• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • Dixabilly

Annaluskan: Ah vi har också sjukt mycket snö, fy fasiken. Soppas att man itne ens kan skotta själv alltså :S Blä {#lang_emotions_innocent} Angående step up så tror jag inte man kommer till högre nivåer TYVÄRR, jag hoppades på det, man kan ju välja den som är längre och svårare, men det verkar inte som man kan låsa upp någon, tråkigt tycker jag {#lang_emotions_undecided} Ska kolla in din bdb :)

Kan slänga in länk igen till min "Wii will change me"-blogg {#lang_emotions_laughing}
    wiiwillchangeme.blogspot.com/

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • pandyb

Hrä har det också blivit lite tjuvstart på träningen idag, trots att jag egengligen inte skulle börja förrän imorgon!
    Men det är ju så kul och jag passae på när Lilleman sov.
    Han med 35 minuter och var rejält svettig efter vissa övningar!

Ska se om det hinns mer imorgon!

• SaraSara

Hejsan!
    Jag är ny här i tråden, men hoppar in med stormsteg ;)

Jag har from i måndags tagit nya tag med min wii-träning. Har haft ett långt och omotiverat uppehåll under hösten och vintern, men vet att wii-träningen fungerar eftersom jag både minskade i storlek och fick bättre kondition när jag körde regelbundet under våren och sommaren. Så nu ska jag banne mig bli fit igen :)

Jag använder i dagsläget wii active och wii fit (men har beställt och väntar på wii fit plus). Jag tycker att active känns mer som ritkig träning, medan fit känns mer som lek. Troligvis beror det till stor del på att man inte kan sätta ihop hela program på fit, utan måste välja varje övning från gång till gång. Har därför stora förhoppningar på fit plus :)

• Dixabilly

SaraSara: Välkommen hit :)

Ja, fit är nog mer "enkel" träning, och för mig som är relativt otränad och överviktigt så är fit bra, just för att, ja, det är en bra början. {#lang_emotions_smile}

• SaraSara

Ja det är helt klart bra, och fit är nog lika effektikt egentligen :) Just nu kombinerar jag dem och kör halv tiden med varje, då får jag både känna mig duktig och ha roligt

• Annaluskan

Åh vad trist... jag skrev ju in min länk här till min bilddagbok idag. Jag har haft min bilddagbok i flera år och aldrig fått något anonymt otrevligt meddelande där. Fick ett idag. Hoppas inte det är nån i den här tråden. *ledsen* Det stod iofs. bara: Du ser förjävlig ut* Men tja... blir lite ledsen faktiskt. Har vägt 130 kg och väger nu 65. Är nöjd med det. Sen om jag ser skabbig ut så tycker jag inte folk behöver bry sig.

Så. Sorry OT men jag ville bara få svara på det där om nån härifrån iddes vara så taskig...

Har tränat en halvtimma till... heeeh. Funderar på köpa Active åxå... :)

• MayaS
    Annaluskan skrev 2010-01-01 17:53:13 följande:
    Åh vad trist... jag skrev ju in min länk här till min bilddagbok idag. Jag har haft min bilddagbok i flera år och aldrig fått något anonymt otrevligt meddelande där. Fick ett idag. Hoppas inte det är nån i den här tråden. *ledsen* Det stod iofs. bara: Du ser förjävlig ut* Men tja... blir lite ledsen faktiskt. Har vägt 130 kg och väger nu 65. Är nöjd med det. Sen om jag ser skabbig ut så tycker jag inte folk behöver bry sig.Så. Sorry OT men jag ville bara få svara på det där om nån härifrån iddes vara så taskig...Har tränat en halvtimma till... heeeh. Funderar på köpa Active åxå... :)
    Hoppas verkligen inte att det är någon i denna tråd som varit så elak.. det kan jag bara inte tro. Iofs är ju tråden öppen så det kan ju vara vilken medlem som helst här på FL.

Måste man vara medlem på bilddagboken för att kunna se dina bilder? För jag kunde inte se ett enda..

Även jag funderar på att evt köpa Active men känner att jag måste ge wii fit plus en chans först... funderade på att evt altenera mellan båda dessa spel.. då kanske man inte tröttnar?
  • Dixabilly
    Annaluskan skrev 2010-01-01 17:53:13 följande:
    Åh vad trist... jag skrev ju in min länk här till min bilddagbok idag. Jag har haft min bilddagbok i flera år och aldrig fått något anonymt otrevligt meddelande där. Fick ett idag. Hoppas inte det är nån i den här tråden. *ledsen* Det stod iofs. bara: Du ser förjävlig ut* Men tja... blir lite ledsen faktiskt. Har vägt 130 kg och väger nu 65. Är nöjd med det. Sen om jag ser skabbig ut så tycker jag inte folk behöver bry sig. Så. Sorry OT men jag ville bara få svara på det där om nån härifrån iddes vara så taskig... Har tränat en halvtimma till... heeeh. Funderar på köpa Active åxå... :)
    Fan vad tråkigt med sånna idioter.. Äh, det är oftast avundsjuka vettu ;)
  • Anbe

Har funderat ett tag men inte kommit igång med träningen.Var nog ca 6 månader sen jag tränade på Wii. Igår tittade jag iaf på brädan{#lang_emotions_wink} men kom aldrig igång pga  migrän. Tänkte jag skulle komma igång idag.
    Har följt er lite i tråden på avstånd men nu hoppar jag alltså in här. Hoppas det går bra!

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?