är helt enkelt inte gjord för det.
    Precis !!!!

Och Fru U... vad ska jag köpa för skor då? pris är inget problem för mig om det faktiskt är så att jag orkar gå med dom, jag hade betalat 5000kr för dom om jag verkligen inte hade fått ont när jag gick.
    Så ge mig gärna tips om märke eller butik där dom har skor som inte gör så förbannat ont att gå med.
  • idiblon
    Eisa skrev 2009-12-20 21:35:53 följande:
    Självklart är det tortyr. De som säger annat ljuger. Foten hamnar i felställning så det är självklart att det inte är lika skönt som plattare skor. Har inte läst tråden men kan tänka mig att en massa kvinnor här inne försvarar misshandeln av sina fötter med en massa nonsens om inlägg hit och dit eller "man lär sig gå i dem". Ingen har gått i högklackat så mycket som jag gjort, och jag KUNDE verkligen gå i högklackat. Jag var skitsnygg i högklackat, jag inbillade mig (som alla andra kvinnor som vill vara attraktiva) att det var skönt. Nu sitter jag här med en fot som förmodligen kommer behöva opereras. Alla som försvarar högklackat är offer och lurade.
    Vilket jävla trams.
  • Fru U

Oavsett klackbredd?

Loup Garou skrev 2009-12-20 23:22:31 följande:

• elakaste barnet i sandlådan

Fru U skrev 2009-12-20 23:31:18 följande:

Oavsett klackbredd? Loup Garou skrev 2009-12-20 23:22:31 följande:
    För mig spelar det ingen roll, självklart är det jobbigare med smala men breda klackar är också skit jobbiga.
  • Anna Collovin
    Eisa skrev 2009-12-20 22:08:11 följande:
    Så sa jag också i flera år. Tills ena foten blev förstörd. Snälla var rädda om er och stoppa det i tid!
    Men långt i från alla får ju förstörda fötter av högklackat ligger ju så mycket annat bakom som kan göra det och ja högklackat är skönt får ont av platta skor
  • BlommyNess12

Äsch då, jag tappar ändå känseln när jag väl blir full, då kan jag dansa, med eller utan skor på glassplitter om det är så.

• Anna Collovin
    BlommyNess12 skrev 2009-12-21 07:31:15 följande:
    Äsch då, jag tappar ändå känseln när jag väl blir full, då kan jag dansa, med eller utan skor på glassplitter om det är så.
    Haha det är kanske knepet för dem som tycker högklackat är tortyr drick först
Svar på tråden Högklackat = tortyr?