Tappa vikt med Nintendo Wii?
Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)
Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?
Vore kul om vi är fler! :)
Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)
Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?
Vore kul om vi är fler! :)
Anbe: Välkommen :D Åh så kul! Skönt att komma igång såhär in på nya året! :)
Nu har jag kört mitt första träningspass....1 tim 5 min(visserligen i omgångar under dagen men ändå)
Tror dock inte att jag kommer att träna så mkt i fortsättningen per dag men målet är iaf 30 min/dag.Enligt wii så hade jag tom gått ner 0,3 sen jag stod på den sist......dvs 207 dagar sen.Trodde faktiskt jag skulle väga mer.Nu låter ju detta bra men jag behöver gå ner ca 15 kg så 0,3 är inte så mkt att hurra för men en början
Hej.
Köpt Wii till sonen i julklapp och tänkte köpa nåt träningsprogram till mig själv nu..
wii fit kostade 1200 m brädan såg ja...
wii active, va kostar den? Måste man ha brädan då eller? Alltså man kankse måste ja wii fit innan...
ska bli kul att komma ig!ång!
Jag kör med Ea sports active och Ea sports active more workouts, de kostar från 299 kr/st på ett ungefär. Och jag är mycket nöjd med dem, ger mycket mer träning än wii fit gör men med balance boarden så får man fler övningar som man kan göra.
tisse sch: Man behöver inte brädan till men den ger mer övningar som man kan göra.
God fortsättning!
Jag fick wii fit plus med bräda i julklapp. så efter jag fött vår son i mars så blir det träning!
Nu innan orkar jag inte, men var ju tvungen att prova dom olika sakerna, shit vad svårt hula hoops var men skoj! Så det kommer bli skoj sen när det är dax.
Lycka till alla!!!
tack! Ser nu att on off har rea på wii ea sport actice. Då ingår nåt band o nåt att ha på benet.
Får la handla det i morgon!
Kan man köpa brädan löst utan wii fit?
fattar inte mycket av detta än=)
Kam man ha brädan till ea active eller bara till fit?
Har blivit kasst med träning här idag... :(
Har varit så mycket annat, ska bli skönt när mannen börjar jobba och jag och N är ensamma hemma, det blir lite mer "normalt" då!
Har dock ätit bra så det är alltid nåt och så har jag lite träningsvärk sen Wii Fit igår
Åh vad roligt att jag hittade den här tråden! Har suttit och googlat wii fit plus hela dagen idag.
På måndag börjar jag med en LCD-kur och vill samtidigt börja träna något roligare än vanliga promenader.
Har jättesvårt att ta mig ut på vintern då jag är livrädd för att halka (har en whiplashskada som gör mig sängliggande bara jag trampar lite snett typ, och inget körkort). Men är sååå sugen på att börja träna något som kan bli lite rutin så man verkligen gör det flera ggr i veckan utan att behöva ta sig någonstans.
Och eftersom jag vet vad jag kan/inte kan göra för ryggen så kan man väl bara skippa de övningar som är alltför krävande.
Funkar wii fit plus verkligen som träningsform om man dels vill få en någorlunda allsidig träning, och dels tappa vikt?
Jag är i och för sig totalt otränad så vad som helst skulle nog fungera som träning för mig
Men då jag varken har själva konsollen eller någon balance board eller spel så vill jag inte slänga ut flera tusen på något som "bara" är roligt och som inte är till någon riktig nytta.
Ska läsa igenom hela tråden för att se vad ni alla skrivit om wii fit plus. Men jag tror ni kan räkna in mig i denna grupp (om man får vara med dvs? ) i slutet av nästa vecka!
Duktiga ni är förresten som kämpar på!!